Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  111 15312
Det jeg savner fra disse norgespatriotene er innovativitet(usikker på om dette er et ord faktisk). Men Vigrid er liksom de jeg tenker på med nazisme i norge. De har på en måte monopol i Norge. Så om noen andre grupperinger vil drite seg ut, så kan de iallefall finne på noe annet?

Gruppen for de med høy kropstempratur - kan jo argumentere for at temperaturen i norske bygg må senkes. Mener; da hadde jeg iallefall gidda å lese.

Men disse høyreekstremister som skal bli kvitt alt og alle har vi sett før. De er ikke noen trussel for samfunnet. Men det er faktisk en skummel faktor inne i bildet, ikke for samfunnet, men for noen personer. Det trengs bare en lavpannet nazist(Google chrome retter faktisk ikke dette ordet) for og drepe noen. Og det er kjempesynd at personer kan bli inspirert til å begå slike handlinger av disse gruppene. Ofte uten at den personen er særlig overbevist over sin handling selv.

Men det som er viktig å huske på er at disse personene som melder seg på her kansje har opplevd noe vondt som har drevet dem til det. Det er ikke noe prinsipielt forskjellig med hjernevasking uansett grunn. Det er galt og utnytte svake mennesker. Og med svake mennesker mener jeg ikke nødvendigvis at de er svake generelt sett, men man utnytter en hendelse, eller mange hendelser som en person har opplevd for og gi personen en falsk følelse av fellesskap. Og den personen vil naturligvis yte sitt beste for og bli akseptert.
Sitat av murloc Vis innlegg
Det jeg savner fra disse norgespatriotene er innovativitet(usikker på om dette er et ord faktisk). Men Vigrid er liksom de jeg tenker på med nazisme i norge. De har på en måte monopol i Norge. Så om noen andre grupperinger vil drite seg ut, så kan de iallefall finne på noe annet?

Gruppen for de med høy kropstempratur - kan jo argumentere for at temperaturen i norske bygg må senkes. Mener; da hadde jeg iallefall gidda å lese.

Men disse høyreekstremister som skal bli kvitt alt og alle har vi sett før. De er ikke noen trussel for samfunnet. Men det er faktisk en skummel faktor inne i bildet, ikke for samfunnet, men for noen personer. Det trengs bare en lavpannet nazist(Google chrome retter faktisk ikke dette ordet) for og drepe noen. Og det er kjempesynd at personer kan bli inspirert til å begå slike handlinger av disse gruppene. Ofte uten at den personen er særlig overbevist over sin handling selv.

Men det som er viktig å huske på er at disse personene som melder seg på her kansje har opplevd noe vondt som har drevet dem til det. Det er ikke noe prinsipielt forskjellig med hjernevasking uansett grunn. Det er galt og utnytte svake mennesker. Og med svake mennesker mener jeg ikke nødvendigvis at de er svake generelt sett, men man utnytter en hendelse, eller mange hendelser som en person har opplevd for og gi personen en falsk følelse av fellesskap. Og den personen vil naturligvis yte sitt beste for og bli akseptert.
Vis hele sitatet...

Ikke for å forsvare Vigrid på noen måte, men å kalle medlemmene for nazister fordi de ikke ansvarliggjør Hitler for utryddelsen av jøder er vel omtrent like søkt som å kalle muslimer for nazister siden enkelte imamer støtter holocaust.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Homercide Vis innlegg
Ikke for å forsvare Vigrid på noen måte, men å kalle medlemmene for nazister fordi de ikke ansvarliggjør Hitler for utryddelsen av jøder er vel omtrent like søkt som å kalle muslimer for nazister siden enkelte imamer støtter holocaust.
Vis hele sitatet...
Ja, Vigrid er jo slett ikke nazistisk...
Ja men hva faen. Kan jo like greit kalle dem idiotiske nasjonalister, gjør jo ikke saken bedre. Men av det de står for, så passer nazist bra for meg.

