Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 13608
Du må ha meg unnskyldt at jeg er så tåpelig. Men. Dosky, jeg skjønner ikke at du tør å kalle din egen sang orginal. Og det er beklagelig at din vurdering av disse låtene ligger fritt tilgjengelig på internett.
Les alt før du poster flere spørsmål.

Var tho' jeg som tok tak i dette og spredte det - hadde noen andre gjort det hadde det fort blitt noe annet. Du får bare velge å ikke lese? Det er mine meninger, og dette er et fritt land. Vil du ha kommunisthelvette får du flytte til russland å late som du liker deg der.
Jeg vil ikke ha kommunisthelvete, jeg vil bare ikke at forvirra tenåringsgutter skal lese omtalene dine, og få feil innbildning i hva som er orginal musikk.

Ikke ta deg nær av dette, jeg bare hater billig Dancemusikk som prøver å kopiere noe som allerede er oppbrukt og uorginalt fra før.

Og ja, jeg leste uttalelsen din om orgnialitet både én og to ganger før jeg postet. Koz
Alkoholisert gamer
Sunblock - Baby Baby med orginal musikkvideo på storskjerm? Ja takk
Lightstorm - Nå Er Vi Russ

Snakk om CRAP. Faen heller om jeg skal høre på det støyet i 17 dager, dag ut og dag inn. Sangen passer bedre som et alternativ til simulert drukning, en omstridt metode brukt på terrormistenkte av CIA. Men, det tar vel ikke lang tid før amnesty reagerer og sørger for at alt som i heletatt kan sammenlignes blir strengt forbudt rundt om i verden, og personer som blir tatt for besittelse blir stilt for menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg.
Hvem bryr seg om hva russ.no sier er årets russelåt da? Er selv russ i år, og jeg driter en lang marsj i hva de kommer frem til i sin avstemming. Jeg spiller den musikken JEG vil høre på. Samme med de bussene jeg har vært i kontakt med. Ingen av de som sitter og venter på denne avstemmingen slik at de endelig vet hvilken sang de skal ha på repeat gjennom russetiden. De har allerede lagt opp sine spillelister, selv om disse sikkert kommer til å varierere en del. At russ.no mener de kan bestemme hvilken sang som er overordnet alle andre i denne korte perioden er bare latterlig.
P.S: Jeg skal holde meg langt unna sangene på den lista. Spesielt Lightstorm-skvipet.
Sist endret av Khazeth; 5. april 2008 kl. 17:07.
Det er et demokrati som styrer hvilken låt som skal være russelåten pr. år.

Det er vi som russ som nominerer fram de låtene vi liker best.

Og det er vi russ som stemmer utifra de 10 mest nominerte låtene.

Så ikke kom her å si at russ.no bestemmer over deg, russ.no gjør dette mulig.
Hvem har bedt om at det skal styres hvilken låt som er årets russelåt? Dette er noe russ.no gjør for å få enda mer penger. Russetiden har blitt en enorm pengemaskin, og sider som russ.no tjener fett på å late som at de er et overordnet organ for russen. Jeg bryr meg fint lite om hva de sier. De kan si akkurat hva de vil om årets russelåt. Jeg bryr meg midt bak. Det samme gjør flertallet av russen. Jeg feirer russetiden slik jeg selv vil, og musikken som spilles er intet unntak. Hvorfor skal jeg sitte og høre på en sang som et "demokrati" har stemt fram som årets låt? Greit nok at de faktisk har en slik avstemming, men hvilken effekt skal vi la denne få? Jeg vedder en hundrelapp på at dette demokratiet ditt ikke har bedt russ.no om å ha denne avstemmingen i det hele tatt.

Behovet for dette demokratiet ditt er totalt fraværende..
Sist endret av Khazeth; 5. april 2008 kl. 17:45.
er det russ.no som har valgt ut de 10 låtene der? også bestemmer russen selv ved å velge?
Jeg ville stemt på Lightstorm - Nå Er Vi Russ =)
Uff, disse var ikke på nivå med Schnappi. Men hadde nok stemt Maskinen - Alla som inte dansar
Russen får selv nominere låter, der hvor de 10 mest nominerte låtene havner i den situasjonen de er nå; på en avstemning for å velge årets russelåt.

