Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 41688
Meget godt politiarbeid faktisk. Istedet for at jeg fikk 3-4000 i bot, fikk jeg mye høyere respekt for politiet. Men ja, vi var også utrolig heldige. Jeg hadde forberedt meg på en bot, og ble positivt overrasket når den eneste reaksjonen var at jeg mistet mekket. Jeg gikk meg bare en liten tur og fant et annet sted å fyre.
Sitat av Olum Vis innlegg
Jeg gikk meg bare en liten tur og fant et annet sted å fyre.
Vis hele sitatet...
Det er dette jeg mener med å fortsette i samme løype. Du kommer til å bli tatt igjen og få yrkes og reisemuligheter begrenset. Hvis du velger å esperimentere med cannabis bør du ikke gjøre det på offentlig sted. Hvis du enda går på skolen (ungdomsskolen, vgs) bør du uansett ikke vanebruke rusmidler. Det kommer du til å angre på siden.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Fløy hjem fra Amsterdam for en måned siden, og da var det ikke noe problem å gjøre det. Flere andre som også gjorde det forsåvidt. Verdt å nevne at det skal mye til for å fortsatt være påvirket ved røyking når du lander.

Husk at man bruker ca 2 timer, før du boarder flyet. Så varer flyturen i ca halvannen time. Jeg er i hvert fall helt tilbake til meg selv etter rundt 2 timer som oftest.

Kos deg!
Vis hele sitatet...
Dette problemet løste jeg enkelt ved å spise noen kaker før jeg satte meg på flyet, i tillegg til at jeg hadde røyket meg en feit en. Var fremdeles balle fjern da jeg passerte politiet, men det så ut som de var ute etter en spesiell dude, så de lot oss passere.
Hei.
En venn av meg var i militæret og ble tatt for å ha røyket canabis (han gjorde det dagen før, ville virkelig ikke inn i militæret). Hvor mye vil forelegget være på da?
Jeg hadde også sendt noen meldinger og navnet mitt var oppe i avhøret (han glemte å slette meldinger, hence ''ville virkelig ikke inn i militæret''. Er det et problem for meg?
Takk.
Sto utenfor en bar med en feit blunt. Plutselig kommer politiet kjørende forbi fra et blindspot jeg ikke kunne se forbi. Uansett, med ett trekk i lungene og blunten i hånda tar jeg bare hånden rolig ned, jeg er rimelig sikker på at de må ha skjønt hva som foregikk men alikevel kjørte de bare videre. Jeg hadde faktisk øyekontakt med begge politimennene men oppførte meg bare helt rolig. Kanskje det reddet meg!
Sitat av caperno Vis innlegg
Har du noe fakta å vise til her? Det er stadig folk som påstår dette, men jeg har ennå tilgode å se ett forenklet forelegg som er skrevet ut pga. en narkotikaovertredelse. Jeg har til og med utlovet en "dusør" på kr 300,- til den som klarer å oppdrive bevis på at denne praksisen med forenklet forelegg eksisterer. Dette gjorde jeg tidligere i vinter her på forumet, men det er ennå ingen som har tatt kontakt, selv om flere i tråden hardnakket mente at de hadde fått ett forenklet forelegg.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg mener 90% sikkert at når jeg godttok det på stedet fikk jeg et forenklet forelegg på 3-4000 kr for besittelse av 3 gram hasj.

Jeg kunne jo muligens ha gått ned på stasjonen og funnet dette ut... har jeg innsynsrett? Får jeg i det hele tatt svar eller se rullebladet mitt? Jeg tviler...

I tillegg ville jeg røket om de hadde tatt pisseprøve av meg, men de har vel ingen grunn til å ta det, bare fordi jeg stikker innom...

Sitat av experion Vis innlegg
Hvor lang tid tar det før man får forelegget i posten? Jeg ble tatt ca 10. januar.
Ble tatt med THC i urinen, hvor stor bot får man?
Politimannen jeg prata med snakka om 2-3000. Er dette riktig?
Vis hele sitatet...
Jeg har blitt tatt 2 ganger, men den ene boten kom aldri...
Jeg fikk 2000-3000 kroner bøter bare i begynnelsen, nå får jeg minimum 5k i bot hver gang.

Jeg ser vel kriminell ut, selv når jeg er smertefult nykter greier jeg og bli stoppet, enda jeg ikke går som narkojarle :/

EDIT: Og nei, jeg oppfører meg ikke mistenksomt, jeg bare later som de ikke er der, eller spør om veien hvis de ser ekstra godt på meg :P
Sist endret av Bundy; 11. februar 2011 kl. 13:54.
Bare for å legge diskusjonen død når det gjelder forelegg / forenklet forelegg

Forelegg brukes som reaksjon for et anmeldt forhold. Altså den som gjør seg skyldig i en forbrytelse eller forseelse kan straffes med et forelegg utskrevet av en politijurist.

Forenklet forelegg er nettopp det - forenklet. Dette er en reaksjon som utelukkende brukes i trafikksaker, slik som kjørt for fort, kjørt forbi på høyre side osv. Det forenklete ligger i at du vedtar forelegget på stedet og får det med deg når du kjører videre. På denne måten trenger ikke forholdet anmeldes og politijuristen slipper å ta stilling til det. Dersom du IKKE vedtar et forenklet forelegg, anmeldes saken og du får et vanlig forelegg av juristen. Vær klar over at forenklede forelegg ikke registreres i systemet, mens det gjør derimot forelegg.

Moralen er:
1: Forenklet forelegg gjelder KUN i trafikksaker
2: Narkotikasaker kan dermed IKKE avgjøres med FF.
3: Blir du tatt av politiet i trafikken og får tilbud om forenklet forelegg; vedta og slipp at saken registreres

For de som er interessert:
Forskrift om forenklet forelegg
Sist endret av juster; 13. februar 2011 kl. 19:06.