Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilket forslag liker dere?
Tony's 133 62,74%
Thomas' 79 37,26%
Stemmegivere: 212. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  42 4047
Nå er tiden for litt hjelp fra dere igjen. Vi (Tony og Thomas) presenterer en liten forsmak av forsiden på kjøp og salg siden vår, og vi er litt uenige om hvor vi skal plassere søkebaren som vist på forsiden. Problemstillingen er hvorvidt den skal ligge over forsidebildet, eller under. Gi deres tilbakemelding og stemme nå.


Tony sitt forslag!

Thomas sitt forslag!
Hvorfor ha alt på engelsk dersom siden skal hete "Kjøpogsalg.no" ?

Likte forøvrig ingen av forslagene.
Sist endret av danielsk; 21. mars 2009 kl. 20:01.
For all del øverst. Men er dette en ny finn.no ?
Gabsterino's Avatar
Trådstarter
Ja, men det begynner å bli mørkt i gatene på finn.no, snart natt der nå

en ny tinde og rubrikk og alt ass kis

Sitat av danielsk Vis innlegg
Hvorfor ha alt på engelsk dersom siden skal hete "Kjøpogsalg.no" ?

Likte forøvrig ingen av forslagene.
Vis hele sitatet...
Bruker utlandske utviklere for å designe siden, derfor må innholdet på siden stå på engelsk.

Og dersom du ikke likte noen av forslagene må jeg dessverre si at du neppe liker noen ting i livet ditt.

Tony
Sist endret av Gabsterino; 21. mars 2009 kl. 20:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde jeg komt innpå den siden hadde jeg med engang tenkt reklame side, og lukket før jeg hadde undersøkt bedre =/
Likte alternative 2 best, syntes dey så mer forsegjort med søkebaren nederst.
Jeg fikk med engang et inntrykk av at Tony sin var best, men etter at jeg hadde sett og tenkt litt gikk jeg for Thomas sin.
Hva med å kutte ut det totalt intetsigende forsidebildet som tar opp 90% av rommet på skjermen?
Sitat av Gabsterino Vis innlegg
Og dersom du ikke likte noen av forslagene må jeg dessverre si at du neppe liker noen ting i livet ditt.
Vis hele sitatet...
Wtf er det for en konklusjon? Det må definitivt være en av dagens tåpeligste... Om en person ikke liker hverken det ene eller det andre av 2 alternativer i en enkel sak så betyr det jaggu ikke at personen misliker alt han kommer over i livet sitt. Livet har mer mangfold enn 2 alternativer.

Forøvrig likte jeg selv forslag med søkebar øverst best ;-) Begrunnet at søkebaren for mitt vedkommende føles lettere tilgjengelig.

_haha_ har et poeng, siden føles også litt reklame ut. Noe ala den typen sider man kommer inn på om man skriver en webadresse feil. (type : http://guugle.com/ )
Sist endret av Zendelum; 21. mars 2009 kl. 20:38.
Sitat av Gabsterino Vis innlegg
Og dersom du ikke likte noen av forslagene må jeg dessverre si at du neppe liker noen ting i livet ditt.

Tony
Vis hele sitatet...
Er vel heller bare det at jeg har en sans for kvalitet og god design.

Forresten, på det "SALG"-skiltet på bildet må dere fikse på "G"-en. Ser ut som et halvdårlig forsøk på å dekke over at det sto en "E" der før eller noe.
Sist endret av danielsk; 21. mars 2009 kl. 20:51.
"tony" forslaget hadde den klart mest logiske plasseringen av søkeboksen (høyt oppe), men utover det ville ingen av de ha fristet til noe videre bruk og om jeg hadde blitt nødt til å bruke siden, hadde det store bildet vært det første som hadde truffet adblock.
tony nettsida så lite seriøs ut. dere vil aldri selge noe mye "stuff" på den siden der
Gabsterino's Avatar
Trådstarter
Sitat av danielsk Vis innlegg
Er vel heller bare det at jeg har en sans for kvalitet og god design.

