Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  133 12884
Hei,

Meg noen kompiser surrer litt rundt med en idé her. Tanken er at vi utvikler et stort online system hvor folk kan lage en profil. Deretter kan de laste opp en lekse de vil ha gjort, velger en pris, og så vil denne bli tilgjengelig for hvem som helst (men ikke hvem som lastet opp, eller nøyaktig hva som må gjøres). Deretter kan en annen bruker med sin profil, velge å godta å gjøre denne leksen for prisen som er listet, og få betaling. (F. eks 50% først, og så 50% resten - all betaling går gjennom oss, som et mellomledd e.l for å forhindre svindel) -- vi sitter igjen med for eksempel 10-15% eller noe slikt, som et mellomledd.

Er selvsagt en hel masse å tenke på her om dette skal kunne realiseres, men nå bare kaster vi ideén ut der for å høre om det er noe interesse for det. Dette blir selvsagt et fritidsprosjekt hvor vi bruker et par fritimer i uken til å utvikle dette.

Hvordan hadde dette blitt mtp. legalitet osv? Det er vel ikke noe ulovlig bak her? Iom. at alt foregår privat mellom to personer, som til enhver tid er helt anonyme, vil ingen finne ut hvem eller hvor det kommer fra. Ikke kan eleven bli tatt for plagiering heller, da det til enhver tid bare vil finnes en versjon av leksen / oppgaven.

Hva synes dere, er dette gjennomførbart eller bare søppel? Hadde DU giddet å gjøre en annens lekse for en "reasonable" pris? Er det noe å tjene på dette? Er det i det hele tatt noen som vil bidra? En rask idé som kom en kjedelig studietime
Sist endret av Exmagician; 6. november 2008 kl. 13:10.
Hva skjer hvis den som skal gjøre leksen kopierer fra nettet. Noe som sannsynligvis vil bli tatt av it's learnings plagiat kontroll?
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
Hva skjer hvis den som skal gjøre leksen kopierer fra nettet. Noe som sannsynligvis vil bli tatt av it's learnings plagiat kontroll?
Vis hele sitatet...
Da vil han få negativ feedback via feedback-systemet, og det resterende 50% av beløpet vil ikke bli utbetalt. Eller noe i den dur, ideén er som sagt ikke så særlig gjennomtenkt
Personlig så tror jeg ikke jeg ville blitt så glad for at jeg strøyk, og det eneste som kunne gjøres var at jeg kunne gi negativ feedback. Men det er vel risikoen med å jukse.

Ellers en god idè, bare det at mange av betalingsløsningene ofte vil kreve at brukeren er 18 år.
Noen umiddelbare reaksjoner:
1. Dere må kvalitetssikre de som utfører leksene grundig. Kanskje ikke la hvem som helst registrere seg, men heller satse på litt nøyere evaluering, men heller færre. Så ekspandere gradvis.
2. Dere bør få HELE summe overført med en gang. Så utføres leksen, når leksen er levert og kjøper har godkjent det, så overføres penger til selger. Om det oppstår konflikt må dere megle.

Forøvrig god idé, men faren for at folk faller for fristelsen til å gjøre dårlig arbeid er dessverre til stede. Med Its Learnings plagiatkontroll kan hele prosjektet gå i vasken. Dere er i vertfall garantert mye gratis reklame i form av rikspressen. De kommer til å elske dette. Spesielt om dere fremstiller dette som litt "underground".
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
Personlig så tror jeg ikke jeg ville blitt så glad for at jeg strøyk, og det eneste som kunne gjøres var at jeg kunne gi negativ feedback. Men det er vel risikoen med å jukse.

Ellers en god idè, bare det at mange av betalingsløsningene ofte vil kreve at brukeren er 18 år.
Vis hele sitatet...
Men kunne jo kanskje funket med betalingsløsninger feks via SMS?

