Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2764
Hei!


En kompis av meg får tilgang til sparekontoen sin som hans mor har spart opp for han, når han fyller 18 år. Pluss at han får arv fra en fjærn slektning som han aldri har møtt, pga dødsfall.

Også skal jeg og han på raodtrip til amsterdam, den dagen han fyller 18 og lurer på om det er noen her som har erfaringer eller litt generell peiling på slikt, om han vil kunne få arva og kontoen sin på dagen, eller er det kanskje en del papirer sm må gå igjennom først?

håper på saklige svar og at jeg formulerte meg skikkelig!


EDIT: han har Nordea bank, om det skulle være til nytte. han vet at det er 40000 i arvepengene, men usikkker på sparekontoen.
mvh
imba
Sist endret av imba; 3. juli 2010 kl. 05:54.
Har vel overformynder som passer på pengene? Jeg har hvertfall en overformynder som passer på mine penger til jeg er 18. Be han sette opp et møte med overformynder for å spør om du kan ta i bruk en anstendig sum med penger.
Kontoen bestemmer jo mora over og den får han tilgang til så snart han får kontonr. og hun har overført den til hans navn. (skjønt jeg har kommet til å drøyd til etter amster turen hvis jeg hadde vært henne).

Arven må han snakke med den som styrer boet etter slektningen din om, men det er litt folkeskikk å ikke mase om sånt. (her spørs det jo om slektningen nettopp har dødd eller om pengene har stått på sperret konto til han er 18)
Sist endret av Leiha; 3. juli 2010 kl. 08:00.
Hvis hans mor har spart opp pengene i en konto i hans navn, bil han automatisk få tilgang til denne når han blir 18. Hvis hun har spart de opp på en av sine egne kontoer, er det papirarbeid å slikt som må til for å overføre pengene til hans konto.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Arv blir automatisk overført hvis den er satt til å bli automatisk overført den dagen han fyller 18, hvis jeg har skjønt det rett.. kommer helt ann på den personen han har arvet fra sine ønsker (tror jeg, har ingen kilder)

derimot pengene hans mor har spart opp til han blir automatisk overført på dagen har blir myndig, altså 18 HVIS den står i hans navn.

ellers må morra gjøre det.

og det trenger ikke bli mye papirarbeid ut av det at moren skal flytte pengene til han(om de står på moren). alt han trenger å gjøre, er å åpne en ny konto med banken, straks han fyller 18, og moren kan da flytte pengene til denne kontoen. Er ikke nødvendig med masse papirarbeid.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Hans mor har spart penger for han i en sparekonto over lang tid, og det første han gjør når han blir myndig, og får ansvar over egne penger, er å stikke til Amster og sløse de bort? Jeg kan garantere deg med 100% sikkerhet at han/dere/du kommer til å angre hardt på det i ettertid.

Det skal uansett gå smertefritt å få endret kontoen og tatt ut pengene. Står kontoen står i hans ditt navn, og hvis du er myndig, vil det nok være lett.
Sist endret av CosmoKramer; 3. juli 2010 kl. 12:06.
Slik jeg husker det fikk jeg pengene på dagen, men tror også jeg hadde ordnet ev. papirarbeid på forhånd. Hvis han (eller morra) ringer overformynderiet og spør har de sikkert et bedre svar enn oss.

Og ja, jeg angrer på hvordan jeg svidde av mine penger, og det tror jeg kompisen din vil gjøre også. Man burde ærlig talt ikke få større pengesummer før man vet hvor mye penger er verdt …
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Jeg tok en telefon til banken min da jeg ble 18 år og fikk bekreftet at jeg hadde en konto som ble aktiv den dagen jeg ble myndig. Sannsynligvis går det automatisk, men det er jo også mulig at det er satt opp på en annen måte som sikrer pengene fra kleptopølsene til kompisen din. Arven mener jeg er litt mer tungvindt med papirer og telefoner, men det går nok på et par, tre dager hvis du står på. Det skal sies at det er null (0) problem å svi av 40k på en uke i Amsterdam så vær forsiktig, det er ikke sikkert at det var fest og fyll som var planen til mora hans da hun satt inn penger på podens konto.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Hans mor har spart penger for han i en sparekonto over lang tid, og det første han gjør når han blir myndig, og får ansvar over egne penger, er å stikke til Amster og sløse de bort? Jeg kan garantere deg med 100% sikkerhet at han/dere/du kommer til å angre hardt på det i ettertid.

