Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1284
Greeeeit, jeg er sikkert ikke på rett plass, men jeg fant ut at det her var nermeste, men her er spørsmålet/problemet:

Jeg har en slik samsung omnia HD, å er egentlig ganske flittig til å ta opp ting å tang, å har ganske lyst til å legge en del ut på face å sende til venner og bekjente, men noen ganger så har jeg lyst til å redigere litt, kanskje fjærne lyden, klippe litt så det ikke tar så lang tid, ex. her om dagen så tok jeg opp en film av når himmelen holdt på å dette ned her i trondheim, masse lyn å greier, men på filmen så er det kanskje 1-2min mellom vært lyn.. det kan bli litt langdrygt i lengden. så det jeg lurer på er om noen veit om ett enkelt redigerings program, trenger ikke å være så mye virr varr med det, det trenger ikke noe mye mere enn hva jeg nevner her, klippe/lime å fjerne lyd, kansje legge til noe lyd..

noen som veit om ett?
Trådstarter
97 2
noe mer? hvem er produsent?
HøyRisiko Psykopat
Sitat av lazor Vis innlegg
noe mer? hvem er produsent?
Vis hele sitatet...
Windows trur eg

For meg så suger det programmet klarer ikkje legge inn filmer kunn bilde:S
I tillegg til at kvaliteten suger i forhold tis sony vegas :P
Sitat av lazor Vis innlegg
noe mer? hvem er produsent?
Vis hele sitatet...
haha, Windows Movie Maker ligg inne på windows, bare søk, så finner du det
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Windows er ikke et selskap, men et produkt av Microsoft.

Jeg foreslår at du dropper et program som har fått lavest rangering i de testene jeg har lest av denne typen programmer, og heller snoker rundt på sourceforge, freshmeat o.l. Støtt FOSS om du kan, og med en såpass enkel oppgave kan du.
Trådstarter
97 2
men det er der dere kommer inn, gi meg noen eksempler på bra å kurant redigerings program, jeg har googla litt, men finner ikke stort.. kom med ett par.. lite å enkelt..
Men sånn seriøst... Vist du bare skal klippe ut ubrukelige deler av filmen, å legge til/dempe lyden så kan du likegodt bruke Windows Movie Maker...

Men ellers har du MAGIX Movie Edit...
Sist endret av Ondskap; 10. september 2009 kl. 22:03.
Til det du skal lage er Windows movie maker helt perfekt!
Jeg går Media på VGS og jeg bruker enda Movie maker til små prosjekter. Er ikke vits å styre med tyngre programmer når man ikke trenger det. Hva er det rema sier? Det enkle er ofte det beste
Trådstarter
97 2
joa, hadde jeg bare fått den til å funke.. når jeg trykker play så får jeg lyd, men ikke bilde.. jeg veit jo ikke når jeg skal klippe osv får jeg ser det ikke.. er det noe jeg må gjøre for å få fram bilde da eller?
Sitat av lazor Vis innlegg
joa, hadde jeg bare fått den til å funke.. når jeg trykker play så får jeg lyd, men ikke bilde.. jeg veit jo ikke når jeg skal klippe osv får jeg ser det ikke.. er det noe jeg må gjøre for å få fram bilde da eller?
Vis hele sitatet...
Kan hende at formatet du importerte inn i moviemaker krangler litt med programmet. Har du prøvd å konvertere filmen til noe annet?
(ta og google "media converter" eller noe sånt)

Men anyways; Sony Vegas 8.0 er greit å bruke når man skal klippe. Litt flere muligheter får man også.
Trådstarter
97 2
okei, tester ut sony vegas
Sitat av lazor Vis innlegg
okei, tester ut sony vegas
Vis hele sitatet...
Når du har progget, sjekk ut noen tuts på youtube . Det er litt mere komplisert enn movie maker :P.

Faktisk, kan du sjekke ut Denne typen. Han har masse bra vids som kan lære en litt av hvert!
Personlig bruker jeg Premiere Pro og After Effects (til effekter).