Når du har fått svaret på en oppgave, kunne jo bare googlet noen setninger, og sjansen for plagiering hadde blitt litt mindre. Over tid så ville jo leksehjelperne fått flere dårlige/gode kritikker, som selgerne på eBay, så du kunne sett hvem du kunne/ikke kunne stolt på.
Sitat av nikita Vis innlegg
Dere er i vertfall garantert mye gratis reklame i form av rikspressen. De kommer til å elske dette. Spesielt om dere fremstiller dette som litt "underground".
Vis hele sitatet...
Hehe, det er akkurat det vi tenkte også.

Når det gjelder plagieringskontroller o.l., så er jo hele poenget at de ikke skal bli tatt av dette. De som evt. jukser da, ved å "gjøre" en annens lekse vil ikke få utbetalt. Kanskje en må vente en uke etter innlevering eller noe?

Flott med innspill - Spy på med ideér!
Sitat av loathsome Vis innlegg
Hehe, det er akkurat det vi tenkte også.

Når det gjelder plagieringskontroller o.l., så er jo hele poenget at de ikke skal bli tatt av dette. De som evt. jukser da, ved å "gjøre" en annens lekse vil ikke få utbetalt. Kanskje en må vente en uke etter innlevering eller noe?
Vis hele sitatet...
Ja, for konseptet er vel at hvert svar på en oppgave skal være unik? Dermed blir jo ikke noe tatt i plagieringskontroll.
ang. plagieringskontroller. Ville det ikke være mye lettere om "lekse-filen" ble overført
via winrar på f.eks speedyshare e.l ?
Dette finner vel ikke plagieringskontrollen(?)
Sitat av xlosVIKEN Vis innlegg
ang. plagieringskontroller. Ville det ikke være mye lettere om "lekse-filen" ble overført
via winrar på f.eks speedyshare e.l ?
Dette finner vel ikke plagieringskontrollen(?)
Vis hele sitatet...
Eh, its-learning, f. eks, godtar ikke zip-filer o.l. - og det er jo der selve plagieringssjekken foregår.
etter oppgaven er gjort selvfølgelig
Sitat av xlosVIKEN Vis innlegg
ang. plagieringskontroller. Ville det ikke være mye lettere om "lekse-filen" ble overført
via winrar på f.eks speedyshare e.l ?
Dette finner vel ikke plagieringskontrollen(?)
Vis hele sitatet...
For at plagieringskontrollen må finne noe som helst kreves det at den har hatt tilgang på teksten fra før av. Hvis dette systemet er lukket så vil ikke plagieringskontrollen ha tilgang til det, og ergo ikke finne noe.
Ikkje direkte gjennomtenkt nei, men høres ut som ein artig idè. Men som sagt, dere må finne ein måte å forhindre at arbeid blir dårlig utført, men også hindre kjøper i å svindle den som utfører arbeidet...
Hva med at alle lekser, før de blir solgt, går gjennom en plagieringskontroll liknende It's learnings?
Sitat av preboa Vis innlegg
Hva med at alle lekser, før de blir solgt, går gjennom en plagieringskontroll liknende It's learnings?
Vis hele sitatet...
Virkelig ikke en dum idé Må jo være mulig å kjøpe et slik system som its-learning bruker også. Vi kan jo også ha manuell godkjenning - paste et par linjer i Google eller noe.
det er ikke itslearning jeg snakker om, er siden dere snakker om å formidle iom.
individets sikkerhet ovenfor plagieringskontrollen er dermed sikret
PGA. Sender filen med oppgave i rar-format via en opplastnings-side, for å så
få den gjort evt laste den opp igjen på en FTP, slik at plagieringskontrollen ikke finner ut av dette?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Tja, prøv. Jeg hadde kanskje sneket rundt der og sett om noen slet med noe jeg kunne :P
Personlig ønsker jeg dere lykke til, betaling er enda den store utfordringen deres da^^
Det er jo bare å markesføre dette som "leksehjelp". Er jo fremdeles litt på kanten, men fremdeles ikke noe ulvolig i det.
Dere vil i hvert fall neppe bidra til noe godt for samfunnet på sikt. Dette vil faktisk motarbeide de som prøver å ordne opp i den elendige skolen vi i Norge har i dag. Så klart avhenig av hvor mange som velger å benytte seg av dette tilbudet. Men de som mest sannyligvis vil kunne betalt for ferdigproduserte lekser, er de som allerede er de svakeste innenfor skolen, tror jeg.

