Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1130
Hei, jeg og 2 kompiser har nettopp flyttet inn i en leilighet i Bergen sentrum. Vi har bestemt oss får å gå til anskaffelse av internett.

Vi er usikre på hvilken leverandør vi skal ta da vi er veldig avhengi av, ikke nødvendigvis verdens kjappeste nett men en stabil linje som ikke detter ut.

Vi har litt dårlig erfaring med trådløst internett da vi har hatt problemer med nettopp dette. Er det bare uflaks eller er trådløst internett mindre pålitelig enn vanlig kabel? Hvilken leverandør anbefaler dere?

Vi har kun vanlig telefonkontakt, men det skal da være mulig å få bredbånd gjennom dette? Takk for svar!
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Det er ikke noe fasitsvar på dette. Noen vil si at både NGT, "Telehor", Tele2, Lyse og alle andre ISP'er suger balle.

Jeg har hatt både Telenor, Tele2, NGT, Catch og nå Ventelo - og jeg kan ikke si på noen av dem at det har vært et strålende kundeforhold. Har vært noen problemer med alle. Noen bagateller, og noen litt større problemer.
Jeg bruker BKK i Bergen. Det er mye linje for pengene, av det man kan få i Bergen. 3000\600 for 299,- i mnd.

Ellers vet jeg at Canal Digital har billige og små linjer. 600\100 for 159,-
hittil har jeg bare hatt gode ting å si om Get faktisk, selv om kundeservicen deres ikke er maks på topp så leverer de det de skal.

Sitat av hyys
Jeg bruker BKK i Bergen. Det er mye linje for pengene, av det man kan få i Bergen. 3000\600 for 299,- i mnd.

Ellers vet jeg at Canal Digital har billige og små linjer. 600\100 for 159,-
Vis hele sitatet...
Hæ?
mener du at 299,- for 3000/600 er mye linje for pengene?
You my friend, have been con'ed
Sist endret av Ulvengunnar; 8. april 2008 kl. 12:42.
Jeg ville heller hatt kablet internett enn trådløst hvis muligheten var der. I bergen er vel ikke det noe problem. Hva som er å anbefale kommer helt an på hva det skal brukes til. Hvis det ikke er noen krav utover www og epost så er gjerne det billigste som er å oppdrive greit nok. Hvis man vil ha mer båndbredde så er min erfaring i Bergen at nextgentel er best på pris på bredt adsl ihvertfall. Har hatt nett fra ngt i mange år nå og aldri hatt nevneverdige problemer.

Tror vi betaler ca 400 kr for 20000/1000 kbit. Og for 300 kr får man 3100/1000 kbit hos ngt
Sist endret av bo1e; 8. april 2008 kl. 13:08.
Hvilket Internett er best? Jeg har bare ett, håper det er godt nok...
Aldri hatt problemer med NGT, og de har bra priser. En kompis har det i sentrum og har heller aldri hatt problemer.

Når tlfselgere ringer til meg og skal selge bredbånd så bare gir de seg når de hører det jeg betaler for adsl2+... Like gøy hver gang.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Finnes det flere internett?

NGT har gode studentpriser om du eller kompisen din er student.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Just like the parallell universes there might exist parallell internets.


Men jeg anbefaler deg iallefall en synkron linje, SDSL eller fiber.

Mistenker at det er noe lignende tilbud i bergen som de har i tromsø, betaler vel 450,- for 10\10Mbit fiber med mulighet for digitalTV og telefon.
Ministry of Love
sptz's Avatar
AtXbYeA hvem selger fiber til en så rimelig penge i Bergen sentrum?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Uvisst, vi handler i tromsø gjennom Troms Kraft, de har en union med flere andre strømselskaper i norge.

Vi gravde grøften opp til huset selv og betalte da 1500kr for konnektering av fiber og legging.
Dersom troms kraft skulle gravet selv hadde det kostet 4600 i innleggingsavgift.
Sitat av spetznaz
Finnes det flere internett?
Vis hele sitatet...
Duh, Web 2.0.
Hehe, ser den. Var litt klønete tittel på tråden;P. Måtte skynde meg å lage den fordi jeg hadde bare 5 minutter på meg ( er på jobb). Grunnen til at vi vil ha en stabil linje er først og fremst at spesielt jeg kommer til å spille en god del nettpoker ( på seriøs basis) og da er det ikke noe kjekt at jeg "faller ut" støtt og stadig da dette kan bli ett noe kostbart problem.

Det er tydelig at hvor man er i landet har en effekt på hvordan linjen er. Jeg har tidligere benyttet meg av Canal Digital sine internett tjenester og kan ikke akkuratt si at jeg er 100% fornøyd:P

Som sagt det er ikke ett must at linjen er kjempestor da hovedfokuset er at den er stabil. Og igjen er det mulig å få bredbånd gjennom en normal telefonledning i veggen?


Takk for entusiastiske svar foresten!
Sitat av magziii
Og igjen er det mulig å få bredbånd gjennom en normal telefonledning i veggen?
Vis hele sitatet...
Selvsagt, DSL kommer gjennom telefonlinjen.
Jeg vil faktisk anbefale 'Telehor'. Hvofor? Fordi vi hadde det der jeg bodde før, å det var aldri noe nedetid eller lignende. Har på nytt nå hatt det i 2 mdn på mitt nye hjem, å det har vært 0 nedetid sålangt. Mulig Telenor ikke har den beste kundeservicen, men wth, har omtrent NULL nedetid på over 4 år, så hva faen trenger jeg kundeservice til.

Dette er bare mitt syn på saken.
Hvorfor velge telenor pga null nedetid når andre leverandører også har null nedetid med bedre båndbredde og pris?

sdsl eller fiber kan du glemme i bergen. med mindre du bor i noen helt spesielle borettslag så tror jeg ikke fiber tilbys i det hele tatt. ingen av stedene jeg har bodd/vært så langt ihvertfall. shdsl kan man få men prisene er ikke akkurat for privatpersoner uten helt spesielle behov og lommebok.
Sist endret av bo1e; 8. april 2008 kl. 18:34.