Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 19107
Hei, hørte om en enkel metode for de som ville bli skakk uten å røyke, nemmelig hasj i en halliters pakke litago? eller hasj i en pakke god morgen.Er det noe funk i det? og isåfall er det så lett att man kan bare ta 1g feks å knuse det opp i en litago eller en yoghurt?
Ser ikke hvorfor ikke dette skal funke. Er vel bare å knuse opp hasjen til det blir pulver å blande det inn i yoghurten. Bare å prøve. Gi tilbakemelding om hvordan det funket!
Godt med smør
Hva nå enn det skal være godt for så kan jeg vertfall snakke på vegne av en kompis som fikk funk av det uten problemer.

For lat til og mekke bong, likte generelt ikke og røyke, Og ja. som sagt veldig lat. Knuste klompen godt og kastet det opp i en yoghurt, small fint det
Skjønner ikke problemet ditt... hvorfor ikke bare svelge hele klumpen og skylle ned med litago da?
Funker fint det. Men lurer på om ikke det glir lettere ned om du putter klumpen i en spiseskje sammen med litt matolje hvorpå du varmer opp skjea fra undersiden med en lighter til piecen ser ut som flytende sjokolade, for så å røre det rundt i yoghurten. Eller... jeg kan egentlig ikke si noe særlig om den ene metoden funker bedre enn den andre, men jeg vet iallefall av erfaring at den metoden her funker.

Om du ikke har spist det før så bør jeg vel også for informasjons skyld nevne at det oppleves relativt mye mer heavy og langvarende å spise det kontra å røyke det.
Lykke til
Har fått litt varierende resultater av å spise hasj. Eksempel:

Dag 1 tok jeg 1 gram oppløst fullstendig i rett-i-koppen tomatsuppe. Ingen effekt. Ikke i det hele tatt. Neste dag:
Dag 2 tok jeg 2 gram av den samme hasjen oppløst i rett-i-koppen tomatsuppe. Da var jeg møkk-fjern i 2 dager etterpå. Angret som faen, for jeg var så alt for alt for skakk.
du varmer hasjen sammen med litt olje så hive det oppi yoghurten, det kicker!
Sitat av t33zr Vis innlegg
Skjønner ikke problemet ditt... hvorfor ikke bare svelge hele klumpen og skylle ned med litago da?
Vis hele sitatet...
Det kan fort hende at du ikke får noe effekt da man svelger hele klumpen. Det kan hende den ikke blir fordøyd.


Tag heller og lag "skakkolade":

Ta en halv stratos plate(hvilken som helst sjokolade for den del), varm den i ett vannbad også, varmer du hasjen som du skulle ha laget mekk og klemmer det ut nede i sjokoladen.


Det hjelper også ved spising av hasj hvis man spiser vanlig mat like etterpå, så fordøyelsen starter mer.
Skakkao/skakkolade er det letteste, ja.

En annen måte er å smelte det i smør, får så å blande ut smaken med yoghurt. Poenget er å blande hasjen med fett, og så tilføre varme for å få THC-en til å binde seg med fett-molekylene. Det funker å bare spise hasjen også, men man får ikke i seg like mye av virkestoffet på denne måten.
Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
Skakkao/skakkolade er det letteste, ja.

En annen måte er å smelte det i smør, får så å blande ut smaken med yoghurt. Poenget er å blande hasjen med fett, og så tilføre varme for å få THC-en til å binde seg med fett-molekylene. Det funker å bare spise hasjen også, men man får ikke i seg like mye av virkestoffet på denne måten.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke at man ikke får med seg virkestoffet, men at det tar så lang tid å løse opp hasjklumpen i magesyra... Knus eller tygg hasjen først, så kan du spise rein hasj med full feng...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
Skakkao/skakkolade er det letteste, ja.

En annen måte er å smelte det i smør, får så å blande ut smaken med yoghurt. Poenget er å blande hasjen med fett, og så tilføre varme for å få THC-en til å binde seg med fett-molekylene. Det funker å bare spise hasjen også, men man får ikke i seg like mye av virkestoffet på denne måten.
Vis hele sitatet...
Å si at at de utallige cannabinoidene (de viktigste da Delta-9-THC, CBD og CBN) binder seg, og man går ut at du bruker ordet i kjemi forstanden, er
galt. Varme får ikke et komplekst organisk stoff til å binde seg med fett, som også er en stor gruppe stoffer bestående av mange umettede og mettede fettsyrer.

Om molekylene hadde bundet seg sammen hadde det oppstått nye substanser som hadde hatt helt andre egenskaper.