Men prosjektet er jo ikke dumt - hvis det blir vellykket for dere, men en veldig original idè er det fortsatt ikke.
Her er den plagiatkontrollen itslearning bruker.

http://www.ephorus.no/start
Hva med at dere kjøper stiler? Folk sender inn først 50% av stilen, så den ikke blir brukt uten betaling, og faller den i medsmak fra dere, sender dere resten. Dere kan opparbeide et poengsystem, noe av det samme som pointshop f.eks, hvor du får poeng for stiler dere kjøper, og etterhvert kan kjøpe produkter med disse poengene, og produktet vil dukke opp i postkassen deres. Så kan folk som vil ha en stil sende stiloppgavene, dere ser i deres database og finner en stil som passer. Han sender en melding med et kodeord til deres nummer, dere får denne summen og stilen sendes til han på mail, eller i posten for ekstra portobetaling. Dette krever nok veldig mye mer av dere, både i utgifter og jobben med markedsføring og at man kan stole på dere. Men det er no hvertfall et forslag.
Sist endret av homer666; 6. november 2008 kl. 17:59.
Problemet slik jeg ser det; er at det alltids vil være noen smartinger som selger samme stilen to ganger. Så den første kunden vil bli fornøyd, mens den andre blir plukket opp av plaggieringskontrollen fordi den allerede er levert på itsl.

God idè som muligens ikke fungerer helt i praksis.
Dette er jo flott! Dette blir kanskje en enkel måte å tjene litt ekstra penger for studenter =).
Vel, siden det bare vil bli krøll hvis hvem som helst kan gjøre andre lekser anbefaller jeg deg å ha noen faste folk, som du var sikre på at gjorde jobben. Jeg ville satt opp et mobilsystem, siden ungdommen nå for tida ikke har store problemer med å kaste bort en femtilapp så lenge den går på mobilen, hvor du da får pengene, og selv utbetaler til de som gjør lekser. På denne måten sikrer du deg mange fler penger, små barn kan ikke akkurat oppgi kreditkortnummer, og foreldre ville aldri godtatt det.
Dette er noe som KAN fungere, men som er veldig avhengig av kvalitetssikring. Dere har ingen garanti for at brukere inne på siden vil gjøre et godt arbeid.

Det hadde vært mer for seg å utlyse "stillinger" som leksehjelpere, som gir dere muligheten til å intervjue og ha bedre kontroll over hvem det er som svarer på oppdrager. Dette gjør det også lettere å kvalitetssikre arbeidet som blir gjort, da det er kun personer dere godkjenner som har tilgang til å ta på seg oppdragene.

Det som også kan oppstå som et problem er lærere som søker etter oppgaveteksten de har delt ut til elevene på nettet og finner igjen en forespørsel på deres side. Dette kan også motvirkes ved at kun de dere har "ansatt" som leksehjelpere har tilgang til alle oppdrag.

Dere er også nødt til å ha en egen plagiatkontroll som skal kjøre igjennom oppgavene før eleven mottar den, og det er viktig å drive oppfølging på alle leksehjelpere. Klarer dere å holde god kvalitet på de oppdragene som blir utført kan det bli attraktivt.
Høres ut som en fin liten ekstrainntekt for oss arbeidsløse, som meg selv hehe.
Jeg har selv et foretak der jeg tilbyr leksehjelp, da innenfor realfag. Forskjellen her er da at jeg møter opp personlig, og hjelper til meg ulike ting innenfor pensum personen sliter med.

