Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2444
God morgen

Jeg var på møte ang jobben i går og da fikk vi beskjed at vi bare kunne se langt etter 100% på røde dager(ikke akuratt slik det ble lagt frem, men dere skjønner sikkert poenget).

Vi hadde også besøk av en som sitter høyere opp i systemet(jobber på kiwi), og jeg fikk intrykk av at hun slengte ut påstander hun ikke kunne støtte opp.

Har prøvd å google, men får ikke noen ordentlig henvisning til tariff osv innenfor matbutikker.

Får bare opp en del forum osv, og vil helst ta avstand fra slikt da det gjelder noe så saklig som en jobb

Er det noen her inne som vet om hvor jeg kan finne litt info, ville det hjulpet utrolig mye

Rettimagen
jamen yolo da.
luni's Avatar
Har Kiwi åpent på røde dager da...?
Trådstarter
39 6
den butikken jeg jobber i har stengt to dager iløpet av året(planen iallefall, men er noen andre dager som går vekk, f.eks. til varetelling osv)
Du har ikke krav på 100% overtid når du jobber på søndager etc. Du har derimot krav på UB-tillegg à kr 84 pr time.
Trådstarter
39 6
ok, takk for svar, men har du noen linker du kan henvise til, slik at jeg kan lese litt mer om regelverket rundt?
http://www.arbeidsrettsadvokaten.no/...egler-gjelder/

Fant noe, men ikke hvor mye du skal ha ekstra betalt etter klokkeslett, jeg har hatt en slik oversikt jeg fikk av min forrige arbeidsgiver.. Skal se om jeg ikke finner den.
Trådstarter
39 6
takk for svar

tilegg etter klokkeslett osv fikk jeg egentlig ikke pga at jeg jobbet ikke 37,5 timer i uka.
Sitat av rettimagen Vis innlegg
takk for svar

tilegg etter klokkeslett osv fikk jeg egentlig ikke pga at jeg jobbet ikke 37,5 timer i uka.
Vis hele sitatet...
Jeg mener å huske at tariffen sier at du skal ha UB-tillegg såframt du jobber mer enn 12 t/uke. Det stemmer også at tariffen sier at det ikke er 100% på røde dager, bare kroner 84,- pr time i tillegg, med unntak av et par dager som det faktisk SKAL betales 100% på. Jobber sjøl i butikk som har åpent 365 dager i året. :-)

Ordningen gjelder også deltidsansatte med en gjennomsnittlig arbeidstid på 12
timer eller mer pr. uke. Ekstrahjelp med 12 timer eller mer den enkelte uke
omfattes også av ordningen.
Vis hele sitatet...
Du kan lese mer her; http://files.ohf.no/landsoverkomsten.pdf
Trådstarter
39 6
Takk for svar

Jeg jobber vel 9 timer ei uke og 3 en anna uke, så får ikke tillegg der..