Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 618
Heisann!

Fikk nyrligt et problem med pcn min, det har seg sån at den henger seg opp vært 10'ende min sån ca!
er ikke mange ukene siden jeg støvsuga hele tingen så tror ikke det kan være varme!?

Det skjer når jeg ikke holder på med noe,har opp winamp og hører på musikk bare osv!
og det er ikke sån vanlig lagg,for når jeg hører på musikk så gjentar det seg der det stoppa!

Har også nyrlig formatert pcn så er ikke mye dritt og har antivirus som er helt oppdatert!

Eneste nye jeg har gjort er og sette inn et D-link trådløst internett kort og kan ikke tro at det har så stor forskjell og gjøre!

legger ved "specc'en" på pcn om det kan være til hjelp :

skjermkort : http://www.ciao.co.uk/ASUS_Extreme_A...RO_TD__6463750

cpu : amd athlon(tm) 64 x2 dual core prosessor 4600+ 2 40 GHz

Hovedkort : http://www.asrock.com/mb/overview.as...VEXFIRE-ESATA2


Ram/minne : er på 1024/ 1 gig(usikker på hvilket merke)

strømforsyning: http://www.spirecoolers.com/main/pro...asp?ProdID=552

Hardisk : 500 gig innebygd og 250 eksternt!

bruker windows xp home edition!

er ikke sånn kjempe krise men er veldi irriternde når jeg f.eks hører musikk eller spiller så håper noen der har svar til meg
kan prøve å filme dette om det er ønskeligt,men er vell lite hjelp i det blir glade for alle svar
Sist endret av Holmen; 21. februar 2008 kl. 18:00.
Prøv å ta ut D-linken, og se hvordan ting går rundt da. Hvordan strømforsyning har du?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sjekk gjerne event log'en til windows også for clues.
Sitat av Unreal143
Prøv å ta ut D-linken, og se hvordan ting går rundt da. Hvordan strømforsyning har du?
Vis hele sitatet...

trenger nesta nett å men kan prøve!

men skjønner egentli ikke hvordan et lite nettverks kort kan gjøre det

Sitat av AtXbYeA
Sjekk gjerne event log'en til windows også for clues.
Vis hele sitatet...

ok

takk for raske svar

Edit: fant noen feil på event loggen :

Windows lagret registeret for bruker ****************mens et program eller en tjeneste brukte registeret under avlogging. Minnet brukt av brukerens register er ikke frigitt. Registeret vil bli lastet ut når det ikke lenger er i bruk.

Dette skyldes ofte at tjenester kjører som en brukerkonto. Prøv å konfigurere tjenesten til å kjøre i enten LokalTjeneste- eller NettverksTjeneste-kontoen.

Hvordan kan jeg konfigurere tjenesten når ikke navnet på den står ?



* = følte at jeg måtte skjule navnet på mine kjære maskin
Sist endret av Holmen; 21. februar 2008 kl. 18:12.
Det jeg noen ganger har hatt problemer med når det kommer til blåskjerm er faktisk trådløst nettverkskort. Om du prøver å avinstallere den driveren du har og laste ned nyeste driver til ditt operativsystem, så kan du prøve igjen.

Hvis du bruker vista, så vil jeg også anbefale deg å avinstallere alle programmer som er ment for XP. F.eks jeg var så dum at etter at jeg nylig hadde installert Vista, installerte jeg et antivirusprogram som jeg hadde på min eksterne disk. Dette var selvfølgelig for XP, men det tenkte ikke jeg over. Dette fikk maskina mi til å gå utrolig tregt. Det hjalp å avinstallere det. Jeg vet at det ikke er det som er problemet ditt, men du kan jo prøve.
Sitat av Gisse
Det jeg noen ganger har hatt problemer med når det kommer til blåskjerm er faktisk trådløst nettverkskort. Om du prøver å avinstallere den driveren du har og laste ned nyeste driver til ditt operativsystem, så kan du prøve igjen.

Hvis du bruker vista, så vil jeg også anbefale deg å avinstallere alle programmer som er ment for XP. F.eks jeg var så dum at etter at jeg nylig hadde installert Vista, installerte jeg et antivirusprogram som jeg hadde på min eksterne disk. Dette var selvfølgelig for XP, men det tenkte ikke jeg over. Dette fikk maskina mi til å gå utrolig tregt. Det hjalp å avinstallere det. Jeg vet at det ikke er det som er problemet ditt, men du kan jo prøve.
Vis hele sitatet...

jeg har windows XP home edition,men nå gidder jeg faen ikke å knote med det D-link korte lengere så kommer til å røske det ut å gå over til TP igjenn

skal avinstalere alt med navnet D-link å se om det ordner seg da!
har hørt mange som har strevd med de!

i'll be back
da var problemter fikset ser det ut til, var det jevla D-link korte som gjorde det!

takk for alle hjelpsomme svar og D-link sucks