Det skal uansett gå smertefritt å få endret kontoen og tatt ut pengene. Står kontoen står i hans ditt navn, og hvis du er myndig, vil det nok være lett.
Vis hele sitatet...
Glemte å nevne at han har nå funnet ut hva arva består av og det er visst et hus(!!!!) som ligger i en fin beliggenhet i kristiansand(høy verdi) som vil si et par tre millioner sååå.. 40k i amster for han blir vel som en liten mygg!


EDIT: Er det noen som kan komme med kilder fra lovdata.no osv? er ikke særlig flink med de sidene.
Sist endret av imba; 4. juli 2010 kl. 02:55.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg

Og ja, jeg angrer på hvordan jeg svidde av mine penger, og det tror jeg kompisen din vil gjøre også. Man burde ærlig talt ikke få større pengesummer før man vet hvor mye penger er verdt …
Vis hele sitatet...
Der traff du spikeren på hodet!
Herregud så man kan sløse bort penger når man er ung, dum og ikke har begrep om hvordan livet som voksen fungerer!

Man tror man har veldig god peiling helt til man innser hvor dum man har vært i det beløpet på kontoen nærmer seg slutten.
må være en fin følelse for mora hans å se hennes mangeårige sparearbeid gå opp i røyk når hennes sønn og hans lurvete "venn" drar på amstertur.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av mortalf Vis innlegg
må være en fin følelse for mora hans å se hennes mangeårige sparearbeid gå opp i røyk når hennes sønn og hans lurvete "venn" drar på amstertur.
Vis hele sitatet...
stikk fra denne tråden her om du ikke har noe saklig å si. hans lurvete "venn", hva F*** skal det bety?

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Der traff du spikeren på hodet!
Herregud så man kan sløse bort penger når man er ung, dum og ikke har begrep om hvordan livet som voksen fungerer!

Man tror man har veldig god peiling helt til man innser hvor dum man har vært i det beløpet på kontoen nærmer seg slutten.
Vis hele sitatet...

Om du ser litt lengre ned hva jeg skrev i tråden så ser du at han får en god del millioner, og 40k av de er da kun småtteri som han skal bruke som "kos" eller hvordan jeg skal forklare det.

Ikke kom å si at du ikke har ville dratt på ferie om det var røykeferie eller party i ibiza eller noe annet av egen interesse om du hadde et par tre millioner.

Som jeg vet så bruker VELDIG mange av de f.eks på universitet bruker studielån på å reise et par uker på ferie. Det er nok en god del værre det med tanke på at det er et lån som vil følge de en god del år framover.


så værsåsnill, spar meg for moralpreken noe som det er oversvømt av her på freakforum.
Sist endret av imba; 4. juli 2010 kl. 06:02.
Sitat av imba Vis innlegg
stikk fra denne tråden her om du ikke har noe saklig å si. hans lurvete "venn", hva F*** skal det bety?

så værsåsnill, spar meg for moralpreken noe som det er oversvømt av her på freakforum.
Vis hele sitatet...
Det betyr nok bare det at den generelle oppfatningen er at din venn selvsagt skal få gjøre akkurat det han vil med pengene sine, men at du opptrer som en flygende gribb som er ute etter en free ride.

Det virker som om din oppfatning er at siden han har så mye penger så kan han gjerne blåse 40K på en tur som du skal være med på. Er du klar over hvor mye 40K faktisk er? Hvor mange arbeidstimer en vanlig lønnsmottaker må jobbe for å sitte igjen med så mye penger?

Det skinner tydelig igjennom at du er en snylter som forventer at din venn skal finansiere din tur.

