Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 5465
Hei!

Jeg lurer på om man kan få tak i noe som man kan skyte på jeg? Da mener jeg sånn at når du treffer målet, kommer det røyk eller eksplosjon eller noe sånt.. Er det noe jeg kan kjøpe som dere vet om?

- Stian3108.
Spraybokser?
spraybokser, kinderegg kapsler med mel i, colabokser...bruk fantasien
Kjøp deg sånne papirblinker? Sett opp flasker på et rekkverk?
Synes du ikke at røyk eller eksplosjon er litt overkill bare for at du treffer med luftgevær?
Ølbokser er fint, dog blir samme som cola bokser da. Du kan jo altids sette opp noen lego menner eller noe
Beste er jo dog Propanbokser. Best og stå litt unna da
Sitat av LsD
Beste er jo dog Propanbokser. Best og stå litt unna da
Vis hele sitatet...
Er det ikke ganske "tjukt" metal utenfor de, så det krever at du har et sterkt luftgevær? Eller tenker du på gassbrenne/primus?
gjør som jeg gjorde, lighter lim igjen så gassen tyter ut, lim opp ned, tenn på så flammen er der, oxo backer du unna og skyter på den fett syns jeg, men ikke skyt på fulle propan bokser, gjorde det med en som var nesten tom, Ikke lurt,
Sitat av LsD
Beste er jo dog Propanbokser. Best og stå litt unna da
Vis hele sitatet...
Øh? Det vil bare si "dink" og kanskje flasse litt maling av den. Eller du kan få en koselig rikosjett. Amerikansk film er nok litt lenger unna virkeligheten enn som så.

Trådstarter: Er en tråd om eksploderende blinker på WIP, du kan jo sjekke ut den.
Sist endret av Hedges; 24. januar 2008 kl. 22:06. Grunn: La til direktelink
Sitat av Biffen
gjør som jeg gjorde, lighter lim igjen så gassen tyter ut, lim opp ned, tenn på så flammen er der, oxo backer du unna og skyter på den fett syns jeg, men ikke skyt på fulle propan bokser, gjorde det med en som var nesten tom, Ikke lurt,
Vis hele sitatet...
Kan du skrive det litt tydeligere?
Tenker på sånne primus bokser du kjøper for 20 spenn på bensinstasjoner ja. Kan sikkert skyte på de store også hvis du vil ha et par kilo metallbiter i trynet
Sitat av LsD
Beste er jo dog Propanbokser. Best og stå litt unna da
Vis hele sitatet...
Hvorfor ? Den antennes ikke likevell.
Tøffeste er sikkert spraybokser med farge i (billig på europris). Da spruter det isåfall litt saker å ting.
Heng opp poser/ballonger fylt med bensin ol. og under hver ballong setter du et tent telys. Dette funker da bare med de "tynne" posene.
Sitat av UngarEffect
Hvorfor ? Den antennes ikke likevell.
Tøffeste er sikkert spraybokser med farge i (billig på europris). Da spruter det isåfall litt saker å ting.
Vis hele sitatet...
nei å det er jo absolutt INGEN sjangs for at den kan eksplodere så det lursete er nok å stå helt intill den å skyte..
Foreslår at vi anskaffer litt dynamitt isteden Siden dere er keene på og sprenge noe.
Sist endret av Parkett; 24. januar 2008 kl. 22:13.
Skyt deg i tåa. har du kraftig nok luftgevær, kan det jo hende det oppstår en liten sprut.
Sitat av UngarEffect
Hvorfor ? Den antennes ikke likevell.
Tøffeste er sikkert spraybokser med farge i (billig på europris). Da spruter det isåfall litt saker å ting.
Vis hele sitatet...

Da antar jeg at du har skutt mye på propanbokser? for det har jeg, og er vel ikke selve flammene som er så kult, men smellet og synet av en metallboks som går i 150 biter. Forresten er det stor sjanse for at kula lager en gnist i metallet så du får litt flammer også
playmobile figurer er gøy. Hodet og armene spratt av.
Sitat av Parkett
Foreslår at vi anskaffer litt dynamitt isteden Siden dere er keene på og sprenge noe.
Vis hele sitatet...
Og jeg foreslår du leser litt om hva som må til for å sette av dynamitt
Sitat av Bjølg
Og jeg foreslår du leser litt om hva som må til for å sette av dynamitt
Vis hele sitatet...
Var ment litt sarkastiskt
Tenk på miljøet da folkens! haha

Når jeg hadde luftgevær tok vi tomme melkekartonger og fylte dem opp med vann og skjøt på hver sin. Det var om å gjøre å få kartongen så tom som mulig. Er faktisk veldig gøy om dere skyter fra lang avstand
Masse bra tips her Skal ut i morgen å prøve diverse...
Småfugler! Du merker det hvis du treffer....
Ballonger med mel og luft.
PLIKK - POFF!
detta kan eg vettu... sprayboks så tar du stjerne skudd og teipe fast litt foran tenn på spring skytt.
Fugler funker fett det ass.. Bare ikke la noen se deg hvis du skyter på annet en kråker, for de er det lov ¨skyte på (correct me if wrong)..
tror ikke spørsmålet her er ''noe'' å skyte på men ''noen'' å skyte på... da kan jeg anbefale småsøsken osv.. altid like gøy å se de grine men du selv står å ser helt uskyldig ut å sier de falt å slo seg^^
Sitat av -=Insane=-
tror ikke spørsmålet her er ''noe'' å skyte på men ''noen'' å skyte på... da kan jeg anbefale småsøsken osv.. altid like gøy å se de grine men du selv står å ser helt uskyldig ut å sier de falt å slo seg^^
Vis hele sitatet...
lol. Noen trenger en psykolog ja...
Sitat av Magoo
Fugler funker fett det ass.. Bare ikke la noen se deg hvis du skyter på annet en kråker, for de er det lov ¨skyte på (correct me if wrong)..
Vis hele sitatet...
Det er ikke lov å skyte noe levende i Norge med luftgevær, kun kruttdrevet prosjektil.