Nei det riktige ordet du er ute etter er: Oppløst.
Man løser opp THC i fett (organiske stoffer løser seg ofte opp i fett og ikke i vann), man kunne knuse noe hasj til pulver for å så strø det i en kopp vann, drikke det og få en rus. Grunnen til at man bruker fett er fordi man får en jevn blanding.
Men man må ikke glemme at når man spiser/dropper ting så avhenger effekten av om man har spist i forkant

Tar man noe på full mage tar det lenger tid før man merker effektene
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nei det riktige ordet du er ute etter er: Oppløst.
Man løser opp THC i fett (organiske stoffer løser seg ofte opp i fett og ikke i vann), man kunne knuse noe hasj til pulver for å så strø det i en kopp vann, drikke det og få en rus. Grunnen til at man bruker fett er fordi man får en jevn blanding.
Vis hele sitatet...
Hmm. Sier du at det ikke er noe poeng med å ha fett/olje i yoghurten om en skulle lage hasjyoghurt?

Og er det samme greia med pot? kan jeg bare pulverisere et gram eller to pot over yoghurten og spise?
Pot kan du spise som krydder hvis det er det du er ute etter ja. Knus det, strø over ønsket vare og spis, skal fungere det. Men, det smaker ganske kraftig da
Har noe sjokolade jeg gjorde dette med. Lagde sjokoladeplater ved å smelte sjokolade, og blande inn knust pot og så størkne dette i kjøleskap, det smaker ikke mye sjokolade av de greiene nå altså be prepared for weed-ånde:P
Knust urt kan du gjøre mye gøy med.
men obs, ikke nys i 5g malt vare, da sitter du igjen med lite. hahahaha! gjort det en gang, waste of money
Det er bare fantasien som setter grenser for hvordan man kan spise cannabis. Spiste i en periode relativt ofte hasjyoghurt. Rev opp hasj i små biter i en spiseskje, helte over olje eller smør og varmet opp blandingen med en lighter under skjea. Anbefaler å la blandingen avkjøle seg litt før du rører det ut i yoghurten, men det smaker uansett ganske kjipt

Skakkao er bedre!
Man må også huske å varme cannabisen først. Pot som er hivi rett oppi har ca null effekt
det er heftig og kaste en 0,5 i skjea og smelte den med olje og røre om godt i god morgen yoghurten. det tar litt lengre tid og kanksje litt mere jobb, men det er en helt annen rus en når man røyker. personelig syntes jeg det er herlig og til dere som sier det ikke er noe funk: dere driter dere ut ellers vet dere ikke hva dere driver med!

Sitat av speedy902 Vis innlegg
det er heftig og kaste en 0,5 i skjea og smelte den med olje og røre om godt i god morgen yoghurten. det tar litt lengre tid og kanksje litt mere jobb, men det er en helt annen rus en når man røyker. personelig syntes jeg det er herlig og til dere som sier det ikke er noe funk: dere driter dere ut ellers vet dere ikke hva dere driver med!
Vis hele sitatet...


du må foresten varme den og smelte den godt i oljen før du rører hasjen i yoghurten. eller blir det ikke det samme
Har gjort dette mange ganger med stort hell, ta f.eks 2 gram, smuldre den i små klumper, ha en spiseskje med VANN, ha klumpene oppi SS, varm under med lighter til hasjen er smeltet ut i vannet, rør om i yoghurten, Yoghurt er et meieriprodukt så det inneholder MER enn nok fett uten at du skal trenge å øse på me matolje å diverse annet crap som vil farge smaken unødvendig.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Har gjort dette mange ganger med stort hell, ta f.eks 2 gram, smuldre den i små klumper, ha en spiseskje med VANN, ha klumpene oppi SS, varm under med lighter til hasjen er smeltet ut i vannet, rør om i yoghurten, Yoghurt er et meieriprodukt så det inneholder MER enn nok fett uten at du skal trenge å øse på me matolje å diverse annet crap som vil farge smaken unødvendig.
Vis hele sitatet...