Jeg er klar over at de kansje ikke passer helt inn i nazismens doktoriner, men for det må du tilgi meg.
Det var ikke SOS Rasisme som fikk fjernet sidene til vigrid. Forumet stormfront blir hosta på samme server som vigridsiden ble, og det hadde vært ekstremt rart om den ble tatt ned av den grunn.
Ser at SOS Rasisme jobber sterkt mot ytringsfriheten, det er greit nok at folk ikke er enige med Vigrid eller NP, men de burde ha lov til å uttrykke seg. SOS Rasister viser seg som udemokratiske og fascistiske.
Ifølge SOS så er det kun rasisme om det er en majoritet (nordmenn) som begår en forbrytelse mot en minioritet, selv i situasjoner der det f.eks er 4 afrikanere mot 1 nordmann, så er det ikke rasisme. Saken der en norsk toppidrettsutøver ble kalt nedsettende ting av horer i Oslo, ofret ikke SOS en kalori på.
Heller ikke saker som http://www.nettavisen.no/innenriks/article2176188.ece har blitt nevnt på SOS sine sider.
"Gjerningsmennene skal ha brukt slagvåpen. Politiet har opplysninger om at flere enn de to pågrepne deltok i angrepene. De mistenkte gjerningsmennene er av utenlandsk opprinnelse, mens samtlige av ofrene er etnisk norske."

Dere kan tenke dere hvor store ramaskrik det hadde vært om det var omvendt. Vi husker alle alt oppstyret rundt ambulansesaken. En norsk kvinne som var verre skadet opplevde det samme som Farah, å bli etterlatt av ambulanse. Dette ble knapt nevnt i VG, og kom ikke på NRK ol. Hadde vært ganske annerledes om personen var svart som Farah, og ikke nordmann. Om gjerningsmannen som slo ned Farah hadde vært hvit, og ikke svart, så kan dere jo også tenke dere hvilken heksejakt det hadde vært. Dessuten så jobber SOS med Tjen Folket, det finner du informasjon om på google: http://www.google.com/search?client=...utf-8&oe=utf-8
Uansett så er hverken NP eller Vigrid en trussel mot Norge, men heller organisasjoner som SOS Rasister som får massevis av våre penger i støtte.
Sukk, enda en idiot som misforstår hva som ligger i ytringsfrihet, og ikke kan norsk lov.

Og... hva er det SOS rasisme gjør som er *fascistisk*?
Sist endret av atomet; 21. februar 2009 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av robhol Vis innlegg
Ja, Vigrid er jo slett ikke nazistisk...
Vis hele sitatet...
Var det noe du ikke forstod i innlegget mitt, eller hadde du ikke noe bedre å komme med?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av atomet Vis innlegg
Sukk, enda en idiot som misforstår hva som ligger i ytringsfrihet, og ikke kan norsk lov.

Og... hva er det SOS rasisme gjør som er *fascistisk*?
Vis hele sitatet...
SOS Rasisme er da uten tvil en totalitær og nasjonalistisk organisasjon!
Dessuten er de sterkt høyrevridde.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Homercide Vis innlegg
Var det noe du ikke forstod i innlegget mitt, eller hadde du ikke noe bedre å komme med?
Vis hele sitatet...
Jeg tror han mente at det er unødvendig å kommentere hva som gjør Vigrid nynazistiske eller ikke, fordi dette allerede er et etablert faktum.

Vi ønsker å ta makten i samfunnet, renske ut jødene og sende innvandrerne ut av landet. Jødene er hovedfienden, de har drept vårt folk, de er ondskapsfulle mordere. De er ikke mennesker, de er parasitter som skal renskes ut, hevder Tvedt overfor VG.
Vis hele sitatet...
Sist endret av bronsky; 2. mars 2009 kl. 11:30.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da har de altså fått nok underskrifter i vestfold til å stille...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=561629
Herregud, håper alle disse idiotene snart skjønner hva de driver med.. Men jeg skjønner ikke at de kan få lov..?
▼ ... over en uke senere ... ▼
det er ikke dermed sagt at det er norgespatriotene som administrerer gruppen.. det kan være hvem som helst som ikke vil betale medlemskap i norgespatriotene eller av andre grunder..