I deres tilfelle, hva legalitet angår, skal jeg være litt forsiktig å si noe om. Men det jeg absolutt anbefaler dere, er å starte opp et enkeltpersonsforetak, slik at akkurat den legaliteten er i boks. De pengene dere får av hver person, regnes som inntekter. Har dere ikke et foretak, kan det ikke skattes av disse, og dermed jobber dere svart. Et slikt foretak koster ingenting å opprette, og dere er samtidig ikke MVA-pliktige, siden dette går under utdanning.
vet ingenting om det tekniske her, men om jeg hadde fått 50-100 kroner for å gjøre en historie/samfunsfag lekse(som tar ca 1 time) så er det en flott måte å tjene penger på.

"lønna" til de som gjør leksene burde være basert på hvor lenge dere tror en person bruker på det. en slags timelønn altså. synes forøvrig også at personer som gjør leksene burde ha ett slags "fagområde" slik at de bare kan gjøre lekser innenfor det feltet.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Problemet slik jeg ser det; er at det alltids vil være noen smartinger som selger samme stilen to ganger. Så den første kunden vil bli fornøyd, mens den andre blir plukket opp av plaggieringskontrollen fordi den allerede er levert på itsl.

God idè som muligens ikke fungerer helt i praksis.
Vis hele sitatet...
Nei, fordi læreren (og da også plaghieringskontrollen) har kun tilgang til sine egne elevers stiler.

En løsning for levering av oppgaver er jo bare zip filer med passord.
Sitat av Mulledingdong Vis innlegg
vet ingenting om det tekniske her, men om jeg hadde fått 50-100 kroner for å gjøre en historie/samfunsfag lekse(som tar ca 1 time) så er det en flott måte å tjene penger på.

"lønna" til de som gjør leksene burde være basert på hvor lenge dere tror en person bruker på det. en slags timelønn altså. synes forøvrig også at personer som gjør leksene burde ha ett slags "fagområde" slik at de bare kan gjøre lekser innenfor det feltet.
Vis hele sitatet...
Vedkomemnde som skal ha leksene gjort bør legge ut hvor mye han vil betale.
Problemet er jo at folk vil slurve uansett...
Sist endret av Evelen2; 6. november 2008 kl. 19:00.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Evelen2 Vis innlegg
Nei, fordi læreren (og da også plaghieringskontrollen) har kun tilgang til sine egne elevers stiler.
Vis hele sitatet...
ItsLearning plukker opp alt som har vært inni deres systemer.
Bra idé. Man kunne også tenkt seg dette som en slags byttering, dvs at man har en intern valuta som brukes og hver bruker har en konto.
Løser du en lekse for en får du x antall av denne valutaen, som du kan bruke til å kjøpe løsing av en annen lekse f.eks.
Jeg har bygget opp et system som lar deg dele stiler/skoleoppgaver med et poengsystem. Grunnet studier etc. er det ikke så mye tid til å drive det. Om noen er interesserte til å hjelpe til så vet dere hvor pm knappen er..

Kun seriøse henvendelser. Og da mener jeg deg som faktisk kan gidde å ta i et tak og legge ned et par timers arbeid.
Er dere kvalifiserte for å avgjøre hva som er et godt arbeid da? Å vurdere en annen oppgave er faktisk noe ganske annet enn å ha gått på skole og fått dugelige karakterer selv. Tviler på at kunder blir voldsomt fornøyde med å få 4 på en oppgave de har betalt grovt for.
Sitat av fabianca Vis innlegg
Er dere kvalifiserte for å avgjøre hva som er et godt arbeid da? Å vurdere en annen oppgave er faktisk noe ganske annet enn å ha gått på skole og fått dugelige karakterer selv. Tviler på at kunder blir voldsomt fornøyde med å få 4 på en oppgave de har betalt grovt for.
Vis hele sitatet...
Poenget er vel ikke å produsere en haug med 6-er oppgaver. Om du lå på en 2 til 3 på skolen, og plutselig begynte å levere inn en haug med 6-er oppgaver tror jeg en lærer hadde ant ugler i mosen. Derfor burde jo brukeren fått velge hvilket nivå han vil ha oppaven løst på. Feks at han ønsker en 4-er, sånn at han klarer greit å stå i faget.