PS! Selv om det er du som er TS betyr det ikke at du eier tråden. Kan ikke be folk "stikke" selv om de ikke gir deg de svarene du vil ha! Og moralpreken? Ja når noen viser tydelige tegn på så jævlig dårlig moral så er det nok flere som føler for å gi uttrykk for det..
Sitat av imba Vis innlegg

Om du ser litt lengre ned hva jeg skrev i tråden så ser du at han får en god del millioner, og 40k av de er da kun småtteri som han skal bruke som "kos" eller hvordan jeg skal forklare det.

Ikke kom å si at du ikke har ville dratt på ferie om det var røykeferie eller party i ibiza eller noe annet av egen interesse om du hadde et par tre millioner.

Som jeg vet så bruker VELDIG mange av de f.eks på universitet bruker studielån på å reise et par uker på ferie. Det er nok en god del værre det med tanke på at det er et lån som vil følge de en god del år framover.


så værsåsnill, spar meg for moralpreken noe som det er oversvømt av her på freakforum.
Vis hele sitatet...
Jeg pratet meget generelt, ikke kun om denne personen du nevner.
Kanskje du du skulle ta deg tid til å lese dette fremfor å fremstå som tøff neste gang du poster.

Edit: Nå ser det faktisk ut som om Charger også traff den berømte spikeren på hodet, vesle "gold digger".
Sist endret av Knask; 4. juli 2010 kl. 12:48.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Charger Vis innlegg
Det betyr nok bare det at den generelle oppfatningen er at din venn selvsagt skal få gjøre akkurat det han vil med pengene sine, men at du opptrer som en flygende gribb som er ute etter en free ride.

Det virker som om din oppfatning er at siden han har så mye penger så kan han gjerne blåse 40K på en tur som du skal være med på. Er du klar over hvor mye 40K faktisk er? Hvor mange arbeidstimer en vanlig lønnsmottaker må jobbe for å sitte igjen med så mye penger?

Det skinner tydelig igjennom at du er en snylter som forventer at din venn skal finansiere din tur.

PS! Selv om det er du som er TS betyr det ikke at du eier tråden. Kan ikke be folk "stikke" selv om de ikke gir deg de svarene du vil ha! Og moralpreken? Ja når noen viser tydelige tegn på så jævlig dårlig moral så er det nok flere som føler for å gi uttrykk for det..
Vis hele sitatet...

ikke uttal deg før du vet noe særlig. Hvem har sagt at det er free ride til meg?

1. Jeg kjører, ikke han. jeg står for bensina
2. jeg jobber og tar med meg ca like mye
3. jeg spør her for å få hjelp siden han ikke er medlem her
4. er IKKE ut etter moralpreken, for jeg vet GODT hvor mye 40k er, har hatt flere jobber og har to jobber nå.
5. Hvist en av oss blir blakk så drar begge. Så det ekke slik at hvist jeg blir blakk så skal jeg leve på han.

Må også si at det skinner tydelig igjennom at du posta dette for å få KP, siden jeg TYDELIG skriver at jeg ikke er ute etter noe form for moralpreken. Forklart tydelig hvor jeg vil hen med denne tråden. Folk her elsker å lese moralprekener.

Banna tosk


(sorry for å si det men, jeg gidder ikke å gjenta at jeg ikke er her for å få høre moralpreken)

Jesus.

edit: vil også tilføye at kompisen min leser tråden like ofte som jeg gjør, så han er fult klar over min "snylting"
Han selv som ba om hjelp

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg pratet meget generelt, ikke kun om denne personen du nevner.
Kanskje du du skulle ta deg tid til å lese dette fremfor å fremstå som tøff neste gang du poster.

Edit: Nå ser det faktisk ut som om Charger også traff den berømte spikeren på hodet, vesle "gold digger".
Vis hele sitatet...
Forstår godt hvor mye penger er verdt og vet at om du f.eks hadde kun 40k og dro til amster for å røyke det opp så er edt idiotisk, men det er mange andre faktorer som spiller inn som gjør at det ikker er like "fjærnt".
Unødvendig for min del å poste hver eneste detail for at jeg skal slippe moralpreken fra dere.

Hold deg og alle andre moralfags unna om du ikke har tenkt å gi svar på det jeg er ute etter.
Sist endret av imba; 4. juli 2010 kl. 23:52.
Hvorfor ikke bare spørre ho mor om penger som dere kan sløse på narkotika?

