Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1152
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Tida før jeg skulle trippe for første gang surfa jeg mye på shroomery, erowid og lycaeum, og leste da dette med trip levels. Hang meg egentlig ikke særlig opp i dette før jeg en gang bikka over level 3 grensa. Da hadde jeg klare 3-dimensjonale closed eye visuals, og mønstre i tak, gulv og på vegger. Tallene på ei analog klokke ble til matrix tegn, og jeg kunne ikke tyde hva klokka viste. Da ble plutselig dette med levels svært interessant.

Nå har jeg fått tak i nok copelandia cyanescens til å oppleve full egodød, og vurderer å spise en skikkelig kraftig dose for å oppleve denne ego splittelsen jeg har lest så mye om. Er det noen her inne som har opplevd en level 4-5 tripp, og som kunne delt noen erfaringer?
Tror jeg hadde en egodød-opplevelse på HBWS andre gangen jeg prøvde dem.
Utrolig spennende, jeg håper du skriver en triprapport i etterkant.
Jeg har tenkt på hvordan det måtte være selv, så gleder meg til og høre din historie.
Er Level 5 tripp at du er i din egen værden, ser ingenting annet enn halliser (som i leke land eller noe) hører ingetng rundt deg? At man rettogslett har så sterke hallusinasjoner at du ikke engang vet at det er psykidelia som gjør det mot deg?
Jeg har opplevd "maks effekt" på LSD, skrev noen ord om det i den første posten her. På nivå 5 er det ikke lenger noe igjen av det jordlige du tross alt hadde et sted i bakhodet gjennom nivå 3 og 4. Det er ikke lenger noe som kan forklare din virkelighet, og spirituelle og religiøse forestillinger blir et naturlig resultat for mange. Min opplevelse med nivå 5 er den mest fantastiske, og den mest skremmende opplevelsen jeg har hatt. Jeg har presset grensene ved andre anledninger, men når man først er der oppe blir en "vanlig" syre/sopptripp for tidsfordriv å regne.

Pass på at du er uforstyrret og har en sitter, hold deg fast, og lykke til.
Synes det blir så tåpelig å skulle kategorisere slike opplevelser i levels. Jeg har hatt en god del svært merkelige og ekstreme opplevelser i min tid, men jeg har aldri hatt noe behov for å gi dem en tallverdi.

Det blir så forenklet, og jeg ville følt det helt unaturlig å skulle beskrive oppelvelsene mine ved å presse dem inn i kategorier på den måten. For det første blir det uansett aldri helt riktig, og for det andre ser jeg rett og slett ikke poenget med å gjøre det.

Personlig oppfatning selvsagt..
Sist endret av mentalmelt; 18. februar 2008 kl. 00:56.
Du har rett i at nivåene er kunstige og flytende definisjoner. Jeg ser at skalaen ikke sier noe om de individuelle opplevelsene, men syns likevel den kan funke greit til et forsøk på kjapp klassifisering av "styrken" på turen, eller iallfall noen aspekter ved den, når det passer seg å generalisere. Det er ikke alltid man må gå inn på detaljene ved en tripp for å få fram et poeng vedr. den trippen. Og så lenge man bruker det for det det er, og en utdyper ved siden av som det trengs, ser jeg ikke problemet med at folk bruker skalaen.

Uansett hva man måtte mene om skalaen, er den allerede i utstrakt bruk, så selv om det er opp til enhver om de vil bruke den, er det noe man iallfall bør kjenne til.
Sist endret av xtapolapocetl; 18. februar 2008 kl. 01:34.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Trådstarter
Når man mister all kontakt med omverden, får man da en slags fornemmelse av at man er dratt til et annet sted, eller er det noe man ikke tenker over? Disse guddommelige opplevelsene virker ekstreme. Håper jeg får opplevd noe slik selv. En annen ting som streifa meg er jo selvsagt om man kan være til skade for seg selv på en såpass intens tripp. Leste om han som måtte holdes igjen fordi han trodde han var gud. Hvordan gikk det med han?
Som sagt bør man ha et sted hvor man vet man er uforstyrret, og en sitter eller to. Tilfellet du refererer til (nesten ti år siden, og jada, det går bra med vedkommende) var sjeldent og ekstremt, en kar med allerede imponerende forhistorie for "gudetripper" fikk i seg en bit som var vesentlig mer potent enn noen av oss visste på forhånd.

Alle tripper er forskjellige, og det er vanskelig nok å erindre egne opplevelsr på meningsfylt måte i ettertid, omtrent umulig å beskrive, og bortkastet å prøve å spå om til andre. Når man er "helt ute" er ikke tusen ansikter nok til å uttrykke følelsene dine, det hele er bortenfor beskrivelser, og må oppleves for å få noen meningsfylt oppfatning av det.

Men ofte er nok "hvor" og "hva" helt irrelevant, den direkte opplevelsen av turen overskygger alt, og er så mye mer ekte og viktig enn hverdagslige eksistensielle spørsmål.
xtapolapocetl:
Det er selvsagt ikke noe problem at folk bruker skalaen, det er bare litt tøysete
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg kom visst til å gi KP til mentalmelt to ganger for samme poeng. Det var ikke meningen, men er 150% enig i at et tall system på en trip blir flåsete.

Jeg selv vet ikke om jeg har vært innom en level 5 trip, fordi jeg ikke vet hvilke kriterier som settes for en level 5 trip.
Hvem sitter egentlig å regner på dette?
Finnes det regler for hvilken nivå man er på? Altså, er det i det heletatt diskutabelt om man var på en level 3 eller level 4 trip?

Selv har jeg hatt så intense tripper at jeg kun har vært i stand til å komunisere med lyder, i form av grynting, pesing osv.
Den ene gangen lå jeg på et gulv og visste ikke hva som var opp eller ned. Jeg visste ikke om jeg lå i taket eller på gulvet, det var rett og slett umulig å forstå. Årsaken kan være fordi det varierte, og det føltes som om jeg ble snudd opp ned hvert eneste sekund. Mens alle de andre personene i rommet alltid var motsatt fra meg.
I tilegg var det masse klistremerker, plakater og 'tags' rundt om på veggene og skapene i dette rommet. Disse "svevde" 30cm utenfor veggen/skapet og svirret rundt og rundt. Synet var forsåvidt helt klart. Altså ikke 'blurry'. Men det var vanskelig å forstå sammenhengen av noe som helst.
Rommet forandret seg fra å være lite til å bli stort og omvendt. Det så pluttselig ut som om det var 20 m til taket, for så å nesten få en klaustrofobisk følelse av at taket presset mot hodet mitt.

Det skjedde selfølgelig mye mer i denne trippen, men dette er ikke ment som en trip rapport.
Uansett, har jeg _aldri_ vurdert dette som noe nivå av en trip. Heller etter hvor stort inntak av LSD og sopp som jeg inntok.

Hvis noen hadde fortalt meg face to face om en level 5 trip, ville jeg ikke ha forstått bæret av hvilken betydning det har, og hva som inngår i en level 5 trip.
Hvis ikke mengden, historien og følelsene rundt trippen ble beskrevet, ville jeg nok sikkert svart noe som,.: Hm, Fett nok..
Sist endret av spQ; 18. februar 2008 kl. 14:16.