Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 664
Hei,

Skal til Paris for en langhelg med min bedre halvdel i April. Er det noen som har noen erfaringer å dele? Tenker da mest på overnatting, hvor skal en bo? Noen som kan anbefalle noe? Er åpen for alt; luksushoteller, koselige hoteller, vandrehjem, etc.

Og hva burde man se, rent bortsett fra det åpenbare?

På forhånd takk
Jeg og min kjæreste bodde selv på Hotel Caravelle to netter sommeren 2008. Greit og enkelt rom, badekar på badet og digg nok frokost på morgenen. Grei gåavstand til sentrum, og like i nærheten en undergrunnsstasjon hvis man foretrekker det (anbefales). Ligger i samme gate som Ole Bull oppholdt seg en tid også. :P

Prismessig vet jeg ikke hvordan de ligger nå, men vi betalte ikke særlig mye da hvert fall.

Hva man vi se er opp til hver enkelt, vi unnagjorde for det meste det man «må» se når man er i Paris; Eiffeltårnet, Triumfbuen osv, og jeg angrer litt på det nå. Skulle gjerne tittet på noe mer spesielt liksom. Men Eiffeltårnet syns jeg er et must.
Sist endret av Viva la Opium; 2. februar 2010 kl. 21:22.
Har kun bodd på diverse halvsuspekte herberger i slummen sjøl, men ein ting eg merka meg dei gangene eg var der : Lommetyvane er usannsynlig frekke (og kjappe), og over alt, så pass godt på lommebok og veske. Og aldri begynn å krangle med vaktane på Metroen. Dei har skytevåpen.
Av serverdigheiter så har du jo sjølvsagt Louvre (sett av minst ein heil dag om du har interesse, har sjøl tilbragt to heile dagar der og berre fått med meg ein brøkdel.), Notre Dame og Sacré-Cœur (klipt og limt fra wikipedia, så stavinga er riktig ). For shopping så har du Champs-Élysées for dyre ting og eit gigantisk utendørsmarked som eg ikkje hugsar namnet på for stilige ting. Pluss ein million andre kule plassar som eg ikkje veit om. Paris er gigantisk.
Ellers så er jo wikipedia alltid grei : http://en.wikipedia.org/wiki/Culture_of_Paris
Sist endret av drMannevond; 4. februar 2010 kl. 01:50.