Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3592
Hei! Lurer på om det har noe å si hvordan man puster ut røyken, når man røyker cannabis? Hvis dette er tilfelle, er det noen metoder som er mer effektiv enn andre?
Trodde det var måten man inhalerte som var avgjørende, og ikke hvordan man puster ut.. må si jeg synes dette var et rart spørsmål

Men for å bidra litt så:
- slippe røyken sent ut
- slippe røyken fort ut
- lage rundinger med røyken
- hoste samtidig som du slepper røyken ut

Hvorfor vil du finne en "effektiv" måte å puste ut røyken, å hvorfor mener du det gir noen forskjell? Gjerne utdyp
Pust ut med munnen og trekk inn med nesa, såkalt horetrekk. Dette må da være den mest effektive måten å puste ut cannabisrøyk
Sitat av Morgul Vis innlegg
Pust ut med munnen og trekk inn med nesa, såkalt horetrekk. Dette må da være den mest effektive måten å puste ut cannabisrøyk
Vis hele sitatet...
"Horetrekk" fungerer jo ved at du trekker det inn i munnen og slipper det ut igjennom munnen mens man trekker det INN med nesa, man puster ikke ut i det hele tatt i ett horetrekk, det er forsåvidt også fysisk umulig og puste inn med nesa og ut med munnen xD Mulig jeg er litt kverulant, men han sa han ville ha forskjellige måte å puste UT på :P

Anyways: det spiller ingen rolle på effekten Lær deg ringer, det er fun og utroolig fascinerende å se på (etterhvert) ^^
Sist dette var oppe på forumet så mener jeg bestemt at vi konkluderte med at kost/nytte verdien er best om man røyker bong/joint som du ville en sigarett. Altså korte trekk ned i lungene og ut igjen. Å holde røyken inn lengst mulig, som mange hasjrøykere gjør, vil bidra til å øke skadene som følge av røykingen. Spesielt over tid.
Det er kanskje ikke den beste utnyttelsen av planten, men gevinsten du får av å holde røyken lenge veier ikke opp for økt sjanse for kreft og andre skader pga. røyking. En del av virkestoffene blir også tatt opp i systemet både før og etter det forlater lungene, altså slimhinnene i øre/nese/hals regionen.
Selv om dere røyker rent så er det faktisk farer forbundet med å inhalere hvilken som helst røyk.
Sist endret av Mith; 13. april 2010 kl. 20:07.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Hvis jeg skal ha optimal effekt,puster jeg HELT ut, tar et DYPT trekk med masse tjukk røyk, men trekker inn ca. bare 80% av det jeg klarer, trekker de siste 20% med bare ren luft, slik at røyken kommer dypt ned i lungene. Venter ca 8 sec før jeg puster sakte ut. Det er ikke spesielt bra for lungene, og med mindre du er gankse innrøykt er det ganske vanskelig ikke å hoste. Men det smeller noe jævlig
blås ut røyken kun gjennom nesa. røyken går saktere ut og det blir tatt opp thc i blodårene som ligger i nesa som du ellers ikke ville fått noe nytte av
Sitat av rudebwoi Vis innlegg
blås ut røyken kun gjennom nesa. røyken går saktere ut og det blir tatt opp thc i blodårene som ligger i nesa som du ellers ikke ville fått noe nytte av
Vis hele sitatet...
Men det meste av virkestoffene er vel tatt opp i lungene, og du får ikkenoen merkbart sterkere rus whatsoever uansett hvordan du blåser UT :P
Takk for alle svar! Visste ikke at jo lengre du holdt røyken inne, desto større var sjansene for lungekreft etc. Jeg er kjent med det såkalte "horetrekket", og er relativt dyktig på røykringer. Har merket at å holde lenge inne, puste sakte ut og gjennom nesa har hjulpet, men har alltid lurt på om dette var placebo eller ekte. Har nå fått svarene jeg leitet etter. Thanks
Kan være ren og skjær oksygenmangel som gjør at trekket føles som det kicker mer, da. Det er vel strengt tatt derfor det føles slik når man holder røyken lengre inne, gjerne i tillegg til mer nikotinkick.
Sitat av Morgul Vis innlegg
Pust ut med munnen og trekk inn med nesa, såkalt horetrekk. Dette må da være den mest effektive måten å puste ut cannabisrøyk
Vis hele sitatet...
haha xD Fysisk umulig å puste inn samtidig som mann puster ut Hvis du klarer det, så er du ganske spesiell
Sitat av OJ66 Vis innlegg
haha xD Fysisk umulig å puste inn samtidig som mann puster ut Hvis du klarer det, så er du ganske spesiell
Vis hele sitatet...
Umulig og umulig...
http://no.wikipedia.org/wiki/Sirkelpust
En fremvisning av hva Morgul mente med Horetrekk:

http://www.youtube.com/watch?v=gz-2lqFHKO8

0.44 sekunder uti sangen (bone thugs forresten, chill musikk til en fyrings med venner og \ eller dama)

har sett en del klipp med rastafarier som trekker ned og puster ut av nesa (ser ut som okser med de skyene som kommer ut :P )
men støtter meg på at det da ligger lenger i slimhinnene, du blir vel ikke skevere, men varigheten er kanskje noe lengre?

btw, røyker du pot på rastafari-metoden; forvent en del nysing :P da pollen kiler i nesa noe grådig :O da går jo mye ut av slimhinnene i nesa igjen, så vet ikke om dette bare blir placebo.
Om man er flere som røyker så kan f.eks "passe" røyken... Da får flere mennesker glede av samme røyk.. Tror dette er den mest effektive måten jeg kommer på når det gjelder utblåsning av røyk.

Eksempelvis som disse flotte ungdommene: http://www.youtube.com/watch?v=aXLpH...eature=related