Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 850
Etter en dag eller to med opera så har jeg hatt et par problemer, det første er at det henger seg. Har 14 fanger oppe og to downloads, det henger seg på en veldig rart måte, programmet kjører men selve vinduet blir frosset. Vis jeg tar opp f.eks iTunes så kommer iTunes til å bli "avbildet i selve opera. Kan dra ting over opera vinduet slik at det kommer mange "kopier" av det jeg drar over, begynner å bli veldig god på å lage mønstre nå

Det andre er at jeg ikke kan se filmer på metacafe, det står: "In order to view this video, you must enable Javascript"

Ellers hadde jeg 6msn samtaler oppe, skype samtale, en matte, iTunes, AoC og så klart Opera oppe når dette skjedde sist.


Noen som vet hvordan dette kan fikses, det med Java greiene er ikke så viktig, men den opperste er.
Har hatt mye problemer med Opera i det siste selv, jeg har IKKE opgradet til nyeste versjon enda.
Har det noe med saken å gjøre? Har vært sånn i 3-4 uker, henger seg stading helt random.

Vil det fikse seg ved å oppgradere?
Sorry om jeg hijacker tråden, men vi har akkurat samme problem, nesten.

Har du oppgradert foresten, til nyeste versjon?
Jeg har oppgradert til 9.5 versjonen og den henger seg HELE tiden her og...
Sitat av Butcher'n
Jeg har oppgradert til 9.5 versjonen og den henger seg HELE tiden her og...
Vis hele sitatet...
Kjekt at du sa det, da venter jeg enda ihvertfall. Verste er at når det henger seg, så må jeg starte maskinen på nytt, da det ikke lukker seg selv å når jeg prøver ctrl alt delete på Vista så kommer det at secure login failed ellernoe. Vet ikke om dette har noe med Opera å gjøre tho.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Har 9.6 og ingen problemer med at den henger seg, men når jeg skal scrolle ned over en side "lagger" det på en litt rar måte, vansklig å forklare. Det er litt små irriterende men ikke noe som må fikses med en gang.
HSS
HSS's Avatar
Trådstarter
Oi beklager, trodde jeg skrev at jeg hadde oppgradert til nyeste, skjedde sikkert noe rart når jeg duppet av i et halt sekund. Så ja, har oppgradert til nyeste. Irriterenes, nå som jeg liker Opera så godt, vil helst slippe å gå over til Mozilla Firefox igjen.

Sitat av Synderen
Har 9.6 og ingen problemer med at den henger seg, men når jeg skal scrolle ned over en side "lagger" det på en litt rar måte, vansklig å forklare. Det er litt små irriterende men ikke noe som må fikses med en gang.
Vis hele sitatet...

Hvordan fikk du tak i v9.6? Jeg har v9.5 og når jeg prøver update funksjonen til Opera så står det at jeg har den nyeste versjonen.
beste løsningen: bytt til firefox
HSS
HSS's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mr. Cartman
beste løsningen: bytt til firefox
Vis hele sitatet...
Det blir vel en midlertidlig løsning, men hopper til bake til Opera når de har fått fikset de små bugsene som er ute å går.
Hmm. Har opplevd dette flere ganger i dag (etter midnatt altså), og helt til da hadde Opera funket helt fint. Skal sies at etter midtnatt har jeg brukt mange tabs, to vinduer, hatt mange sider i søppelbøtta, fått flere rss feeds og noen nedlastninger. Dette samtidlig.


Opplevde det faktisk da jeg begynte å skrive denne posten. Ventet en liten stund så funket Opera igjen, inntil den stoppet igjen. Og slik fortsetter den til man avslutter og starter opp igjen.

Første tegn på at den hengte. Da jeg åpnet etter å minisert.

Sitat av Volch0k
Har hatt mye problemer med Opera i det siste selv, jeg har IKKE opgradet til nyeste versjon enda.
Har det noe med saken å gjøre? Har vært sånn i 3-4 uker, henger seg stading helt random.

Vil det fikse seg ved å oppgradere?
Vis hele sitatet...
Eneste 9.2x versjonen jeg har hatt problemer med var 9.22 som kræsjet ganske ofte. Utenom dette, så har 9.2x versjonen funket ypperlig.
HSS
HSS's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gjerven
Hmm. Har opplevd dette flere ganger i dag (etter midnatt altså), og helt til da hadde Opera funket helt fint. Skal sies at etter midtnatt har jeg brukt mange tabs, to vinduer, hatt mange sider i søppelbøtta, fått flere rss feeds og noen nedlastninger. Dette samtidlig.


Opplevde det faktisk da jeg begynte å skrive denne posten. Ventet en liten stund så funket Opera igjen, inntil den stoppet igjen. Og slik fortsetter den til man avslutter og starter opp igjen.

Første tegn på at den hengte. Da jeg åpnet etter å minisert.


Eneste 9.2x versjonen jeg har hatt problemer med var 9.22 som kræsjet ganske ofte. Utenom dette, så har 9.2x versjonen funket ypperlig.
Vis hele sitatet...
Ja! Det er akkurat slik min også henger seg, lurer virkelig på hva det er
Kunne jo prøvd å uninstallere Opera for så å legge det inn på nytt.

Her fungerer det helt pent.
Jepp, da er det flere som også har fått dette problemet. Har blitt startet en tråd på Opera-forumet også. Ikke mange som har postet enda, men det som gjengår er at man gjerne holder på å laster ned en del ting.

Tok selv å nedgraderte til 9.27 i går og det har fungert ypperlig. Blir nok slik at jeg oppgraderer i morgen igjen da jeg ikke kommer til å laste ned noe.
hmm har enda tilgode at 9.5 krasjer her jeg, men...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kan ikke folk slutte å spamme linker til firefox her? Hvis folk ville bruke FF, ville de brukt FF, og ikke Opera.
Sikkerhetsklarert
FF kan dessverre ikke måle seg med Opera. Zoom funksjonen er latterlig, ikke mouse gestures osv.. Men skal ikke la dette bli nok en FF vs Opera tråd.

Forsøk å kjør Inspector og lag en feillogg som du sender til Opera. Har gjort dette ved problemer tidligere, og blei da satt i direkte kontakt med en utvikler. Fikk så tilsendt noe de kalte memguard som var en exe fil som skulle erstatte opera.exe. Dette kjørte vist opera i et beskyttet minneområde slik at man ikke fikk minnelekasjer. Dette løste problemet for min del.

link:
http://www.opera.com/support/search/view/432/