Siden han arvet et hus, så må det vel selges anntar jeg, før han får noe som helst slags penger?
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvorfor ikke bare spørre ho mor om penger som dere kan sløse på narkotika?

Siden han arvet et hus, så må det vel selges anntar jeg, før han får noe som helst slags penger?
Vis hele sitatet...
Huset er solgt .

Hvorfor spørre mora hans om enda mere penger når han får seg stor arv og en god del oppsparte penger?
Er du sikker på at det er sant at du faktisk har en kompis? Med din væremåte og oppførsel vil jeg tro det er heller lite sannsynlig at noen gidder å være din venn..

Men for all del, du og Skybert må bare kose dere i Amstern Dumba! Nei imba var det ja.

Hvor intelligent er det å poste noe på ett åpent forum og kreve at kun de som ser ting på din måte skal få svare? Ikke så veldig.. Og på en annen side, hvis du føler at noen gir deg en "moralpreken" hvis de sier meningen sin, så har du kanskje innerst inne selv innsett at det du holder på med ikke vitner om særlig høy moral?

Du sier "kompisen" din ofte leser denne tråden, men ikke er medlem. Hvis han ikke er i stand til å melde seg inn i ett forum bør han kanskje ikke forvalte såpass med penger uten kyndig hjelp fra sin mor. Har han sko med borrelås? :P
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Charger Vis innlegg
Er du sikker på at det er sant at du faktisk har en kompis? Med din væremåte og oppførsel vil jeg tro det er heller lite sannsynlig at noen gidder å være din venn..

Men for all del, du og Skybert må bare kose dere i Amstern Dumba! Nei imba var det ja.

Hvor intelligent er det å poste noe på ett åpent forum og kreve at kun de som ser ting på din måte skal få svare? Ikke så veldig.. Og på en annen side, hvis du føler at noen gir deg en "moralpreken" hvis de sier meningen sin, så har du kanskje innerst inne selv innsett at det du holder på med ikke vitner om særlig høy moral?

Du sier "kompisen" din ofte leser denne tråden, men ikke er medlem. Hvis han ikke er i stand til å melde seg inn i ett forum bør han kanskje ikke forvalte såpass med penger uten kyndig hjelp fra sin mor. Har han sko med borrelås? :P
Vis hele sitatet...

Hvorfor i all verden skulle jeg ha laget en slik tråd om jeg ikke skulle hjelpe han? bare fra ren fantasi? Og her kommer du å prater om oppførsel. Er ikke jeg som spytter ut om at jeg er snylter, Flyvende gribb, dumbo og generelt er frekk. Tror ikke du har så mange venner selv og liker ikke tanken på at jeg har spart opp 37k for å ta meg en skikkelig deilig ferie. Krever ikke at noen skal se ting slikt som meg, men krever at de holder seg til det jeg spør om, som er hovedgrunnen til at denne tråden ble startet, ikke for at folk skal si hver sin mening bare for å si det.
En mening kan like så gjerne være moralpreken. Og som du sier, så vet jeg godt at en ferie for en person til rundt 40k er steika mye, men jeg kom ikke hit for at dere skulle gi meg visdom om hvor dum jeg er, er fulstendig klar over hva pengene skal brukes til.


Han spurte om jeg visste noe ang. det med arv og sparekonto, så sa jeg at jeg skulle spørre på freakforum.nu og i ettertid så har jeg sendt ham link hvor han er inne å sjekker om han føler at han trenger svar på noe i tråden, trenger ikke nødvendigvis å være medlem fordiom. Kan godt hende for all del at han har registrert seg.

utifra hva jeg ser selv i statistikk med lesing av tråder så er nesten halvparten på dette forumet uregistrerte(correct me if I'm wrong)



Og når du driver å blander inn borrelåser og slikt så vil jeg gjette med sikkerhet at du er en ganske så ung liten fjortiss som ikke har noe bedre å si.
Sist endret av imba; 5. juli 2010 kl. 11:06.
Sitat av imba Vis innlegg
Tror ikke du har så mange venner selv og liker ikke tanken på at jeg har spart opp 37k for å ta meg en skikkelig deilig ferie.
Vis hele sitatet...
37k er ikke ei månedslønn en gang for mange av oss så det er vel neppe noe å skryte av? Dessuten var det ikke snakk om det i starten av denne tråden, men om hvordan du og kompisen din raskest mulig kunne få kloa i arven hans så dere kunne blåse den i amstern.

