Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1554
Hei!
Jeg så nettopp en film her, Evan Almighty. Og der var det noen klipp av folk som så på nyheter. Og plutselig begynte tv'en å "skurre", så kom det opp spoilere til siste Harry Potter boken, "Harry Potter ***** ****", samt noen linker til sjuskete nettsider. Og allt det kom opp inni denne tv'en. Som om det var sånn det skulle være i filmen.

Og da lurer jeg på - hvordan få til dette? Slik at jeg f.eks kan bytte ut ting i filmen, men ting jeg føler for å vise.
Eventuelle program som går ann å brukes til dette?
Sist endret av Mcmak; 7. desember 2007 kl. 22:56.
Ingen som har peiling?
Hadde hvert litt kult å få til.
Du må bruke et redigeringsprogram som kan importere filmen. Deretter leker du deg med å klippe og lime. Men ikke løp med saksen.
Som hvilket program? jeg mener, hvordan få det så perfekt, som at det ser ut som om det skal være med i filmen?
Video Vegas er jo et meget bra program.
Og da har jeg muligheten til å importere filmen, dele den opp sånn at jeg får redigert osv?
Skal prøve det ut ihvertfall. Thx!
Hvis du skal bytte ut et element i en film med noe annet, det være seg innholdet i en TV-rute, håper jeg for din skyld at det er et klipp filmet med stillestående kamera du skal redigere. Ellers er jeg redd du må tilpasse og redigere rute for rute, 25 ruter i sekundet..
Det er jeg klar over. Men hvordan få delt filmen opp slik?
Altså sånn at jeg får fram hvert klipp?
Ett lite tips kan jo være at du faktisk laster ned programmet og prøver.... Man lærer utrolig mye av å prøve seg frem i programmer man ikke er helt kjent med.
Eventuelt Pinnacle Studio. Det synes jeg var veldig lett å bruke.
Just fucking google it
Sony Vegas lær deg med crop tool
En måte er å bruke adobe premiere... da kan du eksportere klippet og kuke med det i photoshop til du er fornøyd
Dette du snakker om der er faktisk utrolig morsomt;-)
jeg holder på med det der litt selv;-)

jeg bruker ett program som heter Studio 10 plus til pinnacle
men jeg vil gi det ett eksempel på måten jeg kan gjøre det på:

start med å film en gjenstand/persjon ovs.... som sår forand ett lærett med grønn farge på (du kan bruke hvem som helst type farge, men grønn blir brukt mest) når du har fimet det som skal filmes, filmer du en ny sene (den senen du vil det du filmet med grønn bakrunnd skal være på) når du har gjort det så gjør du ett overlegg på de to klippene så dem filmes likt, bruk klipp to som bakrunds bilde og nr 1 som tilegg. du vil nå bare se nr 1 inntil du velger å fjerne fargen grønn på klipp 1. nå får du kun det objekte/persjonen i klipp 1 på bakrunnd 2 og dem er helt uavhengi av hverandre så du kan flytte på klipp 1 hvor du vil på klipp to.

