Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1882
HOI! guess what, jeg skal poste design igjen ;P

torquate.net v31
lever igjen, nesten som aldri før. har lagd et design jeg faktisk er fornøyd med denne gangen, very much inspired av Donnie Darko som dere sikkert ser. jeg er egentlig fornøyd med det somsagt.. men det er litt lite innhold der enda. det kommer, skal bare gidde å skrive det. designet er vel igrunn ikke helt 1024*768 brukervennlig, jeg tenker på å forandre på det. når jeg gidder.

bellybutton.nu v01
er den nye blog-skrive-design-lekeplassen min! lille baby'en, det her. første design and everything. jeg liker det vel ganske ok myself, ikke akkurat min type farger.. men må jo prøve noe nytt innimellom og, jeg har hengt meg litt mye opp i svart de siste månedene. det ble noooen pixler feil i forhold til 1024*768, men jeg glemte det helt bort. sitter i 1600*1200 selv og lager de, liksom. (*liksom*)

veldigjatakk til kritikk og tilbakemeldinger. somsagt så vet jeg om det med oppløsning-greiene. kapuuuh. anyone? ;>

(og jada, det er linker der.)
torquate.net designet var dritfett.
Bellybutton.nu designet var ikke like fett.
Ok, uhm ... de CSS prikkegreiene er finurlige, har aldri sett noe sånt før. Fargene går ikke sånn veldig hånd i hånd, men det er helt åleite, og passer vel ganske greit med Frankie. Kreativt oppsett på selve innholdet, som alltid.

De røde greiene på sida på Bellybutton ser skikkelig gode ut, selv om det kan være jernstenger for alt jeg vet.

Tomprat, men du ba om det.
mia
mia's Avatar
Trådstarter
jeg er en skikkelig überstor tilhenger av begrunnelse jeg, LaDa.
Jeg likte Torquate designet, stilige farger.
Sist endret av Gullhorn; 10. juni 2003 kl. 15:55.
Ok.
torquate.net designet var fett fordi jeg likte det! Sånn, begrunnelsen var fin ikke sant.
spellingnazi
canonix's Avatar
torquate.net:
Liker ikke det turkise, ellers flott nok.
Ville heller brukt grå for å fremheve energidingsen til Frank mer.

bellybutton.nu:
Liker ikke møkka mellom de røde dingsebomsene på høyre side.
Liker ikke fonten noe spesielt, selvom den såklart funker.
Ellers stilig.


-c2k
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
torquate.net
Bra jeg har sett Donnie Darko. :) God illustrasjon du har der av Frank, han skjer skikkelig ondsinnet ut, og speilscenen hadde vært mye artigere med den fargenyansen :P Det er kanskje noe som skurrer med "Cellar Door" og fadingen og den grå kanten. Men jeg liker at det skurrer, det passer til temaet. Og at du ikke har så mye informasjon der passer også perfekt med Donnie Darko. Man får jo ikke vite en dritt nesten i den filmen, og det samme her. Mystisk, man vil vite mer. :) Kombinasjonen av svart/hvit/turkis er original for å være deg, et oppfriskende og fresht design. Og linker med prikkete underline er kuli. ;D

bellybutton:
Enda et utspring fra din "gamle" stil. Lyse og skarpe farger (endelig kan jeg se hva i svarte som står på sidene dine ^^). God dybde i bildet, skulle gjerne ha vært litt mer. Den tjukke svarte fonten passer ikke så veldig godt til å lese vertikalt med, men ordet er ikke av det mest avanserte så det bør gå greit.

Men torquate er best. :)
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Fine sider begge to! torquate.net v31 falt best i smak Men det som plager meg og sikkert mange andre som ikke bruker en oppløsning på 1600*1200 er all scrollingen man må begi seg utpå...

