Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1027
Jeg, har enda ett problem med den samme husverten. Noe jeg tror selv i alle fall.

Når vi fikk beskjed om at vi skulle flytte ut, så hadde vi alt betalt den husleie som skulle betales 12/02. Den husleie skulle vare fram til 12/03. Men vi fikk beskjed om at vi skulle være ute av det huset 1/03. Så nå vil jeg vite følgende.

Har husverten rett på den hele leia om vi ikke får sjangsen til å bo der fram til den datoen vi egentlig skal bo der (12/03)?.

Det jeg mener, er.. Vi betalte 4500,- den 12-02 å den leia skulle vare fram til 12-03. Har han da rett på hele leia, eller skulle vi egentlig bare betalt halvparten av den leia i grunn?

Hva kan jeg gjøre med dette?

- Håper på gode svar og god hjelp
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Spørs helt hvordan du startet å betale. Betalte du på forskudd eller på etterskudd når du flyttet inn? Om det er på forskudd alt har gått, så skulle det vært en mulighet for å bli enige om en utbetaling av halve beløpet (eller noe ca. der).

Hva er det med folk og mongo huseiere for tiden da? Har aldri hatt noe trøbbel.. Rart. Må være karma.
Trådstarter
8 0
Vi flyttet ut den 25/2, husleien er på 4500. den skal betales hver 12. og d gjorde vi. men siden vi flyttet ut 14 dager før utløps tiden, synes vi at vi kan få tilbake minst 2000. men vet ikke hva vi har rett til å forlange!
mvh linn
Dette står enten i kontrakten; hvis ikke reguleres det av husleieloven:

§ 9-6. Oppsigelsesfrist

Oppsigelsesfristen skal være tre måneder til opphør ved utløpet av en kalendermåned.

For leieavtale om enkelt beboelsesrom der leieren etter avtalen har adgang til en annens bolig, skal oppsigelsesfristen være én måned. Det samme gjelder for selvstendig leie av garasje eller bod.

For leieavtale om lokale der leien er avtalt pr. dag, skal oppsigelsesfristen være én dag.

Bestemmelsene i denne paragraf kan fravikes i avtale.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
8 0
Vi hadde en oppsigelsesfrist på 2mnd vi.
Alt avhenger av når i måneden dere flyttet inn, og når dere betalte første gang.