Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 720
Hei,
jeg og to stk fra klassen har laget en liten dokumentarfilm om internett med en lengde på 15 min. Vi ønsker å publisere den via torrent (vi har alt av rettigheter, lov fra deltagerne osv), men vi ønsker å legge den ut på en måte som gjør av vi har litt oversikt over hvor mange som faktisk har lastet den ned. Noen løsninger?
I like turtles
Alfonzor's Avatar
du se bare på ratio på torrenten. hvis ratioen er to, har to lastet den ned. Det virker dog bare om de eneste du laster ned fra er deg. Eller så kan du sette opp en privat torrentserver.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
du se bare på ratio på torrenten. hvis ratioen er to, har to lastet den ned. Det virker dog bare om de eneste du laster ned fra er deg. Eller så kan du sette opp en privat torrentserver.
Vis hele sitatet...
Nei, det blir ikke riktig. Det betyr at det har blitt lastet opp 2xtorrents størrelse.
Feks. kan 2 personer lastet ned 100%, eller 4 kan ha lastet ned 50%.

Skal man føre statistikk er det nok greiest med en egen tracker.
Jeg har ingen direkte erfaring med å sette opp en tracker, men har dere et webhotell og slikt, skal det ikke være for vanskelig å sette opp. Finnes nok mange greie løsninger.
Sist endret av hedningen; 29. mai 2009 kl. 13:31.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av hedningen Vis innlegg
Nei, det blir ikke riktig. Det betyr at det har blitt lastet opp 2xtorrents størrelse.
Feks. kan 2 personer lastet ned 100%, eller 4 kan ha lastet ned 50%.

Skal man føre statistikk er det nok greiest med en egen tracker.
Vis hele sitatet...
Regnte da med at de som laster ned den lille filmen laster ned hele filmen, men er enig at det ikke blir helt nøyaktig ja, jeg skrev også at man kunne sette opp torrentserver(mente tracker). Vil anbefale torrentstrike, da den er rimelig enkel å sette opp
chb
chb's Avatar
Trådstarter
Takk for svar.

Jeg har webhotell så det er ikke noe problem, problemet ligger vel i reglene til webhosten mot torrent og slikt (mener det stod noe om det).
Hvorfor ikke legge det ut på youtube? Da får du kontroll over antall views.
Er også enklere å distribuere til "brukerne" også da de slipper fikse torrentprogrammer for å se filmen.
Sist endret av RayMonk; 29. mai 2009 kl. 13:50.
chb
chb's Avatar
Trådstarter
Grunnen til at jeg ikke bruker YouTube er to grunner, nemlig at den for lang (15 min) og YOuTube har grense på 10 min. Den andre grunnen er kvaliteten. Jeg ønsker å ha tilgjengelig en HD-versjon og en ISO-versjon med dvd-meny tilgjengelig for nedlastning. Og siden serveren min ikke takler slike datamengder må jeg ty til torrent.
Aller enkleste metode for å ha noenlunde peiling på hvor mange som har lastet ned filen er å se hvor mange som laster ned *.torrent filen. Man må nesten anta at folk ikke laster ned bare den filen og ikke filmen den "sitter fast" i.
Kan du ikke bare laste den opp på en eller annen offentlig tracker? Man ser jo der hvor mange som har lastet ned filmen din.
chb
chb's Avatar
Trådstarter
Jo, ser ut til at det blir løsningen jeg må gå for.

Hvilken public tracker gir meg best stats da?