Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2737
Hei! Jeg har et problem... jeg får til å kjøre backtracker 3 helt fint, jeg finner også nettverk når jeg såker med wirelesmaneger...men jeg får ikke til å finne nettverk i kismet eller når jeg skriver airodump-ng...da skjer det ingenting...

er det noen instillinger for netverkskortet? eller bare noe helt annet enkelt jeg må gjøre..

setter veldig stor pris på all hjelp jeg kan få, har jobbet med dette lenge nå,men finner ingen løsning....
Ja har du et ekternt tråløst nettverkskort?
Du må ha et kort du kan sette i montior mode.
Sist endret av snippsat; 8. september 2008 kl. 01:18.
Det stemmer det snippsat sier, chipsettet 4965AG / 4965AGN støtter ikke monitormode. Du må nok kjøpe deg et nytt nettverkskort om du vil inn på trådløsenettverk som er kryptert

Lykke til
Sitat av JuZt3r
Det stemmer det snippsat sier, chipsettet 4965AG / 4965AGN støtter ikke monitormode.
Vis hele sitatet...
Gjør det vel, men injection funker dårlig.
Må bare bruke iwlwifi-driveren.
Ja du har helt rett. Beklager for feil-informasjon.
Sitat av Goophy
Gjør det vel, men injection funker dårlig.
Må bare bruke iwlwifi-driveren.
Vis hele sitatet...

takk for svar. men jeg er ikke kommet noe lengre...hvor finner jeg iwlwifi-driveren?

er helt idiot på dette
modprobe iwl4965 som root.
Mulig de har lagt inn mulighet for injection også med ipraw, sjekk backtrack-wikien.
Alt står der.
Sist endret av Goophy; 8. september 2008 kl. 21:34.
Kan jeg spørre hvor du fikk backtrack 3 fra? FInner ikke min 2'er igjen og skulle gjerne hatt 3'eren.
fant det nå takker anyway goophy
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei. Har Acer aspire one med backtrack 3 eg og.
Visst du vil bruke kismet eller noen av programmene som krever at kortet ditt er i monitor mode må du gjøre dette i terminal. kortet har forresten atheros chipset og bruker i noen tilfeller madwifi driveren.

*for å fjerne nettverkskortet som allerede står i managed mode skriver du:
wlanconfig ath0 destroy

*for å sette kortet i monitor mode skriver du:
airmon-ng start wifi0
Da får du frem en liste det står at ath0 i monitor mode.

*For å reversere dette og sette kortet i managed mode (vanlig) igjen skriver du:
wlanconfig ath0 destroy

wlanconfig ath0 create wlandev wifi0 wlanmode managed

Da kan enkelt sjekke med iwconfig om hvilken mode kortet ditt er i.

Noen spørsmål til deg siden du har acer aspire one med BT3. Har du lyd, scrolling på mousepad`en og 1024x600 oppløsning? sliter litt med det skjønner du.
asus eee 900 er bedre om du skal bruke aircrack-ng pakken,men det er kanskje i seneste laget nå..
du må nok ha ny driver, for eksempel madwifi, vet ikke 100%om den er støttet men...
også kan du prøvde følgende kommandoer hvis moffi123 sine ikke funker

airmon-ng stop ath0
airmon-ng start wifi0
airodump-ng ath0

si ifra om det funker og du trenger kommando for å starte i mangaged mode igjen..husker ikke kommandoen i hode
▼ ... over en måned senere ... ▼
Last ned denne :

http://rs237.rapidshare.com/files/13...01_net_gfx.lzm
Putt den i /BT3/Optional


Lim inn denne teksten etter de tre første linjene i /boot/syslinux/syslinux.cfg

LABEL aa1
MENU LABEL BT3 Acer Aspire One Mode
KERNEL /boot/vmlinuz
APPEND vga=785 initrd=/boot/initrd.gz ramdisk_size=6666 root=/dev/ram0 rw changes=/changes/slaxsave.dat load=901_net_gfx autoexec=kdm


Da vil du få valg i oppstart om acer aspire one mode der grafikken starter opp uten problemer i 1024*600
Noen som vet hvordan kompitabiliteten ligger rundt 3945 kortene til intel da, når dere først er innpå dette?
De fungerer problemfritt hos meg.

modprobe -r iwl3945
modprobe ipwraw