Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1296
Altså som spørsmålet sier, skal benytte meg av en Neil Young oppskrift, eller jeg kom innom den via Neil Young i det minstefall.

http://www.thrasherswheat.org/rns/honeyslides.htm

Der er den i tilfelle noen ville se hva faen jeg prata om

Men spørsmålet mitt er egentlig vil det lukte helt forferdelig av stekepanna/rommet hvis jeg "steker" litt weed? Har noen romkamerater som ikke er helt glad i jazztobakken, skjuler ikke at jeg inntar det, men greit å ikke overdrive. Svar taes imot med takk!
Det blir vel en "større" lukt i rommet sånn som det oftest blir når man steker noe, Om det blir en spesiell type lukt det vet jeg ikke, men i værste fall er det bare å si at du brente noe mat eller noe
Sitat av Vincenzo Vis innlegg
Altså som spørsmålet sier, skal benytte meg av en Neil Young oppskrift, eller jeg kom innom den via Neil Young i det minstefall.

http://www.thrasherswheat.org/rns/honeyslides.htm

Der er den i tilfelle noen ville se hva faen jeg prata om

Men spørsmålet mitt er egentlig vil det lukte helt forferdelig av stekepanna/rommet hvis jeg "steker" litt weed? Har noen romkamerater som ikke er helt glad i jazztobakken, skjuler ikke at jeg inntar det, men greit å ikke overdrive. Svar taes imot med takk!
Vis hele sitatet...

viss du steker det i olje så vill lukta bli litt svakere enn vanerlig npr du mekker. men du må ha vifta på fult og vinduet oppe. lukten setter seg i vekekr. og blir ligganes
Bare ha vifta på maks, og et vindu åpent, går så bra så ;-) Kommer til å lukte litt, men ikke så mye værre enn at en 30 min med lufting og vifte kan fikse.
Bare pass på at vifta ikke blåser lukta rett ut i gata, eller mot veien, samme gjelder vel egentlig vindu

Edit*
persi91nettby var 2 sec før meg!
Sist endret av thisisfifty; 14. desember 2009 kl. 23:05.
Altså alle som bor her røyker sigg i tillegg, så hvis det bare er litt lufting ser jeg frem til å spise weed og honning i morgenkveld :P Takk for svar!
Sist endret av Vincenzo; 14. desember 2009 kl. 23:08.
Men hvorfor må man varme weeden for å lage det der? Kan man ikke bare legge det oppi "linn" honning og ha det i frysern? Hørtes godt ut! Heh
Tror det har noe med at varme "aktiverer" thc. Jeg er da ingen forsker men mener å si at det skal stemme nogenlunde i hvertfall.
Sitat av Vincenzo Vis innlegg
Tror det har noe med at varme "aktiverer" thc. Jeg er da ingen forsker men mener å si at det skal stemme nogenlunde i hvertfall.
Vis hele sitatet...
Det stemmer det, man må ha 220 grader.

Kok opp noe smör i en kasserolle, legg til den önskelige mengde "urt". La dette småkoke i 1-2 timer, deretter kjöl ned. Da for man cannasmör som kan brukes til all bakst, skiver , eller hva man måtte önske. Lykke til!

Har du vurdert å gå til innkjöp av en vaporizer?
Selv har jeg bare spist hann-planter som salat. Smaker litt som en blanding av salat og persille, med noe søtt i. Hvis du steker det vil jeg regne med at lukten forsvinner ganske fort hvis du f.eks. steker det med litt hvitløk og salt og pepper, i kombinasjon med andre urter, eller rett og slett har det i middagen.
Sist endret av Timeo; 16. desember 2009 kl. 19:55.
Nei, nei, nei. Varme aktiverer ikke thc på noen som helst måte. 220 grader er også ganske mye, da kokepunktet er 200 grader og det fordamper mellom 150 og 200 grader. Thc'en skal bare løses opp i fettet, ikke noe mer. Dette skjer raskere på litt høy temperatur, men skal helst ikke være over 150. Info
Sist endret av Alfonzor; 16. desember 2009 kl. 20:02.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Nei, nei, nei. Varme aktiverer ikke thc på noen som helst måte. 220 grader er også ganske mye, da kokepunktet er 200 grader og det fordamper mellom 150 og 200 grader. Thc'en skal bare løses opp i fettet, ikke noe mer. Dette skjer raskere på litt høy temperatur, men skal helst ikke være over 150. Info
Vis hele sitatet...
Så hvis man lager middag av det f.eks., så er det greit å ha det sammen med smør eller olje og løk, og la det putre litt før man har i andre ting i stekepannen?
Sitat av Timeo Vis innlegg
Så hvis man lager middag av det f.eks., så er det greit å ha det sammen med smør eller olje og løk, og la det putre litt før man har i andre ting i stekepannen?
Vis hele sitatet...
Det jeg tror vil være det beste er å smelte smør eller varme olje i et vannbad. Altså en gryte med vann som nesten koker og et glass oppi vannet som du kan fylle med olje eller smør. Deretter kan du ha stæsjet oppi. Dette vil ikke bli varmere enn 100 grader uansett(pga. vannets kokepunkt). Kok det i en halvtime eller mer for å være sikker på å få alt uttrukket

Så kan du heller blande det inn i maten, og bruke vanlig smør/olje til steking, i stedet for å steke maten med det. Da blir det ikke så veldig varmt for thc'en.