Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 716
Er det mulig og "filtrere ut" musikk fra filmer slik at det kan brukes i filmer du lager selv?

Ikke sanger etc, men sånn som f. eks kommer noen ganger utover i Cæsar-episoder.

Noen som vet hvordan det lar seg gjøre?
Har du et videoredigeringsprogram? Normalt vil et slikt program dele opp lyden og bildet, så kan du klippe og lime akkurat som du vil. Hvis du vil ha noe enklere kan du bare bruke Audacity og "ta opp" det du streamer på PCen.

Det hele kommer an på hvilke filer du har tilgjengelig. Hvis du mener å ta opp lyden fra TVen med en mikrofon for så å slette eventuelle stemmer som kommer over, så går dette meget dårlig.
Sitat av destruction
Er det mulig og "filtrere ut" musikk fra filmer slik at det kan brukes i filmer du lager selv?

Ikke sanger etc, men sånn som f. eks kommer noen ganger utover i Cæsar-episoder.

Noen som vet hvordan det lar seg gjøre?
Vis hele sitatet...
Du forklarer deg jævla dårlig, men slik som "mannen" over meg forteller deg - bruk et redigeringsprogram. Det funker til de fleste anledninger.

Og den andre setninga du skriver er totalt uforståelig. Når du lurer på noe, så prøv å formidle det på en ordentlig måte. For alt vi vet så lurer du kanskje på om man kan dele dialog/musikk/bakgrunnslyder serier på TV.

Forklar deg bedre, så får du bedre svar.
sepulchral's Avatar
Trådstarter
18 1
Sitat av eskilf
Du forklarer deg jævla dårlig, men slik som "mannen" over meg forteller deg - bruk et redigeringsprogram. Det funker til de fleste anledninger.

Og den andre setninga du skriver er totalt uforståelig. Når du lurer på noe, så prøv å formidle det på en ordentlig måte. For alt vi vet så lurer du kanskje på om man kan dele dialog/musikk/bakgrunnslyder serier på TV.

Forklar deg bedre, så får du bedre svar.
Vis hele sitatet...

Nå var svaret over deg ganske bra og forståelig, da. Og hvordan skal jeg ellers forklare noe jeg ikke aner hva heter? Er jo derfor jeg spør.

Hvert fall, jeg vil ha de bakgrunnslydene (går jeg utifra) som er på HC-episodene så jeg kan bruke de i filmene jeg lager selv. Her kan man høre eksempel på nettopp disse; http://youtube.com/watch?v=m6nYGvoFNI4 [ikke introen]

Og jeg tar ikke opp fra TV, bruker webtv. Jeg har Audacity, men ikke noe ordentlig redigerinsprogram... kun movie maker foreløpig.

noen som vet?

Sitat av dynamite
Har du et videoredigeringsprogram? Normalt vil et slikt program dele opp lyden og bildet, så kan du klippe og lime akkurat som du vil. Hvis du vil ha noe enklere kan du bare bruke Audacity og "ta opp" det du streamer på PCen.
Vis hele sitatet...
Tror jeg skulle klart det, men problemet er at det ofte kommer stemmer etc oppå de lydklippene jeg vil ha, og da går det vel ikke an og ta vekk stemmene?

Eksempel, http://youtube.com/watch?v=m6nYGvoFNI4
Du tenker på instrumentalmusikk i filmer/serier? Sanger uten vokal.
sepulchral's Avatar
Trådstarter
18 1
Sitat av shakin
Du tenker på instrumentalmusikk i filmer/serier? Sanger uten vokal.
Vis hele sitatet...

