Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 764
Hei

Jeg har wamp her, og jeg har laget en "treningsnettside" i php. Nå vil jeg laste opp nettsiden, og jeg vet at det ikke hjelper (som vanlig html) å laste opp alle .php filene, skriptene etc. Nå har jeg søkt veldig lenge på internett, men jeg finner ikke riktig søkeord. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg laster opp databasen, mysql etc. Håper noen kan hjelpe meg med å finne artikler som referer til hvordan php / mysql lastet opp til en host.

Jeg bruker one.coms hosting, for min trening.

Takk skal dere ha.
Skal jeg laste opp databasen ? Til hvor ?
Sitat av sFilez Vis innlegg
phpMyAdmin
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde nettopp dette.

Men får fortsatt ikke connection.

Her er informasjonen min fra one.com:

MySQL:
Host: localhost
Database: trening_no
Brukernavn (User): trening_no
Passord (Password): ******


Hvem skal hvor i connection ? Det er det jeg sliter med.

Kode

	$conn = mysql_connect("localhost","root");
	mysql_select_db("trening",$conn);
Hvorfor angir du ikke passord i PHP-koden din?
Hvis du ikke gjør dette, er det jo ikke rart at du ikke får koblet til databasen.
Sist endret av s1gh; 13. juni 2009 kl. 12:30.
Gikk heller ikke.
Testet følgende:

Kode

<?php

$conn = mysql_connect("localhost",	"trening_no" , "kaka476")
mysql_select_db("trening_no",$conn);


$k="hei";

$sql = "INSERT INTO `trening_no`.`bruker` (`brukernavn`)VALUES('$k')"; 
mysql_query($sql);


header("Location:index.php?id=suksess");
exit;
Aktiverte error varsling, fikk følgende:


Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /customers/trening.no/trening.no/httpd.www/trening/prve.php on line 3
Vis hele sitatet...
Hvor linje 3:

Kode

mysql_select_db("trening_no",$conn);
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du gjer det på nøyaktig samme måte som når du gjorde det lokalt. Du oppretter databasestruktur, og inserter data i databasen din. Du kan om du vil bruke verktøy som phpmyadmin eller mysqldump til å dumpe din noverande, lokale databasestruktur.

Edit: Sjå på linje 2. Der finn du grunnen til feilmeldinga di.
Sist endret av vidarlo; 13. juni 2009 kl. 12:58.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du gjer det på nøyaktig samme måte som når du gjorde det lokalt. Du oppretter databasestruktur, og inserter data i databasen din. Du kan om du vil bruke verktøy som phpmyadmin eller mysqldump til å dumpe din noverande, lokale databasestruktur.
Vis hele sitatet...
Hei Slashdot,

Jeg gjorde nøyaktig samme. Importerte databasen, lastet opp treningsfilen.php, alt gikk greit. Til jeg fikk ovennevnte fielmelding om at det er noe galt på linje tre i connection.
Sist endret av Donquijote; 13. juni 2009 kl. 12:58.
Sitat av slashdot Vis innlegg

Edit: Sjå på linje 2. Der finn du grunnen til feilmeldinga di.
Vis hele sitatet...
Linje 2:

Kode

$conn = mysql_connect("localhost", "trening_no" , "kaka476")
Jeg ser ikke noe feil her.
Hva med et komma for å avslutte setningen?
$con = mysql_connect("localhost", "trening_no", "kaka476");
Sitat av s1gh Vis innlegg
Hva med et komma for å avslutte setningen?
$con = mysql_connect("localhost", "trening_no", "kaka476");
Vis hele sitatet...
Å gud At jeg ikke så denne
Tror det er fordi jeg var så forvirra med å importere databasen etc, glemte å tenke logisk. Skal prøve nå, igjen.
Du lager en ny post for hver eneste feil du skriver om dagen. Begynn å kontrollere koden din bedre. Når du får opp at det er feil på linje 3, som har en variabel som viser til linje 2, så sjekker du den også.
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Du lager en ny post for hver eneste feil du skriver om dagen. Begynn å kontrollere koden din bedre. Når du får opp at det er feil på linje 3, som har en variabel som viser til linje 2, så sjekker du den også.
Vis hele sitatet...
Nei. du tar feil. For jeg har ordnet den feilen.

Fikk følgende melding:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'root'@'srv89.one.com' (using password: NO) in /customers/trening.no/trening.no/httpd.www/trening/index.php on line 2
Vis hele sitatet...
Sist endret av Donquijote; 13. juni 2009 kl. 13:16.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Les feilmeldinger. Og ikkje lag fleire PHP-tråder på nFF er du snill.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
... Hvertfall ikke med syntaksfeil og åpenbart totalt feil basic ting. Les igjennom dokumentasjon, les igjennom bøker (ikke fuckings tutorials eller "guider"). Se på feilmeldingene du får. Les og forstå de. Feilmeldinger er der for å hjelpe deg med å finne feilene dine selv, det er ikke verktøy som du skal slenge til gud og hvermann fordi du selv er for lat til å tolke de. Nå er vi kanskje strenge her, men nå har du en grei trådhistorikk med rent tull.