Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3062
Har akkurat bestilt oppgradering til Turbo hos Telenor (fikk oppgitt makshastighet hos meg til 12000/650 kbit).

Mitt gamle Zyxel 660HWT fant jeg også kunne kjøre på den hastigheten, men er det noen som vil råde meg til å bytte router ?
Jeg vet ikke om du burde bytte eller noe slikt, men jeg vet av erfaring av D-Link har noen utrolig bra routere
Sitat av tafsern Vis innlegg
Jeg vet ikke om du burde bytte eller noe slikt, men jeg vet av erfaring av D-Link har noen utrolig bra routere
Vis hele sitatet...
D-link går ikke for å være veldig bra etter hva jeg har hørt.
Linksys derimot ville jeg heller tatt en titt på.
Sitat av Raymond Vis innlegg
D-link går ikke for å være veldig bra etter hva jeg har hørt.
Linksys derimot ville jeg heller tatt en titt på.
Vis hele sitatet...
Oki. Har hatt Linksys router før, og det var ikke bra. Har hatt 2 D-linker etter det, og det var som natt og dag!
Vil faktisk anbefale en D-link som tafsern sier. Men jeg må også bekrefte det Raymond sier, det kan være en del problemer med D-link-routere. Det jeg digger med D-link'ene er at det å åpne porter aldri har vært lettere. Mange applikasjoner med angitte porter ligger allerede inne på min router og kan legge dem til en enhet på 2 sekunder
Så lenge ting fungerer bra med Zyxel-routeren din vil jeg egentlig ikke råde deg til å bytte den ut. Dersom du får den hastigheten du skal ha og det er stabilt vil du ikke oppleve noe stort bedre av å bytte.

Dersom Zyxel-routeren ikke fungerer ville jeg heller gått for linksys istedenfor D-Link. Her er det snakk om å kjøre bredbåndsmodem med router, og da er det viktig å ha noe som er stabilt.

Det beste alternativet ville vært å gått for Cisco, men de er veldig dyre. Har vært borti enkelte Netgear-routere med veldig lik hardware som Cisco, disse har også fungert veldig bra.

Finn ut hvilken prisklasse du har råd til, se på de forskjellige modellene som ligger innenfor denne og google litt
Ta en titt her http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/
Der finner du ihvertfall kvalitet.
skal du først gå for cisco så koster en asa 5505 switch ca 2150kr uten moms.
http://www.cisco.com/en/US/products/...omparison.html
når det gjelder bytte av routere. er du fornøyd med den du har bytter du ikke.

når det gjelder anbefaling av merker så er både dlink og linksys av NYERE modeller ganske så stabile og bra.
linksys av nyere modeller er ofte sølvfargede, de gamle var blå. meget mulig de er beregnet på små firma men de er stabile som fy.

dlink har i den siste tiden lansert endel GB wifi routere (gb på kabel) med muligheten for å sette QoS direkte på media strømmen. ikke noe nytt i seg selv men de er altså laget for å takle litt trafikk.
Trådstarter
2 0
Takk for utfyllende og raske tilbakemeldinger

Jeg venter i spenning på bekreftelse fra Telenor på at linjen er oppgradert.

Litt pussig i grunn at mitt eksisterende abbonement har <50% hastighet av hva jeg nå skal få - men i tillegg koster 100,- mere i måneden.....

Zyxel'en (660HWT) er jeg ellers godt fornøyd med. Har hatt den i 2 - 3 år uten noe tull.
Sist endret av Nettsmurf; 22. januar 2009 kl. 21:02.
Nå er ikke 12000kbit så veldig raskt at det gjør noe. 12000kbit : 8 = 1500kbyte/s.
Bare velg en stabil, billig router. Du får ikke mye ekstra ytelse for tusenlappene uansett, med en sånn linje.
Sist endret av plohg; 22. januar 2009 kl. 21:40.
Sitat av Nettsmurf Vis innlegg
Takk for utfyllende og raske tilbakemeldinger

Jeg venter i spenning på bekreftelse fra Telenor på at linjen er oppgradert.

Litt pussig i grunn at mitt eksisterende abbonement har <50% hastighet av hva jeg nå skal få - men i tillegg koster 100,- mere i måneden.....

Zyxel'en (660HWT) er jeg ellers godt fornøyd med. Har hatt den i 2 - 3 år uten noe tull.
Vis hele sitatet...
Det er fordi du nå tar på deg alt ansvaret for linjen selv. Eneste kundeservicen du får er telenoreksperten. Jo flere kunder som tar linjer uten mulighet for kundeservice, jo mer penger sparer telenor.
Om du har telefon, analog eller BBT på samme linjen har du fortsatt samme supporten hos 05000.
Om du ikke har, bestille BBT mini, som ikke koster noe i mnd, og du vil få support på 05000.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hva er BBT mini?
og hvor lang tid tok det før de oppgraderte internetthastigheten din? har bestillt oppgradering fra Basis til Turbo i dag, og de sa det skulle ta rundt 2 timer. Jeg regnet med at det ville være "2 telenortimer" men jeg har ventet 2 telenortimer også uten å få noe hehe