På bellybutton hadde det sett bedre ut hvis du brukte samme fargetone på bilde og bakgrunn

http://www.sensur.com/skille.gif

Veldig kul den figuren på torquate.net! Har du laget den selv?
mia
mia's Avatar
Trådstarter
oi, det der er en veldig skikkeliiiiig slurvefeil. *fiksepå* det synes ikke så godt hos meg, tho. når det gjelder scrollingen, så er det da for all del ikke sånn at om man bruker annet enn 1600*1200 så må man scrolle. i 1024*768 må man scrolle litt på torquate.net, og en halv mm på bellybutton.nu. i alle høyere oppløsninger enn det funker begge to veldig smooth. og ja, jeg gir faen i 800*600.

nei, har ikke lagd figuren selv. jeg fant tegningen av han bare. det er Frank, fra filmen Donnie Darko.
Veldig bra Mia. Men jeg følte at noe manglet, spesielt på bellybutton siden. Jeg kan dessverre ikke sette fingeren på hva.

Ellers likte jeg torquate.net veldig godt, men jeg ville kanskje dempet den turkise litt, for den skriker litt mye.

Men det var dritbra som vanlig. Keep on the godd work. =)
mia
mia's Avatar
Trådstarter
blazin; det som mangler, er vel kanskje en meny med fler undersidevalg.. noe som ahr blitt veldig obligatorisk på sider. men bellybutton har ikke det. ;>
Opprinnelig postet av mia
blazin; det som mangler, er vel kanskje en meny med fler undersidevalg.. noe som ahr blitt veldig obligatorisk på sider. men bellybutton har ikke det. ;>
Vis hele sitatet...
Hehe. Ja forsåvidt, men du sa du ikke hadde fått opp så mye innhold enda da, så det var egentlig ikke. Det var noe ved designet som fikk meg til å føle at det manglet noe. Jeg skal kikke litt på det og prøve å finne ut av det.
mia
mia's Avatar
Trådstarter
hvis du hadde lest litt nøyere, så hadde du sett at det var torquate.net som innholdet ikke var ferdig på. bellybutton skal ikke gjøres noe mer med designmessig, bare oppdateres med blog hver dag.
Opprinnelig postet av mia
hvis du hadde lest litt nøyere, så hadde du sett at det var torquate.net som innholdet ikke var ferdig på. bellybutton skal ikke gjøres noe mer med designmessig, bare oppdateres med blog hver dag.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det. jeg leste nøye nok, men skrev nok for uklart. Jeg har egentlig aldri sagt noe mer om t.net enn at jeg likte designet, det var stilig. (og det med turkisen da)

Men det var på bellybutton jeg mente noe manglet. Og ikke missforstå, jeg klager ikke, jeg likte det også veldig godt, men mener noe mangler der. Kanskje det en meny der, men det trengs vel egentlig ikke?
mia
mia's Avatar
Trådstarter
er lite poeng med noen meny, når det kun skal være et dokument i designet? ;>
du skulle ikke ha brukt noe photoshopfilter på de røde strekene på bellybutton, bare la de være helt klare og fine. du burde også ha brukt en annen skrift. ellers var det pent. den andre var også pen, men den hvite bakgrunnen ble kanskje litt for hvit...
mia
mia's Avatar
Trådstarter
jeg har ikke brukt noe filter på de røde strekene. det er et bilde (den øverste delen), som jeg har klipt litt av, og stretcha nedover. jeg prøvde også med 25216126 andre fonter, men det så bare monga ut alle sammen..

torquate-designet er vel igrunn meningen at skal være kontraster.. hvis du har skjønt donnie darko, skjønner du sikkert det også. ;>
evig feet den tegningen av frank .... laget den i painter eller photoshop ?

likte torquate.net best pga. at det var mye mere harmoni i fargevalget og den var enkel og grei.

bellybutton.nu syntes jeg var litt for kjedelig og har for mye "mønster" i oppsette. men asså det er jo helt indivudelt hvordan man oppfatter det. i mitt syn haddde du tjent på å flytte "Bellybutton.nu" noen cm. lengere ned på siden. for da bryter du ut av den "rammen" som du har nå. vet ikke om noen forstår, men det er hverfall det jeg syntes.

men goodwork all over
http://www.torquate.net var kul. Er det du som har laget han fyren? Eller har du kopier bildet? Om du har kopiert er det vel egentlig ikke så mye arbeid siden det er halve siden.

http://www.bellybutton.nu/ kom absolutt ikke i smak! Den var stygg! Jeg vet du kan bedre en dette. Høyre margen var gyselig og passet på ingen måte inn i siden. Siden i iframen burde ha en annen bakgrunnsfarge for å skape kontrast. Da blir det lettere for brukeren å lese teksten, og man får et noe roligere følelse over det hele. Ville også arbeidet noe mer med bildet som har teksten "IT CANT RAIN....". Du bruger javascript til å poppe opp vinduene. Lag et alternativ for de som ikke har javascript med <noscript> taggene.

