Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 629
Vel, det har seg slik at jeg går på videregående, men nettverket har sine begrensinger. Jeg har lyst til å spille et MUD (tekstbasert MMORPG) mens jeg er på skolen (i økta, og i norsk-timene). La oss ikke ta diskusjonen om spilling i timer her. Spørsmålet her er en måte som gjør at jeg kan koble til (via telnet) fra skolen? Har prøvd flere web klienter, men brannmuren blokkerer forsøket dems på å snakke via telnet. Jeg tenker i baner av å ha PCen min stående hjemme og på et eller annet vis koble til over noe som går (web basert http tenker jeg). Problemet er at jeg ikke vet om noen tools som gjør noe slikt. Blir jeg nødt å kode det selv? Noen som vet om f.eks. web-basert tool som kan koble til hjemme-maskinen og gi meg cmd hjemmefra for eksempel? De fleste sånne programmer vil nok bruke en protokoll som ikke vil funke fra skolen, men burde være mulig hvis jeg kjører en klient hjemme. Spørsmålet er bare om det finnes noe gratis der ute.

Eller kanskje det er en helt annen måte som vil funke?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
VNC lar deg koble til desktopen vha webgrensesnitt f.eks.
har du noen åpen port'er hjem ? hvis ja da kan du enten bruke ccporxy hjemme eller bare forword enn siden hvis du vil inn.
Du kan vell sette opp en VPN tunell e.l.
Prøvd med putty der kan du velge vilken port du vill kjøre.. mener å huske at jeg brukte det for å komme gjennom sperringene på skolen i gamle dager!
om du har en server eller maskin hjemme så kan du jo bruke telnet eller ssh in til den. dette får du til med port redirect 80 inn i router, videre inn 23 eller 22 på lokal maskin. Så telneter du ut igjen