Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 948
Skal i rettsak i morgen, hvor det kjøres en straffesak, med tilståelsesdom imot meg.
Jeg har advokat, og han sier at jeg skal få et tilbud om kontant betaling inkl en rabatt.

Jeg vet at frirettshjelp skal hjelpe folk med inntekt under 230.000,-. Men advokaten sier at dette stiller seg annerledes ved tilståelsesdommer.

Noen som har peiling på dette ?
Har jeg egentlig krav på gratis advokat ?
Advokaten din vet garantert mer om dette enn 99% av brukermassen på nFF. Hold deg til det han sier, du.
Sitat av Myhre
Advokaten din vet garantert mer om dette enn 99% av brukermassen på nFF. Hold deg til det han sier, du.
Vis hele sitatet...
Det kan godt henda at advokaten er slu og vil tjene penger, la noen som kan jus svare. Og det er ikke meg
synthetic's Avatar
Trådstarter
Var akkurat noe sånt jeg tenkte på. Avslag i pris ved kontant betaling ? Høres litt suspekt ut..

Men nå vet jeg heller ikke om han er klar over at jeg er lærling osv.
Sitat av campod
Det kan godt henda at advokaten er slu og vil tjene penger, la noen som kan jus svare. Og det er ikke meg
Vis hele sitatet...
Det faktum at han var så snart med å fixe "kontant betaling" støtter jo oppunder det

Og nei, jeg er heller ikke han som kan jus.
hva skal du med en advokat når du skal tilstå?
Ta å ring http://www.jussformidlingen.no/

Gratis juss-hjelp!
Sist endret av hyys; 20. mai 2008 kl. 16:50.
synthetic's Avatar
Trådstarter
Sitat av pimp
hva skal du med en advokat når du skal tilstå?
Vis hele sitatet...
Fordi det er kjekt å ha med seg en person med peiling, som kan finde formildende omstendighet og påpeke ting som jeg går glipp av. Thats why!

Edit: Takk for nyttig svar hyys!
Sist endret av synthetic; 20. mai 2008 kl. 16:57.
Behandles saker i såkalte tilståelsessaker forutsettes for å fri rettshjelp at det straffbare forhold medfører minst 6 måneder fengsel.. :P så om du får mildere straff en det så har du ikke krav på fri rettshjelp i en straffesak.
Eh. Jeg vil tro at det gjelder saker med en strafferamme på 6 mnd. Jeg tviler sterkt på at det har noe å si om du blir dømt eller ikke.
står vel noe på www.lovdata.no kanskje?