Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 8166
Sitter å oppdaterer og oppdaterer sporingsstatusen på min HTC Desire som ikke har ankommet Trondheim ennå. Har stått slik i hele dag:
Sendingen er innlevert til terminal og videresendt

14.04.2010 19:46, 0024 OSLO
Vis hele sitatet...
Ringt til Posten kundeservice og de sier så mye forskjellig, så jeg vet ikke hva jeg skal tro.
Er det noen som vet om post fra Oslo-Trondheim er forsinket? Servicepakkene går vel ikke med fly så vulkanutbruddet skal ikke ha noe med dette å gjøre? Begynner å bli ganske lei av å vente på mobilen nå, så en dag ekstra er virkelig for mye for meg.
Sist endret av SemiColon; 15. april 2010 kl. 17:40.
Hehe. Den ble videresendt i går kveld. Den er sikkert kommet frem til Trondheim, men Posten er treg med å oppdatere!
Imorgen står det nok at den er kommet til Trondheim.

Edit: Tenkte ikke på vulkanutbruddene. Har null peiling på om de blir sendt med fly. Om de blir det, er nok det grunnen ja. Men Posten er ikke kjent for å være rask i mine øyne hvertfall
Sist endret av Waffaz; 15. april 2010 kl. 17:44.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av simen929 Vis innlegg
Hehe. Den ble videresendt i går kveld. Den er sikkert kommet frem til Trondheim, men Posten er treg med å oppdatere!
Imorgen står det nok at den er kommet til Trondheim.
Vis hele sitatet...
Får virkelig håpe dette slik at jeg kan få hentet mobilen i matpausen. Hun jeg snakket med i Posten klagde på at Moobi brukte den billigste fraktmetoden. Men skal ikke være så vanskelig å få fraktet en bitteliten eske fra Oslo til Trondheim på en dag.


Er det helt umulig å få hentet ut en pakke fra en terminal? Må den hentes ut fra postkontoret?
Sist endret av SemiColon; 15. april 2010 kl. 17:49.
Du får nok ikke lov til å hente pakken fra terminalen, ihvertfall ikke slik der jeg jobber.
Og bruker de den billigste fraktmetoden så er det et eget system for de billigste og de blir proritert lavest så dermed blir den pakken sendt før alle andre.
Du må nok regne med og vente 2 dager til ca.
Den ble levert inn igår. ergo den er på tur til trondheim og vil bli produsert idag eller imorgen. Uansett, du vil ikke ha den før imorgen.
Servicepakker(prioritet 3->bil) 3-5 dager
Bedrift pakker (prioritet 2->bil) 2 dager
ekspress pakker(prioritet 1->fly) 1 dag

Nei det er ikke umulig. Men vanskelig. Problemet er å finne akurat din pakke blandt flere 1000.
Sist endret av clarionify; 15. april 2010 kl. 17:57.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Den ble levert inn igår. ergo den er på tur til trondheim og vil bli produsert idag eller imorgen. Uansett, du vil ikke ha den før imorgen.
Servicepakker(prioritet 3->bil) 3-5 dager
Bedrift pakker (prioritet 2->bil) 2 dager
ekspress pakker(prioritet 1->fly) 1 dag

Nei det er ikke umulig. Men vanskelig. Problemet er å finne akurat din pakke blandt flere 1000.
Vis hele sitatet...
Må innom omlastningsterminalen før den blir sendt over fjorden til postkontoret. Så får håpe den kommer til Trondheim før klokken 8.
Sist endret av SemiColon; 15. april 2010 kl. 18:10.
Vel, Posten bruker 24 timer på å sende en pakke fra terminalen til postkontoret mitt, hvor avstanden er 4 mil, så 1 dag på Oslo-Trondheim er da ikke dårlig.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Hadde det ikke vært for at DHL er så dyre, så skulle jeg ha brukt de istedet for Posten.
Du kan ikke klage. Du har i dette tilfellet valgt et produkt som tar 3-5 dager. Dette er ditt valg.
Du får jo akurat det du har betalt for.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Du kan ikke klage. Du har i dette tilfellet valgt et produkt som tar 3-5 dager. Dette er ditt valg.
Du får jo akurat det du har betalt for.
Vis hele sitatet...
Spurte Moobi om jeg kunne få den levert med ekspresspost, men det fikk jeg ikke. Hadde tatt det hvis jeg hadde hatt valget
Er flyplassen stengt vil:
A-post = B-post
Ekspresspakker (pri 1) = Bedriftspakker (pri 2)
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Kan ikke si at Trondheim er Nord-Norge
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Er flere som har hatt problemer mellom Oslo og Trondheim har jeg lest på Amobil. Min HTC Desire skal for øvrig hentes ut fra postkontoret innen få timer!
Har du fått telefonen? Kunne tenkt meg en liten anmeldelse av den:-)
Sitter å sikler på skjermen og har lyst til å kjøpe en jeg også.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Leiha Vis innlegg
Har du fått telefonen? Kunne tenkt meg en liten anmeldelse av den:-)
Sitter å sikler på skjermen og har lyst til å kjøpe en jeg også.
Vis hele sitatet...
Gidder faktisk ikke å skrive så langt, men kort oppsumert. Elsker den, elsker skjermen, elsker alt med den. Eneste minuset et er et lite rosaskjær der det skulle vært en lys grå farge. Men dette er ikke noe du legger merke til. Mobilen er kjapp og responsiv og batteriet har tatt seg opp etter at jeg har brukt den en del. Kjører nå ut lyd til mitt Koss Porta Pro samtidig som jeg laster ned offline lista på WiMP og den sluker ikke så alt for mye batteri.
Moobi er tidenes svakeste firma. Har hatt mye problemer med dem.
Sist endret av testhacker; 17. april 2010 kl. 22:22.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av testhacker Vis innlegg
Moobi er tidenes svakeste firma. Har hatt mye problemer med dem.
Vis hele sitatet...
Er strålende fornøyd med Moobi jeg ihvertfall. Men posten er en annen sak.
Sitat av Leiha Vis innlegg
Har du fått telefonen? Kunne tenkt meg en liten anmeldelse av den:-)
Sitter å sikler på skjermen og har lyst til å kjøpe en jeg også.
Vis hele sitatet...
Den er, som alle andre touch-skjermer, ikke så meget bra i sollys. Har ingenting å utsette på den ellers!
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Den er, som alle andre touch-skjermer, ikke så meget bra i sollys. Har ingenting å utsette på den ellers!
Vis hele sitatet...
Som AMOLED skjermer, LCD skjermer fungerer topp i sollys. Det er heller ikke bare touch skjermer som er slik i sollys.
Hehe, du og den der Desiren din..
til de som vil se en review:

http://www.youtube.com/watch?v=rSh-OH_0Lew

den er knallbra! Grundig, seriøs og nøyaktig gjennomgang av desire! sikle sikle....
Det ble kjøp av desire på meg også, håper bare vinden hjelper meg slik at flyene ikke blir satt på bakken sånn at det tar en uke før jeg får vidunderet. Gleder meg som en unge