På denne måten kan du få folk til å se ut som dem flyr, en tv på en vegg, se ut som du er usynlig om du har en kappe i grønnt når du tar den på deg og gjør att grønn fargen skal gå i ett med bakrunden....
ja alt mulig kan du gjøre da...
håper du forsto meg og fikk svar på det du lurte på...
Folk her er helt på jordet. Last ned Adobe after effects. Kjør motion tracking, legg på klippet ditt. Definnitivt den beste måten å gjøre det på. Andre programmer som Vegas og pinnacle, ligger på samme nivå som movie-maker til microsoft. Adobe after effects er best. Last det ned, søk på "motion tracking" e.l. eller besøk videocopilot.net!
Sist endret av marfo; 9. desember 2007 kl. 14:40.
Sitat av marfo
Folk her er helt på jordet. Last ned Adobe after effects. Kjør motion tracking, legg på klippet ditt. Definnitivt den beste måten å gjøre det på. Andre programmer som Vegas og pinnacle, ligger på samme nivå som movie-maker til microsoft. Adobe after effects er best. Last det ned, søk på "motion tracking" e.l. eller besøk videocopilot.net!
Vis hele sitatet...
Pinnacle er ikke på samme nivå som movie maker nei....
den har bare alle de funksjonene som det programmet og mange flere.
er også avhengi av åssen versjon du har, men det er ikke 10 plus
men det adobe programmet du nevner er er bra program, men har ikke så mye erfaring med det.
Pinnacle studio er nesten på samme linje som movie-maker jo. Eneste som studio har, er chroma-key og picture in picture. Ellers er de på samme linje. Vegas ligger rett over studio med noen ekstra funksjoner. Skal du ha et skikkelig klippeprogram, må du over til Avid. Skal du lage effekter, må du bruker adobe after effects. De to programmene blir brukt av mesteparten av proffesjonelle produksjoner her i verden. Final Cut studio er også på vei opp, og kan ta igjen Avid. Men after effects er et must.
Litt off-topic om Sony Vegas: Har lasta ned Vegas 8.0, og har et lite problem. Video FX og andre snærtne effekter fins ikke, det står bare "Please re-install to solve this problem".
Er det noe jeg må legge inn manuelt eller er det bare å finne en ny download?
Adobe premiere pro er dette KJEMPE enkelt.. Du bare legger to filmer(der du filmer tv'en og det som skal være inni tv'en) oppå hverandre og skalerer det øverste ned til tv størrelsen og plasserer det der det skal. Artig effekt
MEN hvis dette skal gå må kameraet stå HELT roling mens du filmer TV'en ... eller må du bruke motion tracing, som sagt over her.
Sist endret av OracIe; 9. desember 2007 kl. 18:09.
Sitat av Mcmak
Hei!
Jeg så nettopp en film her, Evan Almighty. Og der var det noen klipp av folk som så på nyheter. Og plutselig begynte tv'en å "skurre", så kom det opp spoilere til siste Harry Potter boken, "Harry Potter ***** ****", samt noen linker til sjuskete nettsider. Og allt det kom opp inni denne tv'en. Som om det var sånn det skulle være i filmen.

Og da lurer jeg på - hvordan få til dette? Slik at jeg f.eks kan bytte ut ting i filmen, men ting jeg føler for å vise.
Eventuelle program som går ann å brukes til dette?
Vis hele sitatet...
Pic or it did'nt happen

Skjønte ikke helt hva du mente. Du Så Evan Almighty og så plutselig dukket en harry potter spoiler og noen sjuskete nettsider.

Var det på DVD? Hadde du kjøpt/leid/lånt av kamerat? Var det på pcen?
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Ok, for å gjøre det litt klarere, takk for hjelpen foresten,
jeg kjører Windass, så må ha program som er kompitable med det.

Sitat av Scr0tum
Pic or it did'nt happen

Skjønte ikke helt hva du mente. Du Så Evan Almighty og så plutselig dukket en harry potter spoiler og noen sjuskete nettsider.

Var det på DVD? Hadde du kjøpt/leid/lånt av kamerat? Var det på pcen?
Vis hele sitatet...
Jeg har lasta den ned.
- I filmen, så var det noen som så på en nyhetsending på tv. Og inni den tv'en så kom det opp spoilere osv.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av marfo
Pinnacle studio er nesten på samme linje som movie-maker jo. Skal du lage effekter, må du bruker adobe after effects.
Vis hele sitatet...
Så man må bruke adobe after effects for å lage "effekter"? Jøss, visste ikke at adobe hadde monopol på "effekter".

Når det gjelder redigering har jeg brukt både Final Cut, Premiere og Vegas. Jeg liker Vegas best. Det er en idé å prøve ut forskjellig software og gjøre seg opp en mening om hva en selv synes er best. Jeg går ut fra at du har satt deg inn i alle programmene du nevner siden du er så eplekjekk på hva som er "best".. eller sier du bare det du har lest/hørt av andre synsere?
Jeg har brukt både Pinnacle Studio, Premiere, Vegas, Pinnacle Liquid, Avid, After effects og litt Final Cut. Så jeg kjenner til de fleste programmene som blir brukt. Kan si at jeg liker Avid og Final cut best når det gjelder klipping. Men skal jeg lage effekter eller animasjoner går jeg over til after effects. After effects er IKKE ment til å klippe sammen klipp e.l. men til å lage effekter som: eksplosjoner, Få en person til å fly osv. Du kan og lage animasjoner som en intro e.l. Så om du vil lage special FX på et høyt nivå: Importer KUN scenen du vill ha effekt på inn i after effects, legg på effekt, eksporter til et annet program som er lagt for å klippe sammen filmer. Til klipping er alle programmer brukbare, til og med movie-maker.
Sist endret av marfo; 10. desember 2007 kl. 12:03.