Det er ikke MITT demokrati, men folkets.
Khazeth: har du noe nyttig å si, kanskje ?
dosky:
Det jeg prøver å si er at denne avstemmingen er helt meningsløs. Nesten ingen bryr seg om hva årets russelåt blir. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor folk som deg lager slikt oppstyr rundt den. Det er godt kjent at kun et lite utvalg av russen bryr seg om slike avstemminger, og dette utvalget er så langt fra representativt for resten av russen.
Sist endret av Khazeth; 5. april 2008 kl. 19:42.
Heldigvis fungerer demokratiet bra... Nå Er Vi Russ har til nå 2 % av stemmene, altså like høy oppslutning som Nasjonal Samling hadde ved stortingsvalget i 1933.
Vel, khazeth, hvis du mener at det er bortkastet hva som blir årets russelåt skjønner jeg ikke hvorfor du sier noe om dette i det heletatt. Om du klager på partiet som blir valgt ved stortingsvalg, og du ikke har stemt, så har du selv valgt å ikke være en del av demokratiet og har derfor lite du skulle ha sagt. Du har ikke avgitt din stemme og dine ønsker vil derfor lite sansynlig bli hørt.

Som mainer sier her, så fungerer sikkert demokratiet bra iom at låten min ligger nederst. Jeg forventet ikke at den skulle vinne, men jeg gjorde mitt for å reklamere for den. Og du / dere ser jo, den ble 1 av 10. Og nei, det er ikke FÅTALL av russ som stemmer. Men de som velger å være en del av demokratiet gjør det.
Haha. Du sammenligner faktisk dette med et demokratisk _styre_ som du selv sa dette ikke var? Jeg sa heller ingenting om at ingen stemte. Jeg sa at de aller færreste bryr seg om utfallet. Jeg stemte selv, og valgte det minst grusomme i listen.
Jeg har aldri sagt at dette ikke var noe demokrati, det har det alltid vært.

Som russ får man være medlem av russ.no

Som medlem av russ.no får man nominere de man vil.

Og igjen stemme fram vinneren av de 10 mest nominerte låtene.

Tror du må finjustere brillene litt, for annet har jeg aldri sagt noe om.
Kos deg videre i natten - jeg står for at flertallet vinner, selv om at jeg ikke er helt 100% ok for at den skal vinne, så aksepterer jeg vinneren. (Det gjelder Kobojsarna som Maskinen)
Hvis du leser setninger riktig forstår du også hva jeg mener. Brillene mine er det ingenting galt med. Og hvis du skal være vanskelig får jeg bare sitere deg.
Sitat av dosky
Så ikke kom her å si at russ.no bestemmer over deg, russ.no gjør dette mulig.
Vis hele sitatet...
Du sier her at russ.no ikke er et styre som bestemmer over meg, men likevel presterer du å trekke parallellene til det norske stortinget, som faktisk har litt å si for folk. Les postene mine om igjen, hvis du har noen interesse av å motta kritikken du og russ.no får.
Sist endret av Khazeth; 6. april 2008 kl. 02:48.
D'oh, russ.no gjør det mulig for oss russ å ha et demokratisk valg.

Lern yrself a bØk!
Khazeth, hva er det egentlig du klager på?
Slik jeg ser på det prøver du bare å vri og vende på det dosky så pent skriver.

Jeg ser ikke problemet, russen avgjør hvilke sang som blir årets russelåt, enten du syntes den er bullcrap eller ikke. Om du tror folk bryr seg, er da ikke relevant for saken?

Russ.no gjør det mulig for russen å velge ut en russesang på en demokratisk måte.
Sist endret av Restyle; 6. april 2008 kl. 03:51.
Poenget mitt var i bunn og grunn at hva som blir årets russelåt er revnende likegyldig. Selv for russen. Folk spiller det de selv ønsker uansett. Jeg ser dog at jeg tok dosky litt for seriøst, og jeg burde vel ikke skapt noen større diskusjon enn nødvendig.
Jeg vil sparke liv i diskusjonen.

No offense, men "Nå er vi russ" er største drittsangen siden Adolf's største dager. Både tekstmessig og musikalsk kan jeg ikke tolke det som noe annet enn ett eneste stort hån mot russefeiringen og norsk tradisjon.

Sorry. Måtte bare få det ut.

Selv velger jeg å ikke stemme på noen av de.(Ja jeg er russ i år.)
Sist endret av delroton; 7. april 2008 kl. 19:32.
Er ikke noe å beklage for, har aldri sagt jeg var noe Mozart. Det er tross alt bare en hobby jeg driver med, det at noen liker det og andre ikke er opp til hver enkelt.

