Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1789
tenkte at det kanskje kunne være greit med en oversikt over pyro kurs for de som har lyst og ta det hele et steg vidre. hvet at de fleste har dette som en slags hobby men det kan jo være greit i forbindelse med det også i og med at man da får kjøpt materiale

hvet om et sted i oslo

NISS 18år
http://www.niss.no/Utdanninger/Kurs/...Pyroteknikk_1/
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
husker dette ble tatt opp på Nff.om jeg ikke tar feil så tror jeg det koster 2000-3000 kr.
kursavgiften er 3500,- , men hvis man er interresert kan det absolutt være verdt det
Mange her som har tatt dette kurset?
Hvis man tar det kurset, har man ikke fått en slags ''pyrotilatelse'', så man kan kjøpe fyrverkeri utenom nyttårsaften ol. da? :?:
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Ja,eller du må ha noe å bruke det til og ha tillatelse av politiet (og muligens brannmann-folka)
Har stått om det før på forumet :wink:
Men for å få tilatelse fra politiet må man jo ha tatt et pyroteknisk kurs eller noe.. Øker i allefall sjansen for tilatelse..
Sitat av Iceman Twix
Men for å få tilatelse fra politiet må man jo ha tatt et pyroteknisk kurs eller noe.. Øker i allefall sjansen for tilatelse..
Vis hele sitatet...
Du får da uansett ikke kjøpt fyrverkeri for å skyte opp i hytt og gevær. Gud...
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Først må man ta kurset. Samtlige fyrverkeriimportører tilbyr dette.
Kursbevis vedlegges søknad om avfyring, som sendes til brannvesen, og som regel også til politiet.
Blir den innvilget, tar man med godkjent søknad til importør, og handler i vei.
tilbyr NISS enda disse kursene?

Får bare opp en blank side når jeg navigerer frem til informasjonen basert på linken i første post.

(sidens struktur er endret, så linken er ugyldig)

Men kurs -> Lys og scenekurs var uten innhold.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Jeg får heller ikke linken opp, men det står noe her: http://www.niss.no/index.php?module=...ion=view&id=47