Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 736
fikk en ekstern harddisk til jul av typen wd my passport essential. når jeg kobler den til på den store kassen (og kjent som gammel compaq pc sak), så går det problemfritt, men når jeg prøver på min acer aspire, så reagerer den ikke. som om pcen ikke finner den liksom.

det er ikke noe galt med usb-inngangen, ikke ledningen og det er (bør) heller ikke noe galt med pcen da andre saker er smertefrie å koble til/installere via usb. det lyser også på den eksterne harddisken, og den er i gang når den er koblet til.

hjelp? jeg trenger den virkelig, for jeg tror rett og slett at pcen min kommer til å dø snart.
Gå inn i disk behandling (hvis du har xp eller vista) å se om du finner den der? Eller:

Har du installert de drivere som trengs?

Den eksterne disken skal egentlig gjøre dette selv (iallefall i windows), men det kan jo hende du må gjøre det manuellt?
fant ut at jeg mangler nødvendig programvare for å installere enheten. what to do?

gikk inn på drivertopicen her, og fant frem det jeg skulle, men under maskinvare id-er (norsk, jippi), så lå det to bokstav/tallsammensetninger som ikke ga noen treff på google what so ever.
Sist endret av flashback; 27. desember 2008 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
gå til acer og søk etter programvare der. de burde ha det
jeg er såpass løk i hodet at jeg ikke vet hvilken driver jeg mangler, så å gå inn på acers nettsider hjelper ikke stort uten veiledning. anyone?
Førs må du finne ut hva datamaskinen din heter, modellnummer, produktnavn osv.. Så gå til Acers sine sider, finn ut hvor dem har drivere, søk på siden med navn på dataen din.. Da burde du finne driverene dine... Da er det bare å laste ned de respektive driverene, dobbeltklikke på dem, la dem installere seg, så restarte dataen...

Fant du det ut?