Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 514
Har et bemerkelsesverdig problem.

Min laptop nekter å arbeide sammen med torrents. Med det mener jeg at dersom jeg laster ned torrents (problemet meldte se først med uTorrent og vedvarte når jeg gikk over til Azereus) kan jeg ikke surfe som vanlig. Alle internettsider får timeouts. MSN og mail streiker også, selv om torrents enda laster ned. Jeg regner altså med at dette har noe med porter å gjøre. Problemet er bare at jeg bruker samme port som jeg har brukt siden september i fjor. Dette skjer også ved andre portvalg.
Jeg får heller ikke logget meg på den trådløse routeren. Eneste løsning er en restart. Selv om jeg kobler fra og til nettverket streiker det.

Jeg har googlet, men det nærmeste jeg kommer mitt problem er tråder fra 2005 hvor dette skjedde med uTorrent etter en update.
Har vært borti at router'n får hikke av torrent bruk. Hvilken bruker du?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nei.

Problemet har med connections å gjøre, vanlige hjemmeroutere takler ikke uendelige mengder UDP trafikk, sett maks globalconnections til 50 og per torrent til 10 eventuelt, så kan du øke dette hvis du vil hvis du ser det går bedre.

Beste er ofte å ha en solid hjemmerouter, enten høgkvalitets eller noe linuxbasert på x86 hardware.
Kanskje du gir for mange mbit til utorrent så det ikke holder til internet og msn?
..
Trådstarter
Joda, det går bedre nå. Men til gjengjeld laster jeg med 6 kb/s.

Det kan nevnes at vi er 5 andre på samme nettverket. 3 andre laster ned via torrent ganske regelmessig. Når nettet mitt ryker gir det ingen innvirkning på de andres tilkobling. Det har heller aldri vært et problem før, da jeg har brukt samme standardinnstillinger. Problemet dukket først opp etter at jeg formarterte og reinnstallerte Vista.