Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 668
Hei Folkenz!

Har et lite spørsmål til dere ang flytting fra en leilighet.

Vi er 3 stk som skrev under på en kontrakt til en leilighet i dag. Det står i kontrakten "DENNE KONTRAKTEN TRE I KRAFT ETTER BANKINNBETALING".
Vi har da ombestemt oss for å ikke ta denne leiligheten, og vi har heller ikke betalt noe.

Kan vi bare si ifra at vi ikke skal ha den og gå liksom, eller er det mer til det ? Han har heller ikke noe oppsigelses tid på leiligheten. Det er slik at vi må finne noen som kan ta over leiligheten om vi skulle ha bestem oss for å flytte (etter å ha betalt første måndedsleie og depo.)

Håper noen kan hjelpe meg :-)


Takk på forhånd!
Sitat av Apl3x Vis innlegg
Hei Folkenz!

Har et lite spørsmål til dere ang flytting fra en leilighet.

Vi er 3 stk som skrev under på en kontrakt til en leilighet i dag. Det står i kontrakten "DENNE KONTRAKTEN TRE I KRAFT ETTER BANKINNBETALING".
Vi har da ombestemt oss for å ikke ta denne leiligheten, og vi har heller ikke betalt noe.

Kan vi bare si ifra at vi ikke skal ha den og gå liksom, eller er det mer til det ? Han har heller ikke noe oppsigelses tid på leiligheten. Det er slik at vi må finne noen som kan ta over leiligheten om vi skulle ha bestem oss for å flytte (etter å ha betalt første måndedsleie og depo.)

Håper noen kan hjelpe meg :-)


Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Ka om du ringer til eieren av leiligheten og bare sier at dere angrer og ikke vil ha leiligheten?
Og utifra at det står på kontrakten at den ikke trår i kraft før betaling er utført, så skulle det ikke vært noe problem.
Du svarer kinda på ditt eget spørsmål. Kontrakten er ikke gyldig iom at dere ikke har betalt noe.
Apl3x's Avatar
Trådstarter
Aha okey! Jeg ville bare sikre meg liksom :-) Men tusen takk for at dere tok tid til å svare ;-)
Ville dog ikke inngått en ny kontrakt før dere har ordnet opp i dette. Kjedelig å sitte med to leiligheter hvis utleier skulle slå seg vrang...
Siden det faktisk står i kontrakten at den ikke er gyldig før betaling har skjedd, så kan dere nok bare gi beskjed om at dere ikke ønsker den ja.

Men hvis det ikke hadde stått spesifikt, så kunne dere ikke sagt den opp. Det er ikke angrefrist på husleieavtaler som er inngått mellom privatpersoner. Ref Forbrukerombudet: http://forbrukerportalen.no/faq/er_d...husleieavtaler