Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1830
Hva kan man bruke et personnummer til? Jeg har personnummer og navn. Kan man f.eks. finne adresse til personen?
Om du faktisk har navnet kan du vel like godt ringe 1881 og få adressen?
Trådstarter
2 0
Personen er ganske så skjult... eksisterer ikke i noen telefonkataloger og "falsk" adresse i skattelistene(!) Har tenkt tanken å ringe folkeregisteret, men det virker litt dumt å starte samtalen med: "Hei, mitt personnummer er ***********, hvor bor jeg?"
joda, kunne funka ålreit det. viss du sier no sånt som
quote: Jeg slo opp navnet mitt i tlf-katalogen og der står det oppført feil adresse. Lurer derfor på hvor jeg står registrert i folkeregisteret?:P
Sist endret av MindFreak ; 26. januar 2009 kl. 14:26.
Sitat av Tiffany Vis innlegg
Her står alt du trenger å vite:
http://no.wikipedia.org/wiki/F%C3%B8dselsnummer
Vis hele sitatet...
Hva har det med hvordan han kan finne ut hvor han bor? Han må jo faktisk kontakte folkeregisteret.
Dette er jo den eneste saklige informasjonen i hans tilfelle :
Ifølge personopplysningsloven kan fødselsnummer kun brukes når det er saklig behov og når det er umulig å oppnå tilfredstillende identifikasjon ved bruk av andre metoder, som for eksempel navn, adresse, fødselsdato, medlems- eller kundenummer.
Vis hele sitatet...
De fleste kjenner jo noen som har tilgang til folkeregisteret...
Vis jeg ikke husker feil så har jo nav osv tilgang ditt.