Dessuten burde det ikke være alt for mye penger i omløp her, spør du meg hvertfall. Men folk gidder jo sikkert ikke jobbet et par timer med å gjøre en oppgave for en annen, og få 50 kr.
Høres jo ut som en grei ide. Men tror det blir for dyrt å kjøpe en lekse.
En 13-14 åring som gjør lekser for noen er kansje fornøyd med en hundrelapp i timen for leksearbeid.
Dette blir kansje dyrt for de som er 13 år å kjøpe hvis arbeidet tar noen timer?
Eldre personer krever nok mer "lønn".
Meg selv hadde aldri giddet dette for under 300-400kr timen.
Sist endret av Taerc; 7. november 2008 kl. 00:25.
Hele problemstillingen med svindel og slikt løses jo enkelt ved å kvalitetskontrollere tilbyderne! Ha kun personer med dokumentert utdanning, still krav, ha kontrakt med de som inkluderer økonomiske sanksjoner ved svindel osv.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Problemet slik jeg ser det; er at det alltids vil være noen smartinger som selger samme stilen to ganger. Så den første kunden vil bli fornøyd, mens den andre blir plukket opp av plaggieringskontrollen fordi den allerede er levert på itsl.

God idè som muligens ikke fungerer helt i praksis.
Vis hele sitatet...
Det er jo derfor alle lekser som går ut av systemet går igjennom en kontroll, altså oss som mellomledd, hvor vi sjekker etter plagiering o.l.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Det er jo derfor alle lekser som går ut av systemet går igjennom en kontroll, altså oss som mellomledd, hvor vi sjekker etter plagiering o.l.
Vis hele sitatet...
Da får dere en sinnsykt stor arbeidsmengde om dette tar av.
Jeg liker ikke ideen. Økonomisk utnyttelse av de som gjør det dårlig på skolen
hører ut som en Cartman-plan. Screw you guys, la folk få gjøre sine egne lekser, det er den eneste måten å lære.
miles: Leksehandel foregår i dag, men stort sett gjennom sosialenettverk. En lekseportal vil åpne for større konkurranse mellom tilbydere, og dermed øke kvalitet og senke pris. Slik fungerer markedet. Kanskje du selv har kjøpt leksene dine?
Sist endret av nikita; 7. november 2008 kl. 01:14.
Jeg synes ikke det er interessant å forbedre markedet for kjøp av lekser.
Jeg har ikke betalt andre for å gjøre leksene mine nei, men jeg har kopiert andres noen ganger og følgelig fått en "smekk på fingrene" når dette har blitt oppdaget.
Den smekken er jeg idag veldig glad for at jeg fikk, så gjorde/gjør jeg heller oppgavene selv. Kanskje har dette ført til at jeg tidvis har fått dårlige/middelmådige karakter, spesielt i fag jeg ikke har vært dyktig i (naturlig nok), men det har også ført til at jeg har arbeidet med fagene og dermed tilegnet meg kunnskap.
Jeg synes det er viktigere at mennesker tillegner seg kunnskap enn at Loathsome og kompisene hans tjener penger, kall meg en moralist.
Klarer ikke helt se hvordan dette vil lønne seg ved oppgaver der en faktisk må skrive en tekst. En norsk eller samfunnsfagslekse kan jo fort ta en stund å gjøre uansett hvor "smart" du er, tror ingen vil betale over 100 for en times arbeid.