Forresten, på det "SALG"-skiltet på bildet er det lett å se at dere har prøvd å lage en "G" selv. Regner med det sto en "E" på bildet før dere bestemte dere for å kopiere det...
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du har sans for godt design, den G'en er korrekt, bokstaven er liten så detaljene på et tegnet bildet i slike små dimensjoner minskes.

Bildet er tegnet fra scratch, det er laget med pensel så overført til program på pc, så G'en har alltid vært på papiret.

Btw visste du har bilen,måten,mcen,huset,flyet,part er linker som er imagemappet med en spesiell uthevig når muspekeren er over?

Ang det med livet ditt var bare en morsom kødd.

Tony
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Thomas sin var best synes jeg, søkeboksen lå litt mer i synsfeltet. På Tony sin versjon opplevde jeg et par sekunder bannerblindhet før jeg hadde oversikten. Synes dog at bildet med bilen og båten osv var i største laget. Det er der jeg vil ha noe funksjonalitet, men finner bare et bilde, så må lete opp og ned for å finne noe

Edit. Linkene på toppen ser litt mye ut som google-ads, og de har hjernen min for lengst sluttet å se på
Sist endret av pr0cyon; 21. mars 2009 kl. 20:56.
Gabsterino's Avatar
Trådstarter
Sitat av spider.j Vis innlegg
"tony" forslaget hadde den klart mest logiske plasseringen av søkeboksen (høyt oppe), men utover det ville ingen av de ha fristet til noe videre bruk og om jeg hadde blitt nødt til å bruke siden, hadde det store bildet vært det første som hadde truffet adblock.
Vis hele sitatet...
Det store bildet er lagt inn i css/java og objektene bil,båt,mc osc er imagemappede bider som skal fremheves når muspekeren er over.

Tony

Sitat av pr0cyon Vis innlegg
Thomas sin var best synes jeg, søkeboksen lå litt mer i synsfeltet. På Tony sin versjon opplevde jeg et par sekunder bannerblindhet før jeg hadde oversikten. Synes dog at bildet med bilen og båten osv var i største laget. Det er der jeg vil ha noe funksjonalitet, men finner bare et bilde, så må lete opp og ned for å finne noe
Vis hele sitatet...
Det store bildet er lagt inn i css/java og objektene bil,båt,mc osc er imagemappede bilder som skal fremheves når muspekeren er over. Man vil da komme seg inn på en side med den kategorien du klikker på.

Sitat av ymgve Vis innlegg
Hva med å kutte ut det totalt intetsigende forsidebildet som tar opp 90% av rommet på skjermen?
Vis hele sitatet...
Det store bildet er lagt inn i css/java og objektene bil,båt,mc osc er imagemappede bilder som skal fremheves når muspekeren er over.
Du vil da komme til en egen kategori for det du klikket på. For exempel klikker du på bil, kommer du til kjøp og salg av bil.

Tony
Sist endret av Gabsterino; 21. mars 2009 kl. 21:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sikkerhetsklarert
Jeg tror vi har fått med oss at det store bildet er lagt inn i css/java og objektene bil,båt,mc osc er imagemappede bilder som skal fremheves når muspekeren er over.
Jeg vil si at Tony sin var best. Den var liksom litt mer "vanlig" hvis jeg skla si det på den måten.