Sitat av imba Vis innlegg
jeg kom ikke hit for at dere skulle gi meg visdom om hvor dum jeg er, er fulstendig klar over hva pengene skal brukes til.
Vis hele sitatet...
Vi trenger ikke å fortelle deg hvor dum du er fordi du er fullstendig klar over det? Så bra da!


Sitat av imba Vis innlegg
Og når du driver å blander inn borrelåser og slikt så vil jeg gjette med sikkerhet at du er en ganske så ung liten fjortiss som ikke har noe bedre å si.
Vis hele sitatet...
Ironi og fordekt humor går deg hus forbi ser jeg.. Kan vel kanskje ikke forvente så veldig mye mer av noen av ditt kaliber.

Skulle gjerne ønske jeg var fjortis igjen ja! Det var tider det.

Ser at å diskutere med deg er som å måke snø med en teskje så jeg tror jeg heller får jobbe litt jeg så får du seile din egen sjø.

God tur til amsterdam og lykke til med å suge mest mulig ut av kompisen din! (Ja mente fortrinnsvis penger )
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Charger Vis innlegg
37k er ikke ei månedslønn en gang for mange av oss så det er vel neppe noe å skryte av? Dessuten var det ikke snakk om det i starten av denne tråden, men om hvordan du og kompisen din raskest mulig kunne få kloa i arven hans så dere kunne blåse den i amstern.



Vi trenger ikke å fortelle deg hvor dum du er fordi du er fullstendig klar over det? Så bra da!




Ironi og fordekt humor går deg hus forbi ser jeg.. Kan vel kanskje ikke forvente så veldig mye mer av noen av ditt kaliber.

Skulle gjerne ønske jeg var fjortis igjen ja! Det var tider det.

Ser at å diskutere med deg er som å måke snø med en teskje så jeg tror jeg heller får jobbe litt jeg så får du seile din egen sjø.

God tur til amsterdam og lykke til med å suge mest mulig ut av kompisen din! (Ja mente fortrinnsvis penger )
Vis hele sitatet...


Makan til hvor stor en tosk du er. Om du ikke er fjortis, så har du mye å ta igjen!

Driver indirekte å kaller folk for dumme. Ser du er ny på forumet her, men det varer jaggu ikke lenge før du blir banna i noen dager. Håper du lærer. Det her ekke et bra sted å kalle folk for dumme, medlemskapet vil ikke vare lenge...

Nå må ikke du komme å prate om hva det faktisk var snakk om her i tråden, for da er du på villspor!

Og tror det er andre gangen jeg må si at han ikke har tenkt å blåse av arven sin i amsterdam. Han får ei arv på cirka 2-3 millioner, hvor skal bruke ca 40000 av dem. Om du kaller det å blåse dem vekk, får være opp til deg.


Forsto no veldig godt at du er sarkastisk og spytter ut med frekkheter som like sågjerne kan være ironi, men den "humoren" du har tilhører ungdomskolen, altså DITT kaliber.



