Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1346
I PC-World nr 11/2009 (side 46) står det at man kan laste ned windows 7 fra Microsoft sine nettsider, og prøvekjøre operativsystemet i inntill 120 dager ved å forlenge 30-dagers perioden opptil fire ganger....

Stemmer dette?

Jeg kan ikke finne noen nedlastbar versjon fra Microsoft sine nettsider sånn som det står i PC-World!?!?
Sitat av NKF Vis innlegg
I PC-World nr 11/2009 (side 46) står det at man kan laste ned windows 7 fra Microsoft sine nettsider, og prøvekjøre operativsystemet i inntill 120 dager ved å forlenge 30-dagers perioden opptil fire ganger....

Stemmer dette?

Jeg kan ikke finne noen nedlastbar versjon fra Microsoft sine nettsider sånn som det står i PC-World!?!?
Vis hele sitatet...
Du er nok litt for seint ute, windows 7 er ferdig naa, de er altsaa ferdig med testingen og har begynt aa selge det. De trenger altsaa ikke mer testing.

Men det finnes jo selvfölgelig lugubre steder du kan finne det.
NKF
Trådstarter
Hmmm.... dårlig gjort av PC-world å gi meg falske forhåpninger

Noen som vet om noe butikker i Trondheim som har Windows 7 Home Premium OEM (norsk) på lager?

Evt. noen nettbutikker som har den på lager og som kan sende fort?
Sikkerhetsklarert
Hvilken som helst win7 versjon kan lovlig kjøres i 30 dager før du må aktivere.
Sitat av NKF Vis innlegg
Hmmm.... dårlig gjort av PC-world å gi meg falske forhåpninger

Noen som vet om noe butikker i Trondheim som har Windows 7 Home Premium OEM (norsk) på lager?

Evt. noen nettbutikker som har den på lager og som kan sende fort?
Vis hele sitatet...
32 bit 64 bit
NKF
Trådstarter
Takk

Bør jeg velge 32-bit eller 64-bit?


Min PC:

Targa Ultra AN64II 5000 DC

AMD Athlon 64 x2 Dual Core Processor 5000+ 2,6 GHz

4 GB DDRII RAM

Sikkerhetsklarert
Sitat av NKF Vis innlegg
Takk

Bør jeg velge 32-bit eller 64-bit?


Min PC:

Targa Ultra AN64II 5000 DC

AMD Athlon 64 x2 Dual Core Processor 5000+ 2,6 GHz

4 GB DDRII RAM

Vis hele sitatet...
32bit kan kun adressere maks 3gb RAM. Skal du ha noe nytte av den siste gb ram du har så må du opp på 64bit.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Hvilken som helst win7 versjon kan lovlig kjøres i 30 dager før du må aktivere.
Vis hele sitatet...
Hvilken som helst versjon av Vista\7\2008 kan kjøres i 150 dager uten aktivering, vha slmgr og -rearm funksjonen.

Sitat av Pjukern Vis innlegg
32bit kan kun adressere maks 3gb RAM. Skal du ha noe nytte av den siste gb ram du har så må du opp på 64bit.
Vis hele sitatet...
Nei, Win7 32bit (som er diskusjonen her) kan addressere opp til 4GB minne minus eventuelle andre komponenter som krever adressering, f.eks skjermkort.
Med PAE aktivert vil OS'et dog ha "4GB" tilgjengelig for bruk, selv om noe av det er "imaginært".
NKF
Trådstarter
Så hvis jeg forstår det riktig så er den eneste forskjellen på 32-bit og 64-bit om operativsystemet klarer å lese all RAMen eller ikke?

Og 64-bit krever ikke mere av PCen enn 32-bit? Den blir altså ikke tregere?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av NKF Vis innlegg
Så hvis jeg forstår det riktig så er den eneste forskjellen på 32-bit og 64-bit om operativsystemet klarer å lese all RAMen eller ikke?

Og 64-bit krever ikke mere av PCen enn 32-bit? Den blir altså ikke tregere?
Vis hele sitatet...
Ikke "all" men "mer"

Har du generelt sett 4GB RAM går du for 32bit, har du _mer_ enn 4GB går du for 64bit.
Generell regel å forholde seg til.

Dog begynner 4GB RAM å bli ganske utdatert.