Jeg ville gått for den, med mindre dere er ute etter å skille dere ut:P

Men jeg likte begge forsidene.
Thomas sin utgave av siden var best, men ingen av de var bra (i mine øyne).
Bildet var alt for dominerende, og om jeg skulle ha lagt ut en annonse (eller funnet noe jeg ville ha på salg), så ville jeg ikke ha sjekket den siden der. "Bilder som fremheves når musepekeren er over" ser jeg bare ikke noe funksjonalitet i, kun forstyrrende elementer. Virker mer som et prosjekt for å sjekke hva man er i stand til å lage, ikke noe man lager fordi man tror det er bruk for det.
Sitat av Gabsterino Vis innlegg
Det store bildet er lagt inn i css/java og objektene bil,båt,mc osc er imagemappede bider som skal fremheves når muspekeren er over.
Vis hele sitatet...
All den tid du bare viser et bilde av designet og ikke en faktisk side er det ganske og heller ikke informerer om det må du nesten forvente at det blir noen kommentarer om det. Jeg hadde også hevet bildet i adblock og heller brukt søkefunksjonen, for imagemap er ganske mye "ut", vanlig skikk og bruk er tekstede lenker som forteller hva som er der og ikke et oppsett som gjør at man må gjette seg til hvordan hvem nå enn som har laget siden tenker. Det kan jo hende at du får besøkende som ikke tillater javascript, ikke har på bilder eller som ikke klarer å lese det som står der og bruker programvare til å lese teksten for seg. Det er også kunder, men, selvfølgelig det står deg fritt til å drite i de.

Som spider.j sier, "tony" forslaget hadde den mest logiske plasseringen av søkeboksen.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Gabsterino Vis innlegg
Bruker utlandske utviklere for å designe siden, derfor må innholdet på siden stå på engelsk.
Vis hele sitatet...
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Virker mer som et prosjekt for å sjekke hva man er i stand til å lage, ikke noe man lager fordi man tror det er bruk for det.
Vis hele sitatet...
Tror heller du burde skaffe noen skikkelige utviklere istedenfor de dere bruker nå, jeg hadde aldri kjøpt noe på en side som ser ut som den. Det finnes mange flinke folk her på forumet. Så å finne noen som kan lage en fin side for dere er ikke noe problem.


Virker som en typisk side som man finner på et domene som ikke er i bruk. Men av forslagene stemte jeg på Tony siden søkebaren var lett og finne.
Den lignet skremmende mye på Google sin side.
det ser ut som en søkemotor....
Gabsterino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Synderen Vis innlegg
Tror heller du burde skaffe noen skikkelige utviklere istedenfor de dere bruker nå, jeg hadde aldri kjøpt noe på en side som ser ut som den. Det finnes mange flinke folk her på forumet. Så å finne noen som kan lage en fin side for dere er ikke noe problem.


Virker som en typisk side som man finner på et domene som ikke er i bruk. Men av forslagene stemte jeg på Tony siden søkebaren var lett og finne.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at vi bruker utlandske utviklere er at det hade kostet en vanlig manns årslønn og litt til for å fått det utviklet prosjektet her i Norge. Vi har allerede sjekket litt rundt omkring for pris og det ble rett og slett for dyrt. Nå må jeg be deg ikke være for eplekjekk angående innholdet på siden, da dette kun er forsiden og ikke viser noen av funksjonene siden skal ha, ei innhold eller noe. Hvis det er noen på dette forumet som er i stand til å sette opp vår side, da bør de være i stand til å sette opp finn,qxl,ebay,tinde,rubrikk i ett. Og selv om vi bruker billiere arbeidskraft fra utlandet er vi alltid på utkikk etter flinke programmerere, og hvis noen tror de kunne ha tilfredstilt kravene over får de bare sende en mail til tony.jansson@kjopogsalg.no

Sitat av meitemark Vis innlegg
All den tid du bare viser et bilde av designet og ikke en faktisk side er det ganske og heller ikke informerer om det må du nesten forvente at det blir noen kommentarer om det. Jeg hadde også hevet bildet i adblock og heller brukt søkefunksjonen, for imagemap er ganske mye "ut", vanlig skikk og bruk er tekstede lenker som forteller hva som er der og ikke et oppsett som gjør at man må gjette seg til hvordan hvem nå enn som har laget siden tenker. Det kan jo hende at du får besøkende som ikke tillater javascript, ikke har på bilder eller som ikke klarer å lese det som står der og bruker programvare til å lese teksten for seg. Det er også kunder, men, selvfølgelig det står deg fritt til å drite i de.

