Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1201
Hallo!

Jeg har noen spørsmål angående førerkortet på bil. Jeg begynte på lappen rundt disse tider 2008. Jeg hadde mange kjøretimer, og gjorde ferdig alle de obligatoriske timene. Det eneste som gjensto den gang, og fortsatt, er teoriprøven og førerprøven.

Nå har jeg tenkt til å gjøre ferdig teoriprøven og førerprøven. Det blir ikke et problem for meg siden jeg kan de fleste trafikkregler enda. Og har øvelsekjørt med mor, og kjørt ulovlig siden jeg ble ferdig med de obligatoriske kjøretimene, så jeg har ikke glemt så mye og føler meg egentlig klar til førerprøven.

Det jeg lurer på er om siden det er såpass lenge siden jeg tok de obligatoriske kjøretimene, vil jeg kunne bli bedt om å ta de på nytt før jeg kan ta førerprøven?
Tror ikke det, men jeg personlig ville iallefall hatt et par timer med kjørelærer rett før oppkjøring =)
Nei, de obligatoriske timene har du gjennomført og er ferdig med, så de slipper du å ta igjen.
Dette er noe av det jeg fant.
Men ta et par kjøretimer rett før oppkjøringa, bare for å få friska opp litt, fjerne eventuelle uvaner osv, og les gjennom boka i sånn rimelig tid før teorien, for å friske opp litt der også.
Ha en kjøretime samme dagen som oppkjøringen, for å bli vant til bilen og slikt.
Før teoriprøven vil jeg annbefale deg å prøve prove.no (gratis) teoritentamen.no (30kroner for 1dag)
Jeg gjorde begge prøvene flere ganger (satt rundt 2timer) og fikk totalt ca 15spørsmål på prøven som jeg hadde tatt før.

Var den eneste puggingen av teori jeg gjorde og fikk 3feil.
Om du kan trafikkreglene mener jeg dette er det riktige, da du her får pirkespørsmål som kan være vanskelige og huske.

Skal igjen ha oppkjøring imorgen, men da til BE, skal ha 10min kjøretur rett før oppkjøringen bare for å bli vandt til bilen som jeg ikke har kjørt siden jeg hadde oppkjøring.

Funket for meg, men alle er individuelle.

Edit; for å svare på spørsmålet ditt, sålenge du har tatt dem, har det ingenting å si når.
Kunne ventet 20år, faktum er at du fortsatt har gjort dem.
Ta teorien og bestill oppkjøring gjennom kjøreskolen din.
Sist endret av Unsub; 14. januar 2009 kl. 12:28.