Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2118
Kan kaffe være farlig for en som vokser? Hindre at man vokser?
Nei, det hindrer ikke prossessen at du vokser.
ja, samme med sigg
Jeg har drukket kaffe siden jeg var 12, jeg er ikke spesielt høy.
Moren min er 150, faren min er 170, broren min er 170, jeg er nesten 180.

Jeg var mye yngre enn både moren, faren, og broren min da jeg begynte å drikke kaffe. Jeg er 15 nå, og broren min er 17.

Så selv om jeg ikke er spesielt høy er jeg vel normal høyde, så det er nok like sant som at du blir avhengig første gangen du prøver røyk/snus osv..
Sist endret av drittunge; 13. desember 2008 kl. 12:36.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Jeg har drukket kaffe siden jeg var 12, jeg er ikke spesielt høy.
Moren min er 150, faren min er 170, broren min er 170, jeg er nesten 180.

Jeg var mye yngre enn både moren, faren, og broren min da jeg begynte å drikke kaffe. Jeg er 15 nå, og broren min er 17.
Vis hele sitatet...
Bare tenk så høy du kunne vært om du hadde latt være å drikke kaffe!
Sitat av LazySunday Vis innlegg
Bare tenk så høy du kunne vært om du hadde latt være å drikke kaffe!
Vis hele sitatet...
Tror han er høy nok. 180cm er mye for en 15 åring. Ihvertfall nå for tiden.

OT:

Kaffe hindrer ikke vokse prossesen. Må jo huske på at det er koffein i cola også

Men derimot alkohol og nikotin er jeg mer usikker på.
Sist endret av Mexxy; 13. desember 2008 kl. 12:43.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei, kaffe hemmer ikke veksten: http://kidshealth.org/teen/expert/nutrition/coffee.html, http://www.teenhealthfx.com/answers/Sports-46.htm etc, men det er ikke bra å gi barn koffein med tanke på hyperaktivitet, diettpåvirkning etc.

Dette er jo forøvrig et rett frem spørsmål som google spiser til frokost..
Sitat av drittunge Vis innlegg
Jeg har drukket kaffe siden jeg var 12, jeg er ikke spesielt høy.
Moren min er 150, faren min er 170, broren min er 170, jeg er nesten 180.

Jeg var mye yngre enn både moren, faren, og broren min da jeg begynte å drikke kaffe. Jeg er 15 nå, og broren min er 17.

Så selv om jeg ikke er spesielt høy er jeg vel normal høyde, så det er nok like sant som at du blir avhengig første gangen du prøver røyk/snus osv..
Vis hele sitatet...

Jeg tror man må hakket mer vitenskapelig til verks om man vil svare trådstarters spørsmål, bare fordi du er høyere enn moren og faren din, så motbeviser ikke det at kaffe hindrer vekst. Ikke at "ja, samme med sigg" var så forferdelig mye bedre. Og ikke for å pirke i detaljer, men har du virkelig drukket mye kaffe siden du var 12?
Kanskje noen bør grave opp noe ordentlig forskning før man kommer med konklusjoner.
Har vel drukket i gjennomsnitt 5 kopper i uka, men blir en til to kopper om dagen nå.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Har vel drukket i gjennomsnitt 5 kopper i uka, men blir en til to kopper om dagen nå.
Vis hele sitatet...
Enkelttilfeller blir uvesentlig i vitenskaplig sammenheng. For alt vitenskapen bryr seg, kunne du ha badet i kaffe siden du var tre. Det er like uvesentlig i forhold til å bevise om kaffe hemmer vekst eller ei, ettersom at man da må se på større grupper, utviklingen til veksthormoner og andre aspekter som kan ha påvirkning.

I denne sammenheng, er altså posten din meningsløs ettersom at den hverken avkrefter eller beviser om kaffe kan hemme vekst.

Sånn forøvrig: http://www.teenhealthfx.com/answers/Sports-46.htm

Edit: Ser forresten at noen har vært ute med linken før meg.
Sist endret av gjett_; 13. desember 2008 kl. 13:11.
Jeg har vokst hvertfall 15 cm siden jeg startet å drikke kaffe.
Sitat av jørgs Vis innlegg
Jeg har vokst hvertfall 15 cm siden jeg startet å drikke kaffe.
Vis hele sitatet...
Tipper det skyldes tilfeldigheter, ikke kaffen
Hmmmm Kaffe..

verdt 5 cm sier nå jeg.