I England derimot er det lov å bruke luftgevær til å skyte feks duer og kaniner, mener maksavstand er 30 yards.
Ingen som har noen tips om blinker som går opp i røyk for eksempel da?

Så tipset om ballong og mel.. Noen andre tips?
Sist endret av stian3108; 28. januar 2008 kl. 01:28.
Lyspærer! Dette vil jo ha et aldeles "_kraftig_" : POFF!.
- Å henge opp bildet av en person man ikke liker/hater er jo alltid en slager.
Husker når jeg var liten, så jakta jeg på Britney Spears og Spice Girls.

-Vil du at noe skal sprenge? - La noen deilige hønseegg eventuelt gåseegg, ligge å marinere seg inni eggeskallet.
Jeg garanterer deg en armomatisk[u] opplevelse for livet! I tilegg, får du noen heftige smell, litt små damp og lukt/gass.

Sitat av stian3108
Ingen som har noen tips om blinker som går opp i røyk for eksempel da?
Så tipset om ballong og mel.. Noen andre tips?
Vis hele sitatet...
Støvsugerposen!

- Kake?

OT : Det skremmer meg hvordan "et sånt her" emne, får så her mye oppmerksomhet. Jeg har riktignok svart på det. Men dette er jo et IT forum. Hva gjør en luftgæver tråd her? - Jeg bare spørr.
- Flere dropper nFF pga av at det begynner å bli litt for useriøst. Ikke for å flame denne posten spesielt. Men hvem bryr seg om at en eller annen skal skyte på en blikkboks.

( ! Det er jo nesten mer skremmende hvor lite kreative vi er. )

Regel nr.4:
# Hold deg til det forumet omhandler.
Dette er et IT-forum, med en del supplement kategorier, og vi ønsker derfor at diskusjonen skal foregå rundt dette. Hvis du ønsker å diskutere fotball, bilen din, sykkelen din eller om det er feil at du er forelsket i søsteren din så finnes det mange andre nettforum som passer bedre til slikt.
Sist endret av kakeskum; 28. januar 2008 kl. 02:50.
poteter. snu kulene sånn at "bøtta" går inn først, funker bare om det er ei litt kraftig luffe... lek gjerne med barberblad på kulene lag små riss på de, potetene eksploder ikke men du får en liten dum dum effekt lite inngangshull-->noe større utgangshull + litt potetgørr som spruter ut
Avbrekk av skiferplater pleier jeg å skyte på. Bittesmå, bare for å se hvor flink jeg er til å treffe. Er de skikkelig tynne så blir det sånn stilig "fly til alle kanter" effekt! :P
Skjøt istykker ett lysrør med softgun en gang. Det slutta brått å lyse og delte seg i 1000 småbiter som senere måtte plukkes opp. Ett uhell, men var alikevel morsomt:P
Så denne tråden for et par dager siden, og fikk lyst å prøve selv. Kjøpte to bokser hårskum (15kr pr. stk. på kiwi) og bandt tørkepapir rundt, som jeg dynket i bensin. Tente på og gikk litt tilbake. Skjøt hull med luftgevær, og de neste sekundene var det bare en stor fresende ildkule. Artig det egentlig...
måser/måker er fine mål, bare synd de er nok ulovligt :P

men som nevnt tidligere, bokser fungerer flott og man kan f.eks. tegne en liten målskive på en isboks osv.

Ellers kan du ta å henge noe i en tråd fra et tre eller det du finner, dytte litt til den, og dermed får en et "levende" blink
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du kunne jo lagd Aceton Peroxide...
1 gram funker fint til 10 exploderende blinker.

Smeller så det piper!!!!

(PS! Ikke lag AP, egentlig... Fælt farlig.)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Molotow Coctail
Sitat av filleren
poteter. snu kulene sånn at "bøtta" går inn først, funker bare om det er ei litt kraftig luffe... lek gjerne med barberblad på kulene lag små riss på de, potetene eksploder ikke men du får en liten dum dum effekt lite inngangshull-->noe større utgangshull + litt potetgørr som spruter ut
Vis hele sitatet...
hmm.. Ikke vet jeg altså, men er det egentlig bra å snu kulene feil vei da? Med tanke på at de kan komme til å kile seg i løpet o.l.

Legofolk er bra saker å skyte på. Og slike byggesett -tanks og fly og slikt, bare synd det er så mye arbeid å lime sammen først Og colabokser er gøy, spruter som f... Om en kjøper slike 24-pakninger på tilbud i sverige, så har man råd til å bruke opp noen på tull!
hmmm. hvis du tar hårspray bokser og setter noen starin lys rundt dem og så skyter så kan de vel sprenge:P
eller så er måker/ekkorn osv ganske morsomme mål, da har du jo noe å lissom "jakte på" også:P
hva med sånne striper til kruttlapp pistoler? de lager jo litt røyk og lyd hvis man treffer