man varmer jo hasjen i oljen for å få en fin konsistens og at molekylene skal føye seg bedre sammen og du vil få bedre funk!spiser daglig med tanke på at jeg ikke kan røyke så jeg hvet hva jeg snakker om. hvis du smuldrer det vil det ikke bli det samme som når du varmer det. hvis du har oppi 2 g i din yoghurt må du ha i dårlig hasj ass. holder med mer en 0,5 hvis du har ordentlige greier.
Sist endret av speedy902; 6. februar 2010 kl. 21:52.
Haha, prøvde å mikse med olje + yoghurt nå nettopp! Så jævla artig Yoghurten hadde bare litt hasjettersmak, noe som bare gjorde den litt bedre ^_^ Får se hvor bra funk dette gir da.
Heftig ass. Hasj-yoghurt skal prøves ass
ja funker fette det ass:P også er det så artig smaken er jo ikke no og skryte av nei:P
Sist endret av speedy902; 9. februar 2010 kl. 14:57.
0,3 god sortings i en halvliter isté-kartong (smeltet i matolje), vil dette gi rimelig bra funk?
ja, funk får du. MEn, olje og iste er ikke kult da. Skiller seg vettu, så får du et lag med olje på toppen. Ta heller å bland det med noe så du får èn masse. Emulosjon(?skrivefeil?) funker også. Du kan eks lage hasj-majones eller aioli.. Poenget var uansett; bland med noe så du får et produkt som blander seg sammen lett.
Det jeg pleier å gjøre, er å ikke blande i fett eller varme opp - for da mister jeg litt THC. Jeg bruker en snedig minirasp fra Åhlèns, litt mindre enn ei fyrstikkeske. Praktisk sak til femten kroner. Vanlig rasp funker også, sånn du rasper gulrøtter på. Da får du hasjpulver som kan blandes i det meste. Billig og bra!
Sitat av Poke Vis innlegg
Det jeg pleier å gjøre, er å ikke blande i fett eller varme opp - for da mister jeg litt THC. Jeg bruker en snedig minirasp fra Åhlèns, litt mindre enn ei fyrstikkeske. Praktisk sak til femten kroner. Vanlig rasp funker også, sånn du rasper gulrøtter på. Da får du hasjpulver som kan blandes i det meste. Billig og bra!
Vis hele sitatet...
Men er det ikke sånn at hasj bør varmes opp på en eller annen måte før det nytes? Eller er helt på jordet? som en bonde på jobb
Fulgte oppskriften min noen poster opp, men fikk ingen rus whatsoever. Istéen smakte mindre behagelig, og smaken sitter fortsatt igjen. Har hatt én erfaring med oralt inntak tidligere; brownies, hvor jeg overdoserte og fikk en kjip kveld. Tror jeg holder meg til røyking inntil videre
Du bør lage matvarer(kaker) om du ikke liker å røyke cannabis eller vil ha mer ut av den.
Pulveriser hasjen/potten (eller klipp opp i veldig små biter) og kast oppi en kjele med matolje eller smør, la det varme seg en stund og lag bakevarer med smøret/oljen! Den første timen etter å ha spist det sitter du å forbanner han jævelen du kjøpte stasjet av men når det kicker blir du bikkjefjern, lenge! ;D

Les litt om det, du trenger hvertfall å koke det opp med noe fett-holdig for at THC-en skal binde seg bla bla bla bla bla kos deg! ;D
Sist endret av thomasav; 15. februar 2010 kl. 15:01.
Hasjpannekaker. Bare dump den ferdige hasjsmørja oppi en 1-2-3 oppskrift fra din lokale matvarebutikk(rør godt rundt, og nyt synet av fullt av brune prikker i røra ). Hadde ca. 8 gram på 8-9 pannekaker. 5 stykker var fjerne i godt over ett døgn

PS: Brunost på pannekakene er jo ett must (pun intended)
Brunost er mye bedre på vafler enn pannekaker!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har lagd mange hasj yoghurter oppover tiden, pleier å overaske dama med dette eller lignende uten at hun venter det (hun tenner på å bli overasket på denne måten og vet at det kan skje når som helst, så des bedre jeg lager dette jo bedre får jeg det etterpå ...)

og jeg må si det er delte meninger her om hvordan dette skal gjøres, noen med peiling og noen som aldri har prøvd men har selfølgelig en mening..

varme opp hasjen er normalt sett den beste måten, men unødvendig i yoghurt og lignende produkter på grunn av fett innholdet...

0,5 - 1,0 gram kvalitets hasj malt opp i en grinder til fint krydder, bland det godt ut i yoghurten og du er skeiv så det holder etter en times tid ca, og det varer ofte oppi mot 10 timer hvis hasjen er bra


(sorry for staving og formulering, er ikke helt landet etter i går ennå)
Nå ekke jeg særlig glad i yoghurt, men muffinsrøre derimot.. Om man tar litt pulver fra en toro pose muffins, løser opp litt pot i smør og tilsetter det i pulvert + litt vann så vil vel det smake mye bedre :P ? muffinsrøre smaker alltid godt!
▼ ... flere år senere ... ▼
I dag laget jeg min andre hasj yoghurt, spiste den rundt 16 og begynte å kjenne det etter en god time. Er fortsatt veldig fjern. Brukte rundt 0,3g god hasj i yoghurten. Anbefaler denne kjappe frokosten!