Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 638
Hei!

Min stasjonære PC har nå stått ubrukt i over en uke pga at jeg ikke får fikkset et problem. Problemene startet ved oppgradering av NOD32 antivirus piratkopiert utgave (tror jeg i alle fall). Problemene startet ved at pcn frøs seg, neon ganger kunne jeg bevege musa men ikke klikke på noe i det hele tatt, andre ganger var bare alt låst. Når jeg da brukte "svenskeknappen" for å restarte pc'n, stoppet oppstarten etter Windows XP loading greia, kun svart skjerm. Noen ganger fungerte oppstarten allikevel, og jeg kunne sitte på pcn en liten stund. Det var da når jeg skulle åpne diverse programmer, som firefox at den igjen krasjet. (og sånn som dette måtte jeg prøve meg frem hele tiden for å finne ut hva som kunne være feilen). Har sittet og fulgt med på oppgavebehanding og systemprosesser for å se om det er noe suspektivt, men jeg finner ingenting. Har også kjørt diverse virus søk med ihvertfall 3 forskjellige antivirus programmer som norton, avg og NOD32.

Har ikke reinstallert XP, ettersom jeg fortsatt har et håp om å ikke miste alt jeg har. Har også prøvd å tilbakestille pcn til et tidligere stadium, men det fungerer heller ikke ettersom "savene" er slettet av en eller annen grunn.

Eneste måten jeg ser for meg at jeg kan redde informasjonen min er å ta ut hardisken(e) og sette de i en annen pc, for deretter å kopiere over innholdet. Dessverre har jeg ikke noen andre hardisker som er store nok til å kopiere over det jeg trenger og jeg vil helst slippe denne prosessen da pc'n min ikke er selvbygd og da samtidig er bygd for ikke å bli tatt fra hverandre.

Derfor spør jeg mine kjære freaks; har noen tips på hva jeg kan gjøre?
HVis jeg forstår deg rett har du installert flere virusprogrammer samtidig? Det gir som regel akkurat de symptomene du beskriver. HAr du prøvd å avinstallere virusprogrammene ?
Det var ikke flere samtidig da problemene oppstod nei, kun i ettertid da jeg forsøkte å scanne etter virus. Tror du jeg kunne løst problemene med oppstart og alt ved å avinstallere alle antivirus prog for så å installere ET nytt et?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Det er helt korrekt.
kan dette gjøres i sikkerhetsmodus eller må den være i vanlig?
Jeg tror det går i sikkerhetsmodus. Prøv det først hvis du vil. Selv bruker jeg AVG. Gratis til private brukere.
Fikk avinstallert anivirus i vanlig modus, og har nå bare et som kjører, men nå fryser pcn med en gang den starter og ikonene vises, et få programmer rekker å starte opp til høyre i oppgavelinjen, av og til ingen.

Hva kan jeg gjøre?