Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 537
Heisann.

Har ett lite problem her og tenkte jeg skulle spørre om råd.
Jeg har nettop kjøpt meg en ny laptop, av typen packard bell. På denne laptopen er det en Panasonic Matshita dvd-spiller og denne dvd-spilleren vil ikke spille av dvd'r, jeg putter inn en dvd eller ett spill, og ingenting skjer, som om jeg ikke hadde puttet noe inn i det heletatt.
Jeg titta litt rundt på blant annet google, og jeg kan lese at det er flere som har hatt problemer med matshita. Som f.eks dette
Matshita drives are absolutely terrible, I haven't seen or heard anything positive about them.
Vis hele sitatet...
Men etter litt lesing på google klarer jeg ikke å finne noe konkret svar på hva jeg må gjøre. Derfor henvender jeg meg til dere, og håper det er hjelp å få.

Takk på forhånd, og ha en fortsatt god jul. =)
Sist endret av BigFigWasp; 25. desember 2007 kl. 14:28.
hvis du har kjøpt en ny maskin så går du jo selvfølgelig å reklamerer på at dvdrommen ikke fungerer der du har kjøpt den, du driter i hvilken fabrikat og spiller som står i eller andre ting, du har kjøpt en maskin, og den skal virke... slikt er det butikken som ordner...
Sitat av MartinB
nettop kjøpt
Vis hele sitatet...
Garanti? (10 tegn)
Joda, såklart, men tenkte først og fremst på om det var noe jeg kunne gjøre her og nå.
Men da er det nok bare å ta en telefon og snakke med folka. For viser det seg å ta lang tid å fikse det vil jeg ikke levere den enda, da jeg skal sitte vakt på nyttårsaften og det hadde vært koselig med en laptop da. :P
Du kunne evt sjekke om enhetsbehandling sier at ting er i orden, men det er sannsynligvis ikke der problemet ligger...
Enhetsbehandlingen var det første jeg sjekka, og alt ser ut til å være i orden der.
gå til butikken, si at dvd spillern ikke funker. du vil ha ny.
dette skal gå helt fint pga reklamasjons paragrafen i kjøpsloven eller no sånt.
alt du trenger er kvitteringen. garanti behøvs ikke. dette kan man gjøre selv om det har gått 1 et år elller whatever. så skal du egentlig få ny på dagen...?
Ja, bare det ikke tar for lang tid. Drar nordover på torsdag, og skulle gjerne hatt laptopen med meg, men jeg har ikke ett ekstremt stort behov for dvd-spillern den uka jeg er borte, så det kan jeg fikse når jeg kommer hjem igjen