Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4624
Min mor var og kjøpte en bukse på COOP Obs. De tok ikke av den tingen som utløser alarmen, og ho vet ikke hvor ho gjorde av kvitteringa. :P
(IKKE stjelt!)

Noen som vet en sikker måte og få den av på?
Er det ikke blekk inni som sprenger på buksa eller noe hvis jeg bare hamrer til den ??
Går ikke alarmen av på butikken hvis du ikke har tatt den av?

Skulle kanskje ha merket at det begynte å pipe når dere gikk ut, eller?
Neinei, det peip ikke.
Hmm, rart. Er det ikke derfor de er der?

Men ta med deg mora di til butikken og spør. Alltid mer troverdig når en voksen er med,
HER

Dette kan kanskje hjelpe...
Opplevde det samme selv. Jeg gikk på postkontoret etter jeg hadde handlet en genser på blend, å da peip det i alarmene der. Måtte gå tilbake til blend med gensern, og forklare det til dem(så klart peip alarmen når jeg gikk inn i butikken...men ikke ut). Heldigvis kjente jeg fyren som sto i kassa, så han viste jeg hadde kjøpt genseren der.

Gå tilbake til obs med moren din og si at de må ha glemt og fjerne alarm-dingsen.
klipp den av med avbiter. Bare klipp den stykker så faller den av til slutt. Tar maks 5 minuter
Å ta saken i egne hender vil vel utløse en sånn blekkpatronsak i noe tilfeller? Uansett så tipper jeg de er ganske behjelpelige om det kommer en ikke ungdom og forklarer situasjonen.
Hvordan klarte dere å ungå å merke at alarmen fortsatt hang på?

Jeg sier som flere andre her; ta med mora di til butikken.

Og en ting til, nei det er ikke noe blekk inni de alarmene.
Sist endret av junkpal; 4. juni 2008 kl. 21:28. Grunn: Endret ordleggningen
Haha, ikke spørr meg. :P
Morra mi er ikke akkurat den smarteste da.
Sitat av urge4life
Hmm, rart. Er det ikke derfor de er der?
Vis hele sitatet...
Jobber selv i butikk. Det er ikke alltid de utløses når man går ut, nei, av og til er det enten noe i veien, mye forstyrrelser, eller så er alarmbiten avmagnetisert.

Du pleier å kunne se på dem om de har blekkpatroner. Angående å dra til butikken, det er ikke alltid like lett - vi må ihvertfall ha kvittering for å ta av alarmer. Kan du ta bilde av alarmbrikken?
Sikkerhetsklarert
Alt du trenger er en lighter og en stor synål.

Varm opp den ene siden der du har den spissen i midten, varm helt til det smelter. Nå kan du pirke med nålen der mens det er flytende, da vil du løsne på fjæren som låser dette sammen og vips så løsner den.
Ring butikken før dere går inn dit. Si når dere kommer osv. så dem er sikre på at varen ikke nettop er henta fra hyllene. Eller helt sikre er dem jo ikke, men om noen hadde stjålet det ville dem uansett ikke hatt noe interesse av og ringe butikken. Vil tro dette får dere til og høres mer troverdige ut.

Og om butikken virkelig slår seg vrang så finnes det vel video opptak, om det har skjedd for mindre en en uke siden.
Ja, det kan fungere.
Men om det er slik alarm vi har i vår butikk, lang ganske flat med et hull på toppen - spiker og hammer.
Er det av den runde typen holder det med en kraftig magnet oppå halvkula for å låse opp(fra egen erfaring), brukte slik en stor magnet man hengte opp mobiler med i bilen mens de ennå veide 500gram :P
Den firkantede typen har blekk i seg, jeg er ikke sikker på hvordan man åpner dem, ble bare masse blekksøl da jeg prøvde..
Sist endret av Popp; 4. juni 2008 kl. 23:31.
Hva er det med at alle kommer her å whiner om den minste ting? Bruk logikken din. du trenger jo ikke være redd for noe som helst. Du vet jo at du har betalt for den. De i butikken vet at de avogtil glemmer og ta alarmen av. Og begge parter vet at ikke alltid alarmen går når du går med klesplagget i en pose.

De ansatte har ingenting på deg uansett. Hvis de nekter å ta av alarmen, tar du med deg plagget å går. For at du skal bli dømt til noe som helst, trenger de bevis for at du har stjelt den. Bevis har de ikke, for det ikke eksisterer noe bevis av at det plagget blir stjelt(eller gjør det det? det kan ikke jeg vite, men jeg velger å stole på det du sier.)
Gå tilbake til butikken, og forklar situasjonen så de tar av alarmen, og plagget kan brukes uten store problemer.
Sist endret av Rellativ; 4. juni 2008 kl. 23:34.
Haha, brukte hammern jeg.
Orka ikke dra helt opp på senteret igjen bare for å få den av, når det er gjort på 2 sekunder. Men takk for hjelpa da.
En dag uten søking, er en dag uten mening