Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1319
Sendte en klage til lånekassen ang stipend. Moren min gikk ut av jobb i 2009, men de regner fra 2008. Nå får hun bare 66% av lønna si fra NAV eller noe sånt. Tror dere lånekassen vil bry seg om dette, og gi meg mer i stipend? Eller vil de bare si at de regner ut fra 2008 og det er sånn det er?
Når jeg søkte så fikk jeg mye og da regner jeg med at de gikk ut i fra det som er i dag, fordi mamma jobbet MASSE overtid i 08 og samme gjorde pappa og hadde de gått ut i fra 08 så hadde jeg ikke fått mye.
Sist endret av Quix; 2. september 2010 kl. 15:27.
Høres da helt høl i hue ut å beregne ut i fra 08, men nå er lånekassen ganske høl i hue i utgangspunktet.

Vil tro du har krav på lån ut i fra dagens situasjon, men jeg har en sak gående med lånekassen nå, sendte brev til klagenemda i tidlig i juli og har enda ikke hørt noe fra dem, så belag deg på laang behandlingstid.
Sitat av sibbeee Vis innlegg
men nå er lånekassen ganske høl i hue i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
De gir ut gratis penger, hva pokker er høl i huet med det?
Etter det jeg har forstått regner de fra 08 med mindre foreldrene dine har mindre lønn i dag..
Ring inn du
Lykke til, jeg var i en lignende diskusjon om stipend..tok ca 7 måneder før diskusjonen var over. De er annsatt av Staten, ergo: Treg.
Fikk beskjed fra rådgiver i dag at hvis økonomien hjemme var endret etter 2008 skulle dette sendes inn med søknaden, skal visstnok ikke være et problem.