Det å diskutere med meg? altså, in many words, så sier du at du igrunn ville ha videreført en diskusjon om dette temaet om det ikke hadde vært for at jeg ikke liker hva du har å si? makan til en type du er, håper du blir banna snarest!
Sist endret av imba; 5. juli 2010 kl. 11:28.
Problemet er at du er akkurat som meg, jeg gadd ikke å høre på hva noen innpå her sa til meg, å slengte dritt tilbake, nå har jeg faktisk sett det at det lønner seg ikke i lengden. Å nei jeg tror ikke du har peiling på penger i det heletatt, jeg har jobbet hele sommeren nå bare for å tjene så jeg klarer meg til neste år skjønner du hvor jeg vil? at dere drar å blåser av 40k på alkohol og hasj er jo ikke meningen. Tror du virkelig moren har sparet pengene for det ? hva skal han kompissn din kjøre opp for ? hvilke penger skal han bruke når han skal flytte for seg selv osv. Hørres veldig usannsynelig ut at han har arvet det, for som regel så når noen dør i en familie går det til "de voksne" altså moren din, kommer helt ann på hvilken side ofc. men tror dette er trollz som bare vil ha oppmerksomhet. men for all del gå å blås av 100k i amster, ingen av oss som bryr oss , men noe som er helt sikkert er det at dere vil angre hardt en dag.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Brodz Vis innlegg
Problemet er at du er akkurat som meg, jeg gadd ikke å høre på hva noen innpå her sa til meg, å slengte dritt tilbake, nå har jeg faktisk sett det at det lønner seg ikke i lengden. Å nei jeg tror ikke du har peiling på penger i det heletatt, jeg har jobbet hele sommeren nå bare for å tjene så jeg klarer meg til neste år skjønner du hvor jeg vil? at dere drar å blåser av 40k på alkohol og hasj er jo ikke meningen. Tror du virkelig moren har sparet pengene for det ? hva skal han kompissn din kjøre opp for ? hvilke penger skal han bruke når han skal flytte for seg selv osv. Hørres veldig usannsynelig ut at han har arvet det, for som regel så når noen dør i en familie går det til "de voksne" altså moren din, kommer helt ann på hvilken side ofc. men tror dette er trollz som bare vil ha oppmerksomhet. men for all del gå å blås av 100k i amster, ingen av oss som bryr oss , men noe som er helt sikkert er det at dere vil angre hardt en dag.
Vis hele sitatet...


Nå skal jeg gjøre det samma som deg å lese halvparten av hva jeg skrev.

"Tror du virkelig moren har sparet pengene for det ?"

Det er tross alt snakk om ei ARV også som ikke er oppspart av en eneste person og det er hovedsaklig en liten bit av den summen som vil bli brukt. Grunnen til at jeg spurte om sparekonto i samme slengen var fordi det var veldig relatert til arva.


tbh, så synes jeg selv det er sprøtt at han får arva. Men sånn er det.


uheldigvis så er det for mange som bryr seg, som du kan se oppgjennom hele tråden.


Kall det hva du vil, kan garantere at det ikke er troll, kan godt ta bilder fra turen om du vil? for proof


Skjønner også godt at 40k til en pers er veldig urealistisk for mange og meg bl. a og er nok en av grunnene til at jeg har spart om rundt den summen. For det har tatt meg laaaang tid! og har krevd en god del viljestyrke og ja, vet godt hva penger er verd, som ironisk nok er en stor faktor for hvorfor jeg har spart opp så mye.
Sist endret av imba; 5. juli 2010 kl. 11:36.
arv eller ikke, det er ikke en god måte å bruke 40k på uansett, dere kunne brukt 20 og spart 20, hadde fått en fin trip uansett.
Sitat av imba Vis innlegg
Det er tross alt snakk om ei ARV også som ikke er oppspart av en eneste person og det er hovedsaklig en liten bit av den summen som vil bli brukt. Grunnen til at jeg spurte om sparekonto i samme slengen var fordi det var veldig relatert til arva.
Vis hele sitatet...
Jeg orker ikke begi meg inn på diskusjonen hvorvidt dette er en god avgjørelse da flere allerede har argumentert deg nedenom og hjem. Jeg ønsker likevel å spørre hvor du tror arvede midler kommer fra. Du sier "dette ikke er penger som er oppspart av en eneste person." Når man dør, trylles det frem penger av løse luften?
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marken Vis innlegg
Jeg orker ikke begi meg inn på diskusjonen hvorvidt dette er en god avgjørelse da flere allerede har argumentert deg nedenom og hjem. Jeg ønsker likevel å spørre hvor du tror arvede midler kommer fra. Du sier "dette ikke er penger som er oppspart av en eneste person." Når man dør, trylles det frem penger av løse luften?
Vis hele sitatet...
Er nok som sakt, penger som kommer fra huset som er solgt. Om huset ble kjøpt av sparepenger det gidder jeg seriøst ikke å henge meg opp i.