Matte og realfagsoppgaver kan derimot være mer lønnsomt. En matteoppgave kan løses av en med høyere utdanning på mye kortere tid enn en evt. tekstoppgave.
Sitat av Toak23 Vis innlegg
Poenget er vel ikke å produsere en haug med 6-er oppgaver. Om du lå på en 2 til 3 på skolen, og plutselig begynte å levere inn en haug med 6-er oppgaver tror jeg en lærer hadde ant ugler i mosen. Derfor burde jo brukeren fått velge hvilket nivå han vil ha oppaven løst på. Feks at han ønsker en 4-er, sånn at han klarer greit å stå i faget.

Dessuten burde det ikke være alt for mye penger i omløp her, spør du meg hvertfall. Men folk gidder jo sikkert ikke jobbet et par timer med å gjøre en oppgave for en annen, og få 50 kr.
Vis hele sitatet...
Ganske bra ide og alt, har ikke tenkt og snakke om betalingen som kan være et problem, men lærere har veldig forskjellige kriterier noe jeg antar at alle har hvert borti. En lærer ga med 3'er på en stil så på dobbelsensuren fikk jeg en sterk fire. Det kan jo skje og da er det jo litt kjipt og betale for en 4'er oppgave og ende opp med en 3. Det funker da ikke å gå til lærern sin å si at de jeg kjøpte den av sa det var en 4'er oppgave.

En annen ting er hvem skal kvalitetsikre det? Hvis det er dere må dere ha en god kompetanse innen fagene dere opperer med, og for å være ærlig høres det sykt stress ut.

Men for all del lykke til, jeg har tjent 600 spenn allerde i vg2 for å gjøre andres innleveringer.
meninga med lekser er jo læring da, og læring kommer innenfra ikke utenfra som er grunnen til at vi har lekser(kanskje ikke beste løsningen)
men for de av oss som har sett filmen idiocracy og skjønte poenget med filmen, så vet jeg at IQ ikke nødvendigvis trenger å utvikle seg til det bedre.

men se det verste som kan skje: ingen orker å gjøre lekser vi vil få en stor bestand av "idiokrater" som potensielt kan avles til å bli flertall av befolkningen. og utviklinga vil stoppe der menneske stopper.

nå vet du det verste som kan skje. da kan du jo ta en avgjørelse.

tilslutt: filmen idiocracy er en ganske viktig film, filmen beskriver noe som kan skje! bør sees! ikke fordi det er tidsfordriv, men fordi filmen tar opp et tema vi burde ha i bakhodet hele tiden.
Vi er ikke ute etter noe moralpreken her, det er til syvende og sist helt opp til eleven å ikke misbruke dette systemet. Hva nå en negative konsekvenser dette vil evt. få for noen av de som bruker dette, er utenfor vår rekkevidde og vi kunne ikke brydd oss mindre. Brukere av systemet må selvsagt godta en policy, hvor alt ansvar fraskrives.

Det er slik markedet har foregått i alle år, utnytte de man kan og har muligheten til å utnytte -- og ikke nødvendigvis i en negativ grad, som en del mener dette her blir. Selvsagt er det negativt om en misbruker systemet, men om du har en innlevering dagen etter (som du har glemt, selvsagt), så er det i mine øyne bedre å jukse seg i stedet for å få stryk.

Siterer en bruker fra en annen tråd.

Sitat av Crabman
Dere som tar moralpreknen:
Jeg er enig i at man skal lære basics i alle fag, selvom man ikke har noen spesielle interesser innen for det aktuellet området. Det finnes derimot grenser. Jeg kommer aldri noen gang til å holde en samtale eller å dra nytte av å vite hva en metamorf bergart. Hvorfor skal da vitnemålet mitt stå i fare på grunn av at jeg ikke pugger det?

