Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 613
Det har seg slik at jeg har åpnet portene på pcen min. Alikevel mener utorrent at ingen porter er åpne.
Får det stygge røde varselsmerket nedrest. Fulgte en guide til punkt og prikke, og internett funker som det skal. Allikevel tror utorrent den er bak brannmur. Ikke engang tenk på å si jeg må være sikker på at jeg har skrevet samme portnummer i utorrent som på routeren. Dette var det jeg sjekka først. Og ja, både tcp og udp er åpent.
Sjekket software FW?
Sitat av brunost
Det har seg slik at jeg har åpnet portene på pcen min. Alikevel mener utorrent at ingen porter er åpne.
Vis hele sitatet...
Har du en nat enablet router? Hvis ikke hvordan kan du da ha forwardet på pcen da?

Vet ikke om du fulgte denne: www.portforward.com
Sist endret av Kejerith; 6. desember 2007 kl. 00:13.
Fulgte denne
http://www.portforward.com/english/r...+/Utorrent.htm

Har forresten DLink-624+
ENABLED eller disabled access to lan services?

Og hviken private ip?
? titegn+1000
Sitat av brunost
Får det stygge røde varselsmerket nedrest.
Vis hele sitatet...
Hvilket? Jeg har portforwardet min router, ser ikke noe sånt nå, kan ikke huske det heller.
Når det er sagt så merker jeg ikke noe forskjell heller...?
Sist endret av Christian; 6. desember 2007 kl. 00:49.
De fleste har vel en router du fikk fra ISP også?
du må også åpne portene på modemet
Sitat av civic97
du må også åpne portene på modemet
Vis hele sitatet...
How? 10tegn
For at vi skal kunne hjelpe deg, må du bistå med informasjon av hvilket utstyr du har. Det nøtter ikke og få alt servert på sølvfat, og vi er heller ikke tanke lesere.

Fortell litt om hvilken ISP du har, hvilket routermodem du har fått ifra ISP leverandør.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg hadde det samme problemet som deg med min D-Link 624+ og bredbånd fra Telenor.
Jeg fikk det ikke til å virke (prøvde alt - kjøpte til og med programmet "PFConfig" men det nyttet ikke), og jeg tror ikke at det er ruteren som er problemet. Det eneste jeg kan tenke meg som muligens kan hjelpe er å ringe til Telenor og be dem om å skru av ruterfunksjonen i deres ADSL modem (hvis det er Telnor du bruker da).
Etter at jeg byttet til lyse bredbånd har jeg alltid det flotte grønne lyset i uTorrent.
Sist endret av Harakirer; 12. april 2008 kl. 04:45.