Sitat av Brodz Vis innlegg
arv eller ikke, det er ikke en god måte å bruke 40k på uansett, dere kunne brukt 20 og spart 20, hadde fått en fin trip uansett.
Vis hele sitatet...
Hva enn du nå må definere som en rett måte å bruke penger så, så er det slik det er, uavhengig av folk her på forumet har å si med sin mening.


Er igrunn lei av all styret rundt denne tråden nå, det hele har bare utviklet seg til en bagatell. Har jo igrunn fått svar på mitt! Håper admin kan stenge tråden!
Sitat av imba Vis innlegg
Er nok som sakt, penger som kommer fra huset som er solgt. Om huset ble kjøpt av sparepenger det gidder jeg seriøst ikke å henge meg opp i.
Vis hele sitatet...
Du trenger å friske opp økonomikunnskapen din, gutt. Huset er jo såklart sparepenger. Han/Hun har valgt å plassere pengene sine i fast eiendom istedet for å bruke opp pengene på forbruksvarer.

On a second note. God tur til Amster, og hils Darwin.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marken Vis innlegg
Du trenger å friske opp økonomikunnskapen din, gutt. Huset er jo såklart sparepenger. Han/Hun har valgt å plassere pengene sine i fast eiendom istedet for å bruke opp pengene på forbruksvarer.

On a second note. God tur til Amster, og hils Darwin.
Vis hele sitatet...
Joda, skjønner jo den at hun hadde nok tatt seg et lån og betalt den fult ut, men det jeg mente var at jeg tvilte på at hun bokstavelig talt la av så, så mye penger hver måned for å spare til huset(beklager pirkingen, men uansett )


hehe, takker!
Hvorfor ikke reise til syen? Eller i det minste en plass der du får en opplevelse? Leve luksus en annen plass istede for å ruse seg for 40k?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvorfor ikke reise til syen? Eller i det minste en plass der du får en opplevelse? Leve luksus en annen plass istede for å ruse seg for 40k?
Vis hele sitatet...

Kanskje fordi det er fult lovelig å røyke i amster?
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Kanskje fordi det er fult lovelig å røyke i amster?
Vis hele sitatet...
mulig det, men da må du være i amster helt til at hasjn er ut av kroppen, en buddy av meg som skulle dit å være der en uke, fikk fengsel når han kom hjem. så bare gå å røyk opp 40 k , kom hjem å få fengselstraff. Det er verdt det det ... O_o
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Brodz Vis innlegg
mulig det, men da må du være i amster helt til at hasjn er ut av kroppen, en buddy av meg som skulle dit å være der en uke, fikk fengsel når han kom hjem. så bare gå å røyk opp 40 k , kom hjem å få fengselstraff. Det er verdt det det ... O_o
Vis hele sitatet...
Luring han vennen din tror jeg.
Tho teoretisk sett så er det fult mulig, men i praksis så er sjangsene _minimaaaale_. De må ha bevis for at du har røyka der som vil si at du skal ha noe rusk eller at de har bilder/film av at du gjør det.

Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvorfor ikke reise til syen? Eller i det minste en plass der du får en opplevelse? Leve luksus en annen plass istede for å ruse seg for 40k?
Vis hele sitatet...
Ja, for hvert øre av de 40k går til pure rus! neinei, vi skal nok se hva vi får til, tho cannabis blir en viktig faktor ja .
Vi er mer generelt på en roadtrip, så kan godt hende vi bare drar nedover europa om vi føler for det. Plana er å være der til vi er blakke!
Jeg er imot rusmidler, så bruk sunn fornuft , and Play safe
Arv på 3-4 millioner fra en fjern slektning som har dødd? En onkel i Amerika kaaanskje? Hehe.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jectson Vis innlegg
Arv på 3-4 millioner fra en fjern slektning som har dødd? En onkel i Amerika kaaanskje? Hehe.
Vis hele sitatet...
Skulle nesten trodd det samme selv; p, men, enkelte folk her i verden er litt ekstra heldig