Ellers var ikke sidene spesielt interessant. De hadde ikke akkuratt mye lesestoff. Særlig torquate er en side som sjeldent blir besøkt mer enn en gang.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Opprinnelig postet av mia
nei, har ikke lagd figuren selv. jeg fant tegningen av han bare. det er Frank, fra filmen Donnie Darko. [/b]
Vis hele sitatet...
Epleplukker
pic..
mia
mia's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av SkiM
pic..
Vis hele sitatet...
fucked browser.
Å lese hva du skriver mia, er som å høre yngve fra borettslaget snakke

Så bra ut det (lite peil på design ;P )
btw; sidene dine validerer ikke...

http://www.bellybutton.nu/ - ser litt screwd ut i opera
Torquate så litt fucked ut i opera, selve tabellen kom litt langt ned på siden, ellers bra!
torquate.net v31:
Veldig bra! Fargene og alt passet godt sammen. Jeg måtte skrolle vekk frank for å komme til innholdet. Jeg har 1024x768. Linjene var litt tett sammen. Du trenger litt mer luft, når hover-understrekingen er så tykk (ser det spesielt på gjesteboken). Synd du ikke hadde laget figuren selv.

bellybutton.nu v01:
Her må jeg innrømme at jeg ble skuffet. Bakgrunnen er grå, og man kan tydelig se at det røde bildet har blitt dårlig dypet i kantene (som går mot hvitt). Det er også veldig mye støy i bildet, strekkingen ødela et allerede dårlig bilde. Bildet trekker også oppmerksomheten bort fra teksten, og fører til at man må scrolle mye for å komme til innholdet. Fonten er ok. Linjene blir veldig lange å lese. Tror dette er det dårligste jeg har sett fra deg hittil, men jeg ser jo på torquate at du fremdeles er designguru!

ellers så må jeg jo som alltid skyte inn noe om html'en: enhver webdesignguru bør se på disse sidene:
http://www.w3schools.com/
http://validator.w3.org/
I like turtles
Skyfex's Avatar
Nesten på tide

torquate.net
Fett design Men hadde kanskje vært bedre med en litt mørkere bakgrunn? Personlig synes jeg ihvertfall det. Likte den onde kaninen.. ser ihvertfall fryktelig slem ut


bellybutton.nu
Synes faktisk den var bra denne og. Litt... eh "rar".. synes ikke bakgrunnsfargen passet helt heller...

Sånn generelt må jeg si at jeg har sett at du har gjort mye bedre.. men det var veldig bra design, i det minste interessante...
mia
mia's Avatar
Trådstarter
thyph; jeg tar ikke det som et kompliment ass..

cavey; prøv å se begge designa i 1600*1200. jeg har ikke lagd de for 1024*768 at all. jeg er ikke webdesignguru i den grad at jeg bryr meg katta om brukervennlighet. ;> jadajada, jeg burde sikkert det og alt det der - men jeg gjør det ikke. skal ikke selge noe, skal bare få frem mine budskap uansett.
Sist endret av mia; 10. juni 2003 kl. 21:39.
Opprinnelig postet av mia
skal ikke selge noe, skal bare få frem mine budskap uansett.
Vis hele sitatet...
Da er det en ide å tenke på brukervennlighet, hvis du skal få frem budskapet ditt!
mia
mia's Avatar
Trådstarter
catmat; kanskje ikke budskapet mitt inkluderer brukervennlighet?
original reprint
xaff's Avatar
torquate.net : Fet ting, men jeg skulle likt å se den med en mørkere/kullsvart bakgrunn.

bellybutton: Tror den hadde sett bedre ut om tekst og streker var mindre blurry.

... Gidder ikke si noe om brukervennlighet..