Som spider.j sier, "tony" forslaget hadde den mest logiske plasseringen av søkeboksen.
Vis hele sitatet...
Enig i det første du skrev. Det vi ikke nevner vet jo ikke de, så det er min feil. Det blir vel noen aha opplevelser for kritikerne når siden blir lansert. Men du skal vite at vi ikke ønsker å drite i noen, det er akkurat derfor vi har søkebaren. Navnet på domenet "kjøpogsalg.no" Samt overskriften + søkebaren er nettopp for at folk som ikke tillater javaskrift enkel kan forstå a de har navigeringssøk på siden for å finne akkurat det de har lyst til.
Sist endret av Gabsterino; 22. mars 2009 kl. 12:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Gabsterino Vis innlegg
Ja, men det begynner å bli mørkt i gatene på finn.no, snart natt der nå

en ny tinde og rubrikk og alt ass kis



Bruker utlandske utviklere for å designe siden, derfor må innholdet på siden stå på engelsk.

Og dersom du ikke likte noen av forslagene må jeg dessverre si at du neppe liker noen ting i livet ditt.

Tony
Vis hele sitatet...
Jeg likte heller ikke noen av forslagene spesielt bra, det ser rett å slett uprofft ut. Men likte det siste forslaget best.
Skulle jeg stemt på en av de to, hadde jeg tatt thomas sin, rett og slett fordi jeg ikke liker holdningen til Tony.

Likte ingen av forslagene egentlig, av samme grunn som alle andre her
Sitat av Gabsterino Vis innlegg
Enig i det første du skrev. Det vi ikke nevner vet jo ikke de, så det er min feil. Det blir vel noen aha opplevelser for kritikerne når siden blir lansert. Men du skal vite at vi ikke ønsker å drite i noen, det er akkurat derfor vi har søkebaren. Navnet på domenet "kjøpogsalg.no" Samt overskriften + søkebaren er nettopp for at folk som ikke tillater javaskrift enkel kan forstå a de har navigeringssøk på siden for å finne akkurat det de har lyst til.
Vis hele sitatet...
Vel da, fint å høre. For fremtiden håper jeg du legger med slik informasjon når du ber oss om å komme med en mening ettersom det er noe vanskelig å gjette seg frem til hva/hvordan noe skal foregå og at man da uttaler seg på litt feile premisser.
Gabsterino's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vel da, fint å høre. For fremtiden håper jeg du legger med slik informasjon når du ber oss om å komme med en mening ettersom det er noe vanskelig å gjette seg frem til hva/hvordan noe skal foregå og at man da uttaler seg på litt feile premisser.
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev i forrige melding beklaget jeg, og selfølgelig vil fremtidige forumposter bli tatt til etteretning ut i fra diskuterendes posts beskrivelser.
Sitat av Gabsterino Vis innlegg
Ja, men det begynner å bli mørkt i gatene på finn.no, snart natt der nå

en ny tinde og rubrikk og alt ass kis



Bruker utlandske utviklere for å designe siden, derfor må innholdet på siden stå på engelsk.

Og dersom du ikke likte noen av forslagene må jeg dessverre si at du neppe liker noen ting i livet ditt.

Tony
Vis hele sitatet...
Tørr jeg spørre hvor mye du har betalt for dette ?
Kunne scratche frem noe slikt på et par timer.
Sitat av Gabsterino Vis innlegg
Grunnen til at vi bruker utlandske utviklere er at det hade kostet en vanlig manns årslønn og litt til for å fått det utviklet prosjektet her i Norge. Vi har allerede sjekket litt rundt omkring for pris og det ble rett og slett for dyrt. Nå må jeg be deg ikke være for eplekjekk angående innholdet på siden, da dette kun er forsiden og ikke viser noen av funksjonene siden skal ha, ei innhold eller noe. Hvis det er noen på dette forumet som er i stand til å sette opp vår side, da bør de være i stand til å sette opp finn,qxl,ebay,tinde,rubrikk i ett. Og selv om vi bruker billiere arbeidskraft fra utlandet er vi alltid på utkikk etter flinke programmerere, og hvis noen tror de kunne ha tilfredstilt kravene over får de bare sende en mail til tony.jansson@kjopogsalg.no
Vis hele sitatet...
Å bruke utenlandske utviklere er ingen grunn til å gå for et design som ser ut som det er fra 80-tallet. Nå holder jeg meg generelt til designdelen, men må si at jeg har litt vanskelig for å tro at en såpass standard løsning som det der høres ut til å være, skal kunne koste sånne summer som det du antyder, selv om man bruker norske utviklere.