Syns det er de som tør sier det de mener, selv om at noen kanskje, etter min mening, går litt over grensen for å prøve flame mest mulig. Tho', det uansett morsomt å lese
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sier meg enig med det Kazeth skriver, sånn nogen lunde.

Den listen har 0 påvirkning på hva som blir spilt i russetiden. Det eneste den listen er god for er å vise hva som er "hipt" blant ungdom på 17-19 år i Norge, per dags dato.

Russ.no utnytter bare det faktum at de er mest kjent blant folket og setter opp en slik avstemming bare for å være kule. Tror de fleste sangene på den listen kommer til å bli spilt på et eller annet tidspunkt i år fordi det er de sangene som er "inn" now days.

Russ 2006 - Botten Anna
Sitat av dosky
Forøvrig; Atomet, nei, jeg er ikke noe ekspert. Aldri sagt jeg var heller, så ingen vits å bli den store stygge ulven her nå. Jeg bare orker ikke tenke over hvilken presis sjanger det evt. når jeg vet at jeg ikke er for langt unna. Sodet. Tho', siden du skryter så jævlig, hvorfor sier du ikke bare hva det er istedet for å stå på tå hev og klage på meg ? : )
Vis hele sitatet...
Sånn som du uttaler deg til å begynne med i tråden her, så er det vanskelig å ikke tro at du prøver å fremstå som litt "ekspert". Forøvrig liker jeg ALLTID å være den store stygge ulven (alle må jo ha en hobby), så hvorfor skulle jeg stoppe nå?

Hva er det forøvrig jeg skryter om? At jeg "vet" hvilken sjanger noe er? Beklager, jeg har aldri vært noen fan av sjangerrunking, men elektro er det lite av det der som kan kalles. Dance ville jeg ha kalt det aller meste av det, skikkelig kommers dance.

Her har du litt av sånt som jeg tenker på som "electro".
Hva med Jim & Stian - Dagen Derpå (promo eurodance remix) da?
Jeg veit den kanskje er litt gammel, men fengende er den ihvertfall ;P Har hatt den på hjernen i ei uke nå ;p
oops, ble litt oppdelt her, men her er et par eksempler på hva jeg mener er ELEKTRO

http://www.anthony-rother.com/index.php?id=news&L=2
og http://www.myspace.com/edmx

...for ikke å glemme dave clarke, selv om jeg syns han skuffa litt når han var her i oslo.

Sitat av haakeen
Synes det er en drit bra sang, har det meste david guetta har lagd på maskinen min og synes det er noe av det beste han har lagd! Og jeg vill også kalle det electronisk house..

Hadde det ikke vært for at alle var lei alex gudinio hadde det vært et bra valg..
Det andre er så jevla commercical!
Vis hele sitatet...
Tja... Jeg har langt fra alt av david guetta, har bare et par albumer jeg har fått som promoer fra agencyet hans for noen år siden (siden jeg allerede er beskyldt for å skryte), men syns ikke den der kommer spesielt høyt opp på lista. Alt for mye "pop"-sound for meg, og for lite elektro. Men, for all del, det er jo smak og behag, og lenge siden jeg har hørt noe særlig på han i det hele tatt, så det kan hende jeg husker ting som bedre enn det faktisk var.

"electronisk house" var forøvrig en søt sjangerbeskrivelse
Sist endret av atomet; 7. april 2008 kl. 22:29.
▼ ... noen uker senere ... ▼
dosky's Avatar
Trådstarter
Det er vel på sin rettsmessige plass å bare få det notert i tråden at det var Kobojsarna med Jag vet du vil ha mig som stakk av med seieren.

Det vil si at Kobojsarna har to russelåter i norge, på rad. Og at svenskene har fått en seiersrekke på 3 stykker.

Vedlagt er et bilde av den ferdige avstemningen.

Jeg er taknemlig for alle de 280-ish stemmene jeg fikk totalt (2% av 14115 stk)
Bare dritt man kunne stemme på da. Hvem bestemmer hvem som er nominert?
dosky's Avatar
Trådstarter
Det er russen som nominerer det de vil ha til russelåt, og utifra det lages en topp 10 liste med de mest nominerte låtene hvor russen så kan stemme fram en vinner.
svein østvik-"kongen av mallorca" blei spilt konstant i kongeparken da.. burde hatt den med http://www.youtube.com/watch?v=4DZyUzGp9-Y