Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1280
noen som vet hvilken dan du må være eller om det finnes noen spesielle kurs du kan være med på for å bli kampsport instruktør
Det kommer jo ann på hva du trener. Du kan ikke bare ta et generelt kurs og så gå ut å trene folk i en hvilken som helst kampsport. Først må du jo være jævlig god i akkurat den ene grenen du holder på med, og så kan du søke om å få bli trener etterhvert basert på de reglene som gjelder i den spesifikke sporten/klubben.
Sist endret av mentalmelt; 27. februar 2009 kl. 11:49.
Tenker JKD, men det er ikke noe sted de trener det i nærheten av meg... tipper på at jeg ender opp med taekwondo, judo, kung fu eller jiu jitsu har ikke direkte talent for noe enda, men har trena endel forskjellige stiler for å si det sånn
Sist endret av h3in3ken; 27. februar 2009 kl. 11:56.
Skjønner ikke helt hva du vil med tråden din, men hvis du ønsker å bli instruktør selv så tror jeg ihvertfal du har ganske mange år med trening foran deg før det er realistisk.
ganske sikkert. Skal jeg si forno, prøver å ta meg sammen litt å slutte å røyke å slik. Må begynne å gjøre noe, å en av de hobbyene jeg har er kampsport. har ikke trena på studio eller kampsport på ca 1 år, men tenkte jeg skulle sette meg et hardcore mål hvis jeg først skulle begynne igjen. forventer ikke at det kommer til å gå på mindre enn 8 år, men det er en inspirasjon til å fortsette hvis jeg vet hva som skal til for å bli instruktør

hadde også blitt førnøyd med generelt alt av lenker som har med kampsport/livsfilosofi fightfilmer etc. å gjøre men spesielt regelverk
Sist endret av h3in3ken; 27. februar 2009 kl. 12:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei, det er ikke noen spesiell grad du må ha for å bli det men som mentalmelk sa må du være veldig god til det du driver med og samtidig flink til å lære bort.
Men jeg tviler på at du kan starte opp ditt eget kampsport senter, med mindre du ikke har mer enn 1. dan.
Du kan jo alltids begynne som hjelpetrener for litt mindre unger som skal trene og etterhvert gå over til noe mer avansert.
Først og fremst...
http://kampforum.no/forum/
Tror du får litt mer utav det..
Du bør virkelig sjekke innom FMA om du ikke har bestemt deg for hvilken kampsport det skal bli..
Et tips er kali sikaran..

Treningskonseptene for Kali Sikaran er:



* Panantukan (Filippinsk boksing)
* Sikaran (blanding av Filipinsk Kick/Thai-boksing)
* Kadena de Mano (nærkamp)
* Stickfighting (stokkekamp)
* Daga (knivforsvar)
* Dumog (en type Filippinsk bryting)
( http://www.oslokalisikaran.com/kalisikaran.html )

Og fant noe info om hvor lenge du må trene for og kunne være Instuktør her

http://www.kristiansandkampsport.no/...=4074&aid=4076
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Først og fremst...
http://kampforum.no/forum/
Tror du får litt mer utav det..
Du bør virkelig sjekke innom FMA om du ikke har bestemt deg for hvilken kampsport det skal bli..
Et tips er kali sikaran..

Treningskonseptene for Kali Sikaran er:



* Panantukan (Filippinsk boksing)
* Sikaran (blanding av Filipinsk Kick/Thai-boksing)
* Kadena de Mano (nærkamp)
* Stickfighting (stokkekamp)
* Daga (knivforsvar)
* Dumog (en type Filippinsk bryting)
( http://www.oslokalisikaran.com/kalisikaran.html )

Og fant noe info om hvor lenge du må trene for og kunne være Instuktør her

http://www.kristiansandkampsport.no/...=4074&aid=4076
Vis hele sitatet...
så veldig lovende ut. tror faktisk det er kali sikaran de trener på et studio oppi gata mi, men det er litt mix, jeg vet hvertfall de har stick fighting og jiu jitsu
Muligens IKAEF
God sjangs for at det blir utøvet kali sikaran der..
Morro med Martial Arts!
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Muligens IKAEF
God sjangs for at det blir utøvet kali sikaran der..
Morro med Martial Arts!
Vis hele sitatet...
er på Extreme Kampsportsenter hvis du har hørt om det... ligger i fredrikstad

kunne fortsatt tenkt meg litt info om JKD, kung fu og wushu
Sist endret av h3in3ken; 27. februar 2009 kl. 13:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du vil bli trener innenfor en kampsport er det første skrittet å bli en utøver. Etter at du har blitt utøver, vil det variere stort fra klubb til klubb hvor lang tid det tar før du får bli trener. Spørsmålet er hva slags trener du vil bli. Hovedtrener? Hjelpetrener? Trener for barn? Om du vil bli trener for barn trenger du som regel ikke noen spesielt høy grad, og du kan regne med et tidsperspektiv på en 4 år, men dette kommer selvfølgelig an på hvor mye du trener, og i hvilken grad du har et talent for det.

Selv har jeg trent judo i 5 år, og fikk tilbud om å være trener for nybegynnerpartier. Om jeg ikke husker helt feil, var det etter 3-4 år.

Hvor lang tid det tar for å bli trener, vil også i stor grad avhenge av hvor stor etterspørsel klubben har for trener.

I judo og kickboxing, som er mine kampsporter, er det ikke noe trener kurs, men det er mulig det er annerledes i andre sporter.

Kan forsåvidt anbefale judo om du vil ha en kampsport hvor du kan leke deg en del, prøve ut nye ting, men samtidig sett deg på prøve mot andre utøvere. Poengsystemet i kamper kan være litt irriterende, men om du ikke skla bli konkurranseutøver er jo ikke det viktig.

Kickboxing er min anbefaling til deg, om du synes det er gøy å slåss, og klarer riste av deg smerte under kampen. Om du ikke liker å slåss, og synes slag i ansiktet er noe dritt, som du for enhver pris vil unngå, vil kickboxing bli mer en plage enn moro.

Lykke til
Hmmm,elevrådsleder er det deg Drachir?

Må legge til at du må ha plettfritt vandel og polititillatelse for å bli trener og innenfor de fleste seriøse klubber må du ta eget trenerkurs. I kickboxing er det trenerkurs, også i TKD.

Og kickboxing er ikke noen form for slåssing, det er ren gladvold.
TReneren hvor jeg driver med kampsport har følgende kvalifikasjoner :
Sort belte 3. Dan - Karate
Sort belte 3. Dan - Karate-Jutsu
Sort belte 1. Dan - Kickboxing
Sort belte 1. Dan - Ju-Jutsu