Der har vi det. Hvordan får man til dette?
Jeg anbefaler deg på det sterkeste å bruke Replay Music 2.2! Programmet lar deg på en enkelt måte "recorde" lyd fra all slags videoer og rare ting, både på nettet og ikke minst fra DVDrom osv.
Sist endret av ...|...; 10. april 2008 kl. 21:36.
Problemet er bare at han vil fjerne all annen lyd rundt utenom instrumental musikken. Det utvikles et program som gjør netopp det as we speak, men vet ikke om det er kommet noe på markedet enda.
Skal se om jeg finner link, tror det var på itavisen eller itpro jeg så det.
Sitat av shakin
Problemet er bare at han vil fjerne all annen lyd rundt utenom instrumental musikken. Det utvikles et program som gjør netopp det as we speak, men vet ikke om det er kommet noe på markedet enda.
Skal se om jeg finner link, tror det var på itavisen eller itpro jeg så det.
Vis hele sitatet...
Hvis en lignende program hadde eksistert, da vill jeg hoppe ned fra taket av glede. For det er nemmelig umulig mener jeg. Lyden totalt er lagret som et, og det skal ikke være mulig å skille ut musikken fra stemmen, dét er vanskelig.
Sitat av ...|...
Hvis en lignende program hadde eksistert, da vill jeg hoppe ned fra taket av glede. For det er nemmelig umulig mener jeg. Lyden totalt er lagret som et, og det skal ikke være mulig å skille ut musikken fra stemmen, dét er vanskelig.
Vis hele sitatet...
So true my friend, so true indeed.

Dette programmet jeg snakker om (vet det finnes, må bare finne kilde), det klarer riktignok ikke å plukke ut alle de forskjellige lydene 100%. Men det skal i utgangspunktet klare å dele opp de forskjellige lydene, slik at vi kan plukke vekk det vi ikke vil ha.
Sitat av shakin
So true my friend, so true indeed.

Dette programmet jeg snakker om (vet det finnes, må bare finne kilde), det klarer riktignok ikke å plukke ut alle de forskjellige lydene 100%. Men det skal i utgangspunktet klare å dele opp de forskjellige lydene, slik at vi kan plukke vekk det vi ikke vil ha.
Vis hele sitatet...
Dette interesserer meg veldig. Legg gjerne ut linken, hadde vært takknemmelig
Sitat av shakin
Problemet er bare at han vil fjerne all annen lyd rundt utenom instrumental musikken. Det utvikles et program som gjør netopp det as we speak, men vet ikke om det er kommet noe på markedet enda.
Skal se om jeg finner link, tror det var på itavisen eller itpro jeg så det.
Vis hele sitatet...
Det finnes slike program, men dog ikke fullt utviklet for det åpne markedet. Hvis du har sett for mye TV, så vil du ha sett at FBI, CSI og NSA i USA(dog på TV) bruker det. Det finnes mye rart, men jeg tror nok ikke det er et særlig stort marked for et slikt program som du søker destruction, derfor vil det neppe finnes på det åpne markedet heller.

Disse TV-seriene bruker egne komponister som ofte på de instrumentale lydene, så det er ikke særlig etisk å bruke de i dine filmer, destruction. Derfor fraråder jeg deg å gjøre det og heller finne musikk som har fri opphavsrett ute på nettet.
sepulchral's Avatar
Trådstarter
18 1
Sitat av eskilf
Det finnes slike program, men dog ikke fullt utviklet for det åpne markedet. Hvis du har sett for mye TV, så vil du ha sett at FBI, CSI og NSA i USA(dog på TV) bruker det. Det finnes mye rart, men jeg tror nok ikke det er et særlig stort marked for et slikt program som du søker destruction, derfor vil det neppe finnes på det åpne markedet heller.

Disse TV-seriene bruker egne komponister som ofte på de instrumentale lydene, så det er ikke særlig etisk å bruke de i dine filmer, destruction. Derfor fraråder jeg deg å gjøre det og heller finne musikk som har fri opphavsrett ute på nettet.
Vis hele sitatet...

Skjønner. Ta en titt her, så hører man nøyaktig hva jeg mener; http://youtube.com/watch?v=m6nYGvoFNI4

Må vel være et eller annet nettsted som lar deg nedlaste et slikt program?