Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2651
Åpna akkurat første pilsa for kvelden, og selvfølgelig smakte den helt sykt forjævlig. Den er ikke gått ut på dato eller noe, det er ikke før i 2009. Noen som har peiling på hva den bokstavelig talt JÆVLIGE smaken kan komme av? For den er så annerledes fra vanlig smak som det går ann og bli...
Du beskriver Hansa øl. Kjøp Dahls?
Den har kanskje ikke vært nedkjølt på en god stund? Altså at den er lunken
Den er gjæret. Det skjer av og til med alkohol-holdige drikker, annbefaler deg å dra til butikken du kjøpte den i, for å klage. Da får du nok pengene tilbake.

Kjøpte selv en six-pack med gjæret cider, i mine yngre dager. Drakk opp alt sammen, hadde ikke noe annet å drikke. Smakte et helvette, men man blir full fordet. Også lukter det drit! (Bokstavlig talt)
Kansje du har pusset tenna nylig, spist kaviar, drukket saft. Ja, spist noe jævelskap som har forvridd smaksløkene dine. Du burde nullstille smaksløkene med en bit syrlig sorbet is, etterfulgt av vann.

Ellers kansje du er ei lita jente som ikke liker øl i det store og hele og heller burde få deg en rusbrus med en skarp farge ?
Sitat av Volch0k
Du beskriver Hansa øl. Kjøp Dahls?
Vis hele sitatet...
Det er helt vanlig Tuborg på bokser.

Sitat av Savyer
Den har kanskje ikke vært nedkjølt på en god stund? Altså at den er lunken
Vis hele sitatet...
Den er iskald.


Sitat av skaarj
Den er gjæret. Det skjer av og til med alkohol-holdige drikker, annbefaler deg å dra til butikken du kjøpte den i, for å klage. Da får du nok pengene tilbake.

Kjøpte selv en six-pack med gjæret cider, i mine yngre dager. Drakk opp alt sammen, hadde ikke noe annet å drikke. Smakte et helvette, men man blir full fordet. Også lukter det drit! (Bokstavlig talt)
Vis hele sitatet...
Er vel dette svaret jeg var på utkikk etter.

Sitat av UngarEffect
Kansje du har pusset tenna nylig, spist kaviar, drukket saft. Ja, spist noe jævelskap som har forvridd smaksløkene dine. Du burde nullstille smaksløkene med en bit syrlig sorbet is, etterfulgt av vann.

Ellers kansje du er ei lita jente som ikke liker øl i det store og hele og heller burde få deg en rusbrus med en skarp farge ?
Vis hele sitatet...
Gidder ikke svare deg engang.
ungareffect har et poeng... jeg syns øl er noe av det verste som fins om jeg nettopp har pussa tenna, spist noe med menthol- eller mintsmak. skyll munnen godt med vann eller bare styrt nedpå 2-3 pils... da mister man nesten smaksansen uansett...

jeg synes iallefall kveldens 2 første pils er de verste... så går alt lettere ned. og nei! jeg liker øl og kan fint kose meg med en pils eller 3, men jeg synes ikke den første halvliteren er god (gjelder også corona )
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av skaarj
Den er gjæret. Det skjer av og til med alkohol-holdige drikker, annbefaler deg å dra til butikken du kjøpte den i, for å klage. Da får du nok pengene tilbake.

Kjøpte selv en six-pack med gjæret cider, i mine yngre dager. Drakk opp alt sammen, hadde ikke noe annet å drikke. Smakte et helvette, men man blir full fordet. Også lukter det drit! (Bokstavlig talt)
Vis hele sitatet...

Nå skal det sies at det er gjæringsprosessen som lager alkoholen. Hvis det står et tall med prosent-tegn etter kan du være ganske sikker på at ølen er gjæret.

Som svar på spørsmålet henger jeg meg på de som sier du kanskje har spist noe uheldig i forkant. Personlig er det litt av og på hvor godt jeg synes øl er, noen ganger liker jeg det absolutt ikke mens noen ganger kan det være det beste som finnes. Prøv igjen i morgen?
feeltheflow: "Det er helt vanlig Tuborg på bokser..."

Ikke rart det smaker drit, er jo tuborg det er snakk om, smaker som kattepiss:/ bytt merke
den første øl'en er jo den beste! etterhvert utover så blir det bare en vane som henger fast i handa.
men jeg har virkelig ikke sansen for pils når jeg har fyra, noen andre som har den?
Sitat av Fudge
den første øl'en er jo den beste! etterhvert utover så blir det bare en vane som henger fast i handa.
men jeg har virkelig ikke sansen for pils når jeg har fyra, noen andre som har den?
Vis hele sitatet...
Bønne og pils gir puleskills, du holder natten lang.
Kjøp en ny tuborg boks med øl (samme merke), smak på den og sjekk om det smaker som den samme. Hvis den gjør det må du nok bytte merke eller skifte til noe annet.

Hvis du synes de andre merkene også smaker "drit" som du så fint sa () så burde du definitivt skifte til noe annet enn øl.

Øl er allerede gjæret, og det skal mye til før den smaker annerledes ved å stå i varmen eller i kulden. Har selv sittet og drukket øl som var gammel, kjente ikke akkuratt stor forskjell.

Til alle andre: Liker du ikke den første ølen så liker du ikke øl, for etter den andre ølen så begynner du å venne deg til smaken og det blir en vane-sak. Og hvis du er billig på fylla betyr det at du plutselig liker øl etter 3 stk at du begynner å bli brisen og du har mistet store deler av smakesansen(?).
Sitat av feeltheflow
Åpna akkurat første pilsa for kvelden, og selvfølgelig smakte den helt sykt forjævlig.
Vis hele sitatet...
du har bare ikke lært deg å sette pris på denne fantastiske drikken.
1: Den kan ha oksidert. Da vil øllen smake våt papp. Skjer hvis feks korken er utett eller det på annen måte har kommet for mye O2 til øllet.
2: Det kan ha kommet noe gruff med i produksjonen, flaska ikke var skikkelig rein før tapping etc, jmf http://www.freakforum.nu/forum/showt...&highlight=tau
3: Det kan være en dårlig batch fra produsenten.
4: De store bryggeriene lager faktisk øllet sitt sterkere enn det som står på oppgitt på flaska, eksempelvis 4,7volumprosent. Dette for å spare plass i bryggertankene og lignende. Så vanner de den ut før flasking. Dette høres rart ut, men er faktisk sant. Skjer det noe kødd i denne prosessen, vannet er av dårlig kvalitet, har mye klor ogl vil jo følgelig resultatet bli deretter.
5: Du kan være "innstilt" på at smaken skal være slik som forrige gang du drakk øl. Jeg hadde en merkelig opplevelse med Ringnes pils etter å ha vært i pilsens hjemland Tsjekkia. Da smakte det revepiss av øllen min, fordi jeg forventa noe helt annet. Ingen andre syns det var noe usmak på det jeg hadde kjøpt.