Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 834
Før jeg oppgraderte til den nyeste firmware, så hadde jeg cydia og ett program som kunne skjule de ikonene jeg ville. Jeg hadde skjult en hel rekke programmer, inkludert standard SMS-programmet. Det var fordi jeg brukte ett annet SMS-program, BiteSMS, som jeg lastet ned igjennom cydia.

Nå er cydia, bitesms, og alle andre ikke-apple programmer borte. Men det er ikke det som er problemet. Ikonene er enda skjult, og jeg får ikke opp standard SMS-programmet, så jeg får ikke sendt meldinger.

Litt krise, håper på raske svar.

edit: det er forresten iPhone 3G og vi snakker firmware 2.2.1
Sist endret av Quetzalcoatl; 29. januar 2009 kl. 19:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I alle guider, readme-filer, iphone-relaterte forum og tutorials står det akkurat det samme: ikke oppgrader en jailbreaka iPhone før det finnes jailbreak for den nye firmwaren. Og likevel klarer folk å gjøre det for hver eneste oppgradering...

Gjenopprett telefonen til orginal firmware i iTunes.
jeg venter på oppdatering, du har vell ikke mulighet for å gi ut link til forums eller hjemme side der det kommer opp når de har hacka ny update.. sitter med en ubrukelig tlf til 7k her om det ikke er låv til å gi ut link så kan vell noen svare meg på om det har sjedd noe nytt i saken, om de regner med å bli ferdi snart..
Sitat av lazor Vis innlegg
jeg venter på oppdatering, du har vell ikke mulighet for å gi ut link til forums eller hjemme side der det kommer opp når de har hacka ny update.. sitter med en ubrukelig tlf til 7k her om det ikke er låv til å gi ut link så kan vell noen svare meg på om det har sjedd noe nytt i saken, om de regner med å bli ferdi snart..
Vis hele sitatet...
Hva slags telefon har du? Hva slags software hadde den originalt, og hva har du oppdatert til?
jeg har 3g iphone, den er akurat frigjort fra netcom sin sperre, så jeg mangler software på den, er ganske ny i iphone game`e, men jeg får iallefall ikke brukt den før den er update`a til 2.21 ellerno. en kompis som skal jailhack`e den å legge inn nyeste firmware, men han sa han ikke kunne gjøre noe før jailbreak folka hadde kommet me en nyupdate aswell, masse stress for en tlf
Hvordan er den frigjort fra Netcom? Har du kjøpt deg fri, eller er den hacka slik at du kan bruke andre simkort?
hacka, slik at jeg kan bruke mitt egent abb. Talkmore ftw!
Og du har altså installert 2.2.1 gjennom iTunes?
nei, har forklart meg litt feil da, den ligger hjemme til meg, sier "no sim" ellerno.. den er IKKE hacka ENDA, men det blir den så fort det kommer en update på nyeste firmware 2.21, han gidder ikke å hacke den 2ganger, så derfor skal han vente med å hacke den til det kommer en ny update på jailbreak. det jeg lurer på om det er noe link til forum der jeg kan følge meg selv..
Det tar ti minutter å låse opp et telefon så det er ikke akkurat så mye arbeid. Hvis du vil vente på en simkortopplåsning på 2.2.1 kan det ta lang tid.

http://ipod1.no/forum/viewforum.php?f=153
hva vill lang til si? 2-3daga? 1uke? 2uker?
Sitat av lazor Vis innlegg
hva vill lang til si? 2-3daga? 1uke? 2uker?
Vis hele sitatet...
Sist tok det et halvår.
ka faan.. seriiøst.. kjenner flere me hacka iphone 3g.. nyeste firmware, å 2.2 er ikke ett halvår gammelt?
Jeg var litt kvikk. Det ser ut til at man kan unlocke (åpne telefonen for bruk med andre simkort) en 3G 2.2.1, men det krever at man lager sin egen software-fil, dvs i praksis at man modifiserer ipsw-fila man laster ned fra Apple slik at den IKKE oppdaterer basebandet på telefonen. Du kan altså IKKE oppdatere til 2.2.1 gjennom iTunes og så unlocke den etterpå.

Les mer her: http://blog.iphone-dev.org/ men det er vanskelig teknisk språk.

Les også på mac1.no, eller legg inn et spørsmål der. Vær flink å formuler deg, og skriv hva du har gjort, hva slags software du har nå, og be om en guide. Geircito er en bruker på mac1.no som sitter 20 timer i døgnet og svarer på spørsmål.