Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1040
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Har litt problemer med å få lyd i både Firefox og Internet Explorer.

Har reinstallert drivere, reinstallert Firefox, sett på volum instillinger men kan ikke finne noen feil. Noen som har noe peiling? Lyd fungerer alle andre steder slik som iTunes og VLC.

Noen som har noe tips?

Hovedkortet jeg bruker er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324780

Prøver en gang til, så får jeg håpe noen vet noe
Sist endret av Stickyshift; 6. januar 2008 kl. 15:21.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Hvor er det du sliter med å få spilt lyd? Snakker du om flash-videoer/streaming eller generell streaming via QT/Media Player plugins?
jeg har samme problemet. Får ikke spilt av lyd fra flash-videoer, som youtube.....jævlig!
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Reinstaller nyeste flash-versjon og se om problemet vedvarer.
vedvarer123
Hadde samme problem selv.. Lette lenge etter løsning (også her), uten å få noe lyd. Ved en tilfeldighet gjenopprettet jeg avanserte innstillinger i ie og problemet var løst. Om dette hjelper deg vet jeg ikke, men verdt et forsøk
Du kan muligens prøve dette? :

Alright the problem is really the mapping of wavemapper in Windows registry as reported by one member of the forum. All you need to do is to open registry editor by going to Start menu, Run, typing regedit and then Enter. After that, in the registry editor, walk yourself through the tree in the left pane, till you reach

My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32

And then on the right pane, right click and click on New, select String value, enter "wavemapper" (without quots of course), ENTER, type "msacm32.drv", ENTER.

Close the editor. No need to restart. Video on Google and YouTube et al would work fine now.
Vis hele sitatet...
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Trådstarter
Ah glemte helt at jeg postet dette :P

Men anyways, jeg fikk ordnet det. Jeg brukte mine alt for l33t ski11z, tok ut kabel fra feil hull, og inn i riktig Det som var rart var at problemet skjedde kun i explorere, men ikke andre steder.
Jeg hadde samme issue og reinstallerte lydkortdriverene. funket som juling.