Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3895
hei, jeg har sett på en maskin på komplett.no nærmere sakt denne.
lurer på om noen vil annbefale denne, eller burde jeg bygge pc selv?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Fungerer sikkert helt fint, slå til hvis du ikke har lyst å bygge noe selv.
Du vil nok kunne spare noen lapper på å bygge selv og fortsatt få en god spillmaskin, men vil ikke si at det er noen dårlig deal det der, spes. med tanke på 3 års garanti osv.
Trådstarter
ok takker for raske svar.

satt å regnet på det, og delene ble for over 11000, uten garanti og operativsystem
Det er ikke lenger så mye å spare på å bygge selv som det var for noen år siden, men fordeler med å bygge selv er at du kan få AKKURAT det du vil ha, akkurat den ramtypen du vil ha osv. Det er også mye lettere å oppgradere når du vet nøyaktig hva du har.

Når det gjelder å kjøpe ferdig, så er det jo det som allerede er nevnt, det med garantien.

Jeg anbefaler deg å bygge selv, men det er en ting du må huske. Det med "gamer pc til en billig penge". Jeg veit ikke hva du definerer som billig, men en gamerpc er generelt ikke så veldig billig

Sitat av tecdm
ok takker for raske svar.

satt å regnet på det, og delene ble for over 11000, uten garanti og operativsystem
Vis hele sitatet...
Bruk prisguide.no til å finne priser, ofte lønnsomt
Trådstarter
oki, lurer på om dette er en god pc som drar mange nye spill?

har ikke så mye peiling, men er det en kjapp type ram på pcen?

takker for svar
Vil tro den pc'en der drar Crysis på very high, samt at det skal kunne klare å dra Assassins Creed på high (som er det høyeste).


"DDR2 minne (OBS! For full utnyttelse av 4gb minne kreves 64bit Vista)"
Sist endret av Sibben; 29. mars 2008 kl. 20:40.
Trådstarter
ok, det er jo en pc som drar mange gode spill da!

blir nokk til at jeg kjøper den, men alt har med penger å gjøre.

hvis noen vi si noe mer om pcen, så bare skriv
Ja, det er det! Vil anbefale deg å kjøpe med Vista 64bit versjonen, slik at pcen for full utnytelse av 4gib ram kjøper du 32bit versjonen vil pcen bare utnytte 2gib ram.
Trådstarter
takker. men går det ann å få xp med 64bit? å få full utnytelse av de 4 gb ram`ene
Sitat av Sibben
Ja, det er det! Vil anbefale deg å kjøpe med Vista 64bit versjonen, slik at pcen for full utnytelse av 4gib ram kjøper du 32bit versjonen vil pcen bare utnytte 2gib ram.
Vis hele sitatet...
PC'en vil ikke bare utnytte 2GB ram hvis en har 4! Har selv Vista 32bit og 4GB ram, og får 3,25GB i OS.
Jeg ville anbefale den på det sterkeste jeg kjøpte den nå i februar og konfigurerte den selv da og fikk valgt de komponentene jeg ville ha selv fra en kjempe stor liste så bygde komplett maskinen for meg og da får man 3 års garanti
Jeg kjøpte 4 gb ram og Xp fordi det er best? men det som var er at det ikke går ann å få tak i 64 bit XP lenger så får ikke full ytelse før men holder med 3 gb ass intil en evnt. kjøper 64 bit vista eller noe
Sitat av Sibben
Ja, det er det! Vil anbefale deg å kjøpe med Vista 64bit versjonen, slik at pcen for full utnytelse av 4gib ram kjøper du 32bit versjonen vil pcen bare utnytte 2gib ram.
Vis hele sitatet...
PCen vil kunne benytte all RAMen, men den vil gå på en tregere hastighet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av dynamite
PCen vil kunne benytte all RAMen, men den vil gå på en tregere hastighet.
Vis hele sitatet...
Nope. Du tar feil. Båndbredda er den samme uansett.

Forøvrig har verden hørt om PAE.
Sitat av dynamite
PCen vil kunne benytte all RAMen, men den vil gå på en tregere hastighet.
Vis hele sitatet...
Nei, operativsystemet vil bare klare å benytte seg av 2,75 - 3,5 GB ram.
Sitat av tobbe666
PC'en vil ikke bare utnytte 2GB ram hvis en har 4! Har selv Vista 32bit og 4GB ram, og får 3,25GB i OS.
Vis hele sitatet...
Aha, trodde det.

Ja du kan utnytte 4gib RAM, ved å bruke XP 64bit.