Dere som oppfordrer til juks i alt:
Min personlige mening er at det er greit å jukse i de fagene man ikke kommer til å kunne få noe ut av senere. I mitt tilfellet er det endel av Geografi, N&M, Matte og Nynorsk. Selvfølgelig ikke i nærheten av alt i Geo/N&/Matte, men noen deler.
Alikevell er det viktig å poengtere at kunnskap er makt. Av og til er det greit å yte maksimalt på en ikke så betydelig prøve, bare for å vise deg selv at du kan.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Exmagician; 8. november 2008 kl. 00:44.
Sitat av miles Vis innlegg
Jeg synes ikke det er interessant å forbedre markedet for kjøp av lekser.
Jeg har ikke betalt andre for å gjøre leksene mine nei, men jeg har kopiert andres noen ganger og følgelig fått en "smekk på fingrene" når dette har blitt oppdaget.
Den smekken er jeg idag veldig glad for at jeg fikk, så gjorde/gjør jeg heller oppgavene selv. Kanskje har dette ført til at jeg tidvis har fått dårlige/middelmådige karakter, spesielt i fag jeg ikke har vært dyktig i (naturlig nok), men det har også ført til at jeg har arbeidet med fagene og dermed tilegnet meg kunnskap.
Jeg synes det er viktigere at mennesker tillegner seg kunnskap enn at Loathsome og kompisene hans tjener penger, kall meg en moralist.
Vis hele sitatet...
Jeg tror heldigvis ikke mennesker vil slutte å tilegne seg kunnskap om de får dette på up and running. Alle har iallefall fått med seg de moralske spørsmålene rundt dette så la oss diskutere de tekniske fra nå av;
Hvilke klassetrinn er dette tenkt å rette seg mot? Hvis jeg kunne få betalt for å gjøre matteleksa til en 10.-klassing, vil det være god butikk.
Sitat av FrittTheBandit Vis innlegg
Hvilke klassetrinn er dette tenkt å rette seg mot? Hvis jeg kunne få betalt for å gjøre matteleksa til en 10.-klassing, vil det være god butikk.
Vis hele sitatet...
Ingen spesiell målgruppe, alt fra tiendeklassinger til universitets-studenter skal kunne legge inn oppgaver. Man får selvsagt opplyst hvilket nivå det er før en godtar å gjøre oppgaven.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Noe som ser ut til å ha gått dere helt over hodet er dette: Bernt poster leksa si, med nivå, linje, oppgaveforumelring, frist osv. Kristian gjør oppgaven, og leverer den. Bernt ser over den, er fornøyd, og gir beskjed om at han ikke er fornøyd, og får den dermed gratis. Kristian skjønner så at folk kan lyve over nett, og benytter seg aldri mer av tjenesten deres.

Edit: Annen ting: Hva om ingen gjør leksa di? Skjegget ditt vil komme i nær kontakt med postkasser.
Sist endret av Jonta; 8. november 2008 kl. 17:16.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
Noe som ser ut til å ha gått dere helt over hodet er dette: Bernt poster leksa si, med nivå, linje, oppgaveforumelring, frist osv. Kristian gjør oppgaven, og leverer den. Bernt ser over den, er fornøyd, og gir beskjed om at han ikke er fornøyd, og får den dermed gratis. Kristian skjønner så at folk kan lyve over nett, og benytter seg aldri mer av tjenesten deres.

Edit: Annen ting: Hva om ingen gjør leksa di? Skjegget ditt vil komme i nær kontakt med postkasser.
Vis hele sitatet...
Det løser man ved at man må betale før man får leksen og at den er godtatt av en tredje part.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Synderen Vis innlegg
Det løser man ved at man må betale før man får leksen og at den er godtatt av en tredje part.
Vis hele sitatet...
Nå postet jeg dette da en hel haug innlegg allerede hadde kommet til, som jeg ikke fikk lest, men dette betyr en hel masse ekstra arbeid for loathsome, handsome og awesome. 10-15% er ikke nok.