Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1002
Sliter veldig med å få det her til å funke, og har prøvd å google litt, og søke litt på forumet her, men finner ikke stort som kan hjelpe meg.

Hva er mitt problem? Jo:

Har koblet opp pc mot lcd tv hos en kompis, som har fått en ganske så komplisert løsning av butikken han kjøpte tv på.
Settinga: Fra tv går det tre kabler (rgb - rød, grønn, blå - såklart), til en annen ledning som gjør det om til vga inn til pc(jeg suger på dette området, så har litt vanskelig for å forklare).
Jeg får ikke noe som helst signal på tv.. Selv om jeg har gjort alt jeg føler er riktig.

Noen som har noen forslag, som kan fungere i kveld?
Har du sjekka innstillingene for grafikkortet? Prøv deg fram hvis du finner noe om dualscreen, multiple displays osv.
Trådstarter
57 4
Ja, det skal stemme det, har på klonet view eller hva jeg skal kalle det..
prøvd extend desktop? (windows)
Trådstarter
57 4
Hvor finner jeg denne instillingen?
For det første:

Hvilken utgang på PC bruker du?

Hvilken innganger på TV har du til rådighet?

Ut ifra at du sier du bruker VGA -> komponent regner jeg med du bruker VGA ut fra PC og komponentinngangen på TV.
Om du har VGA inngang på tv er den bedre å bruke. Altså VGA->VGA. Ikke alle komponent innganger støtter PC serru.
Beste er om du har en DVI eller HDMI ut fra PC, da kan du koble slik;
DVI(PC)->DVI(TV)
HDMI(PC)->HDMI(TV)
Du kan også koble
DVI->HDMI
HDMI->DVI

Pass på at du kjører riktig oppløsning og frekvens ut fra PC. Med riktig mener jeg noe som TV støtter.

Lykke til

Sitat av Beefman
Hvor finner jeg denne instillingen?
Vis hele sitatet...
Her:

http://images17.fotki.com/v325/free/2e8dd/2/263081/5955317/info-vi.jpg?1204400044
Trådstarter
57 4
Det som er casen.. Tv har disse inngangene til rådighet: rgb, hdmi, scart(hvis det er det, det heter).
Og det er ikke dvi inngang på pc.. Hurra.

Hvis jeg kjører oppløsning og frekvens som ikke stemmer overens med tv, vil tv da ikke få inn noe som helst?

Takk jahfeld.
Sitat av Beefman
Det som er casen.. Tv har disse inngangene til rådighet: rgb, hdmi, scart(hvis det er det, det heter).
Og det er ikke dvi inngang på pc.. Hurra.

Hvis jeg kjører oppløsning og frekvens som ikke stemmer overens med tv, vil tv da ikke få inn noe som helst?

Takk jahfeld.
Vis hele sitatet...
Da vil mest sannsynlig ikke noe bilde vises.
Får du noe bilde overhode?

Sitat av jhafeld
Da vil mest sannsynlig ikke noe bilde vises.
Får du noe bilde overhode?
Vis hele sitatet...

Og hvilken TV har du? Er det seriøst ikke VGA inngang på den?
La meg tippe; du har en Philips 32"!!!
Trådstarter
57 4
Nei, får ikke det.
Dette pga denne løsningen ikke støttes av tv?
Det skal være mulig å få opp bilde så lenge du har en TV med komponentinngang! Via nettopp VGA til komponent som du kjører!
Jeg holder en knapp på PC innstillinger!

Siste fornuftige jeg kan komme på er vel å sende en mail til importør i Norge og spørre hvordan man får tilkoblet PC på TV`en, og om det i det hele tatt er mulig uten å bruke DVI inngangen!

Du kan jo bruke S-video til nød? ikke så bra bilde, men greit til film å slikt under tvil....
Trådstarter
57 4
Ja, ender vel opp med en nødløsning her, om jeg bare hatt den nødløsningen tilgjengelig sånn ca nå. Hehe.

Takk for all hjelp jhafeld, da blir det ordnings når butikken har åpna igjen=)
hvorfor ikke bare kjøpe en helt ordinær S-video kabel som kobles til tven via en scart-overgang.
lyden tas ut fra lydkortet med en jack-overgang og en ordinær stereokabel (rød-hvit) til scart overgangen.

Koster sikkert 200 kroner til sammen .. og funker fett til film og tv.
Sitat av intr8der
hvorfor ikke bare kjøpe en helt ordinær S-video kabel som kobles til tven via en scart-overgang.
lyden tas ut fra lydkortet med en jack-overgang og en ordinær stereokabel (rød-hvit) til scart overgangen.

Koster sikkert 200 kroner til sammen .. og funker fett til film og tv.
Vis hele sitatet...
Hehe...ikke alle som er fornøyd med bilde fra S-video! Er noe av den dårligste overføringen av bilder som finns! på moderne utstyr.

Funker fett er rett å slett løgn, det er helt ok til film på en liten skjerm.

doh...skulle ønske jeg hadde dine krav til lyd/bilde, da hadde det holdt i massevis med en CRT TV!!! Old school!
sorry mac.... men jeg er ikke enig med deg.

Med unntak av filmer og tvserier i HDTV-oppløsning så er kvaliteten med Svideo via scart veldig veldig bra hvis man ser på pris og enkelthet.

Jeg har et knallbra skjermkort da .. (kostet 400 kroner... men det er en testvinner og særlig innenfor segmentet film/tv) - I tillegg er min billige LCD-tv også en testvinner - Og selv om den bare kostet 3495,- på komplett i fjor sommer så er den kvalitetsmessig på nivå med de beste lcd-skjermer i prisklassen 8-10.000

Så vi snakker ikke akkurat om små skjermer heller (32")

Men kan hende jeg har vært heldig siden disse produktene her tydeligvis er som skapt for hverandre.

Folk som er innom meg og hører at systemet kosta meg under 5000 nekter å tro på det