Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1011
Jeg er en gutt på 17 år, ca 172cm høy og veier 55 kg.
dette er jo alt for lite, jeg har veid fra 50-55 kg siden jeg var 14.
Noen tips til hvordan jeg kan få lagt på meg?
Begynn å tren Det er muskler som veier..
Spis en ordentlig frokost, med melk og det hele vær dag.
Tren... Som i jogging, sittups, armbøy/armhevninger og div.

Muskler veier mere enn fett, trener du og får noen kilo muskler på kroppen er det lettere å legge på seg/bli tyngre.
Drikk energidrikk... Ikke sånn redbull/battery/burn opplegg... Men ordentlig i pulver form som du blander med vann...

Drikk det under og etter trening. Er masse proteiner i denne som hjelper deg å bygge muskler.
Sist endret av Ondskap; 20. august 2009 kl. 00:49.
Oi, er du meg? Jeg er 172 og veier 55kg.
Det finnes mange forum for slike ting som bare er et google-søk unna.
Eller dra en Supersize Me
Spis mer mat.
Legge på seg er det letteste som finnes, bare gidde spise til man blir uvel og dytte i seg så mye mat man klarer til fastsatte tider.

Begynne å trene med kostholdet til en som veier 55kg vil ikke hjelpe i det hele tatt.
Sist endret av Goophy; 20. august 2009 kl. 00:48.
Digital nomade
trippy's Avatar
Noen legger på seg fort andre forbrenner mat mye raskere en andre.
Prøv og finn ut hva din kroppstype er
http://www.muscleandstrength.com/art...endomorph.html

Det ikke like lett for alle å legge på seg vekt Goophy.
Sist endret av trippy; 20. august 2009 kl. 00:48.
Sitat av trippy Vis innlegg
Det ikke like lett for alle å legge på seg vekt Goophy.
Vis hele sitatet...
Jo, det er det.
Det finnes enkelte stoffskiftesykdommer som kan føre til at man ikke klarer å legge på seg. Men uten tung medisinering vil man være død innen tenårene om man har slikt.
Havregrøt med melk HVER morgen
Småspise til alle tider , større måltider presser du i deg mer en du orker.
Begin og drikk weight gainer hvis du ikke har råd spis tunfiks,kjøtt,fisk , Lykke til
Spis så mye du klarer. Tren et par ganger i uka.
synes ikke det er så lite egentlig..om det er kun pga utseendet, kan jeg si at hvert fall jeg foretrekker de tynne guttene.
Vil anbefale deg og ikke trene hvis du vil gå opp i vekt, hvis du har høy forbrenning som du nok har vil du bare forbrenne kalorier av trening. Det trengs litt kjøtt på beina for og bygge muskler
Hvis du sliter med å legge på deg; spis mye og ofte, men ikke hva som helst. Spis Kjøtt, rent kjøtt, ikke kjøtt med så mye hvitt i (Fett). Hvete, egg og melk er bra. Spis vanlig norsk husmannskost. Spis ved alle faste måltider. Så er det å trene, tren intervall. Det er effektivt. Intervall og Styrketrening. Det er ikke slik at du trenger et treningstudio eller masse vekter hjemme for å trene, start med ekte armhevinger. Avstanden mellom tomlene skal være like stor som skulderbredden, og nei, du har ikke så brede skuldre som du ofte tror. Albuen skal gå langs med kroppen, ikke ut, slik som de fleste gjør. Se for deg at du tar armhevinger i et smug som ikke er bredere enn dine skuldre. Dette hjelper.
Sitat av qanuk Vis innlegg
synes ikke det er så lite egentlig..om det er kun pga utseendet, kan jeg si at hvert fall jeg foretrekker de tynne guttene.
Vis hele sitatet...
Når han sier han vil legge på seg, mener han nok ikke at han skal få 2 dobbelthaker, ordentlig stor rørleggersprekk osv.
Kan hende han har så lite på kroppen at han rett å slett MÅ få litt mere på kroppen, uansett, trener han å får muskler så er han ikke feit, men øker betydelig i vekt.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Jo, det er det.
Det finnes enkelte stoffskiftesykdommer som kan føre til at man ikke klarer å legge på seg. Men uten tung medisinering vil man være død innen tenårene om man har slikt.
Vis hele sitatet...
Udorvelig mye tullprat fra deg, er selvfølgelig ikke like lett for alle og legge på seg, er det samme som og si at det er like lett for alle og slanke seg.

Og når du sliter med og legge på deg, har du gjerne en høy forbrenning, så da hjelper det selvfølgelig og trene.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
mye tull fra mange her, spesielt Goophy.
det er overhodet ikke enkelt å legge på seg, det er like vanskelig som å slanke seg.

trådstarter:
jeg tipper du ligger på rundt 1500kcal pr dag om du ligger konstant på den vekten, og det er rimelig lite.

det du trenger, er å få i deg flere kalorier pr. dag i bunn og grunn, på en sunn måte.
om du ikke øker antall kcal pr dag, vil du ikke gå opp i vekt, enkelt og greit.

et enkelt råd fra meg er å f.eks begynne å spise et par-tre pastamåltider pr. dag, og hiv i deg en proteinshake som og inneholder et overskudd av kalorier etter hvert måltid.

pasta er billig og smaker bra om du lager den rett, f.eks med tikki masala saus (indisk) og litt god parmesan ost.

tre shaker pr. dag vil tilsi CIRKA 1000kcal ekstra pr dag, og ja, da vil du gå opp i vekt enten du liker det eller ikke.

MEN.. den vanskelige biten er å få dette inn som en rutine, og gjøre det hver dag.
Sist endret av somnium; 20. august 2009 kl. 01:12.
Oooog der var det slutt for i dag.


Det er en grunn til at vi hevder dette:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=78675

Gå til lege. Spør lege. Gjør det lege sier.