Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4534
Jeg har tenkt å sende min Xbox 360 til Modnet for å få flashet forwmwaren til DVD-spilleren. Før jeg gjør dette, er det noen spørsmål jeg håper å finne svar på der ute.

Jeg har forstått det slik at jeg trenger en DVD-brenner som kan brenne Dual Layer-plater. Det tror jeg den nye bærbaren min har. Visst ikke, finnes det en ekstern DVD-brenner som brenner Dual Layer plater som kan kobles til via USB?

Dersom jeg laster ned et spill fra nettet (på lovlig vis), dette er pakket inn i .rar filer og oppakket en .iso fil. Hvilket program trenger jeg for å brenne denne .iso filen til Dual Layer-platen?

Setter pris på alle innspill og erfaringer!
Ekstern dual layer dvd brenner: http://www.amazon.com/Sony-DRX840U-E.../dp/B000SKWE9W

howto burn xbox 360 games: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/359114

Google helps
Du kan sikkert finne en norsk dvd brenner også, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363717
Sist endret av møkk; 11. september 2008 kl. 15:21.
Takk for linkene møkk. Tror jeg går for den Samsung DVD-brenneren. Altså, kan det hende at brenneren ikke klarer å brenne Xbox360-spill, eller klarer alle DL-brennere det? Og som i linken du gav meg, Clone-cd\dvd kan vel ikke brukes til noe annet enn å "clone" xbox-spill?

Noen som har erfaringer med programmer til å brenne ut nedlastede Xbox-360 spill. F.eks de programmene møkk hendviste til i "howto burn xbox360 games" linken?

-Clone-cd\dvd
-XBOX360 SS Merger 1.5o
Sist endret av hyys; 11. september 2008 kl. 19:57.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Clone-cd fungerer veldig bra. Hvis du laster ned spillene må du sjekke at du får med to filer, en .iso og en .dvd. Det er .dvd du skal åpne med clone-cd for å brenne ut spillene. Husk å brenne kun med Verbatim Dual Layer-dvder og på 2.4x hastighet. Aldri høyere selv om det tar lang tid.
Sitat av Eplefisk
Clone-cd fungerer veldig bra. Hvis du laster ned spillene må du sjekke at du får med to filer, en .iso og en .dvd. Det er .dvd du skal åpne med clone-cd for å brenne ut spillene. Husk å brenne kun med Verbatim Dual Layer-dvder og på 2.4x hastighet. Aldri høyere selv om det tar lang tid.
Vis hele sitatet...
Har da brent spill helt opp til 8x hastighet uten at det har vært noe problem en rekke ganger, og spillene fungerer utmerket.

De fleste brennere klarer å brenne spill som blir kompatible, med noen unntak. Brenneren må vel ha mulighet til å kunne forandre booktype så vidt jeg husker, noe ikke alle kan.
Dersom du flasher cd-romen er det vel iXtreme du vil få. Det kan være lurt å sjekke spill du laster ned med XDVDMulleter for å finne ut om de er stealth-patcha slik at du kan spille dem uten å bli banna fra Xbox Live. De nyere versjonene av iXtreme nekter vel å spille spill som ikke er patcha, men det er jo uansett lurt å sjekke spillet for å finne ut om det er noen vits i å brenne det eller ikke.
Kan jeg spille PAL spill og NTSC spill? Eller bare en av dem?
Slik jeg har forstått det er ikke spillene PAL eller NTSC, det er konsollen som gjør om signalene alt etter hvilken sone spillet er laget for.
Du kan spille alle PAL-spill. Du kan også spille NTSC-spill som er gjort regionsfrie. Dette kan du sjekke på sider som abgx.net og med programmet XDVDMulleter.
Takker! Kan jeg med XDVDMulleter også endre? Sette en annen ISO region på filen?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva må man gjøre vis man fikk baer Iso filen i det spillet man lastet ned?
Lage en .dvd fil eller bruke en gammel .dvd fil og bare forandre navn i filen til samme navn som iso filen.
Hvor stor er skjansen for å bli tatt da?
Sitat av fomox Vis innlegg
Hvor stor er skjansen for å bli tatt da?
Vis hele sitatet...
Bruk hodet så slipper du det.. Ikke spill spill som kommer ut om 2 uker i norge, bruk kvalitetsmedia, ikke billige dritt-dvd'er. Sjekk alltid for stealth patch på ISO'en.. Har hatt min i ca 2 år.
Du kan også med XDVDMulleter sjekke om spillet ditt er Xbox live sikkert, så slipper du at konsollen din blir utestengt fra Live.


EDIT: Skriveleif
Sist endret av staM; 24. desember 2008 kl. 15:55.
Hvordan er det med kopiering av et orginalt 360 spill ? altså ta kopi av mitt orginal spill.
vill det funke uten noen chip/flashing av xbox?
Du har sikkert gjort det allerede, men det går ann å søke google etter XBox 360 brenne program.. Jeg har noen programmer på en annen pc som tar seg av alt som har med det å gjøre.. Bare å legge inn bane til .iso fil, så ordner programmet resten selv..

Søk på google, se om du finner noe lignende..
Sitat av ohcirlle Vis innlegg
Hvordan er det med kopiering av et orginalt 360 spill ? altså ta kopi av mitt orginal spill.
vill det funke uten noen chip/flashing av xbox?
Vis hele sitatet...

Det blir jo som å laste ned et spill, Xboxen må være flashet Eller chip da.

Men vis du chipper kommer det hele tiden noe nytt på markedet da må du muligens drive og bytte chip, flashe trenger du bare og gjøre en gang. Den første flashen fungerer fremdeles den dag i dag. Men den nyeste firmware'n er vel iXtreme 1.41 usikker på om det har kommet en 1.5 versjon for Lite-on spillere.

-LfN
Sist endret av staM; 1. januar 2009 kl. 13:53.