Jeg lurer forresten også litt på det samme som don quijote, hvor mye har dere betalt for det designet der? Send meg en mail hvis dere vil ha kompetent hjelp.
Sist endret av atomet; 27. mars 2009 kl. 11:49.
▼ ... over et år senere ... ▼
Ting ser annerledes ut på www.kjopogsalg.no nå.
Det blir vel
Det maleriet bringer frem minner om Elg i solnedgang, store tunge sofaer, porselens-nips, mørkt treverk og gamle folk.

http://www.nrk.no/contentfile/file/1.6237079!f169CropList/img650x367.jpg

EDIT: Ahh, tråden er ett år gammel. Fint.
Sist endret av Mith; 12. oktober 2010 kl. 07:36.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Syntes ikke det gjør stor forskjell, men likte Tony's
Wow, ser ut som det blir en drit kul film, traileren var jo sååå kul!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan bare bytte ut traileren. Alt for dramatisk og minnet meg mer om en film trailer og ikke en salgs side trailer. Også var den litt mørk.
Ville valgt Tony sitt for da ligner det ikke så på Google. For bildet er bare en illustrasjon og ikke hoved stuffe. Smak og behag!

Edit; Ett år gammel trå ja! Oooops!
Sist endret av Ruudi; 19. oktober 2010 kl. 19:26.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Forresten, på det "SALG"-skiltet på bildet må dere fikse på "G"-en. Ser ut som et halvdårlig forsøk på å dekke over at det sto en "E" der før eller noe.
Vis hele sitatet...
Sitat av danielsk Vis innlegg
Hvorfor ha alt på engelsk dersom siden skal hete "Kjøpogsalg.no" ?
Vis hele sitatet...
Kan det være at de bruker templates av noe slag?
Nei bruker ikke templates. Men alt er gjort på engelsk i første omgang grunnet utlandske utviklere syns det er lettere å jobbe da. Holder på med oversetting atm.

Planlagt lanseringsdato 6 juni.
Når blir den aktiv? Jeg vil kjøpe det flyet på bildet!

jah.. ett år for sein der gitt..
Sitat av Mith Vis innlegg
EDIT: Ahh, tråden er ett år gammel. Fint.
Vis hele sitatet...
Makes you wonder why it's not closed.
Mye smartere og la søkebaren stå øverst på siden, den blir lettere å bruke
Likte ikke forslagene, beklager det, kan jeg vente noen frekke comebacks? :/
Sitat av bamsetid Vis innlegg
tony nettsida så lite seriøs ut. dere vil aldri selge noe mye "stuff" på den siden der
Vis hele sitatet...
Husker en som fortalte det til meg også når jeg skulle lansere en ny side for noen år tilbake - og fungerte bare som en ekstra motivasjon for meg
Sitat av pengerik Vis innlegg
Husker en som fortalte det til meg også når jeg skulle lansere en ny side for noen år tilbake - og fungerte bare som en ekstra motivasjon for meg
Vis hele sitatet...

ja, slike replys er bra motivasjon

Sitat av tjmontana Vis innlegg
ja, slike replys er bra motivasjon
Vis hele sitatet...
Siden fremstår mye bedre nå enn hva forslagene viste. Det er morsomt å se utviklingen over tid iallfall.

Mvh Tony