Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3720
Hei!
Jeg slo akkurat tv2 nyhetskanalen.

Der var det en stor sak om at en ungdom hadde lagt ut en video på youtube om at han skulle skyte elevene på Erdal ungsoms skole?

elevene skal ha bli kropsvisitert og ransaket men politiet skal ikke ha funnet noe våpen.
Politiet tror at dette bare er en dum person som ikke har skjønt konsekvensene av en sånn spøk.

Noen som har kjenskap til hvor man kan få sett videon?
Jeg søkte litt rundt på youtube men fant ingen video.

Edit: videon skal være fjernet fra youtube
Sist endret av babbabou; 19. november 2007 kl. 13:41.
Det står i de fleste nettaviser at videoen er fjernet fra YouTube
Videoen på youtube er fjernet..
Skal ikke se bort ifra at det som skjedde i Finland, skjer her òg.
Ville vært utrolig og tenke seg at noe sånt kunne skje i søte lille norge da
Jeg tror at grunnen til skole skytingene i USA skyldes tilgjengeligheten på våpen og mentaliteten og holdningen til våpen i USA.

Vet ikke hva forholdene er i Finland men var vanskelig og tenke seg at det kunne skje der.
Det er vel som regel folk som føler seg lite lagt merke til og nærmest usynlig som gjør dette. Gjennom den overdrevne mediadekningen ser andre dimme upopulære folk all oppmerksomheten de som gjør dette får. Resultatet blir at flere får idèen - og siden en del folk føler de har lite å tape begynner de med sånne forferdelige handlinger for å bli lagt merke til. Forferdelige greier, forbanna latterlig at folk skal være redd for å gå på skole i Norge. Dette er terror.
det var jo en diskusjon for litt siden om hvordan man så videoer som var slettet fra youtube - tror de kom fram til en nettside der alle videoene ble lagret - en viss sjangse for at den er der da..
Sitat av inferno1296
det var jo en diskusjon for litt siden om hvordan man så videoer som var slettet fra youtube - tror de kom fram til en nettside der alle videoene ble lagret - en viss sjangse for at den er der da..
Vis hele sitatet...
Søkte litt rundt og fant ikke noe diskusjon om akkurat det.
Kunne du linke det?

Til alle de som vil laste ned videoer fra youtube anbefaler jeg www.vixy.net god kvalitet på lyd og videoen.

Får håpe ingen legger ut en youtube film om og skyte elevene på sin skole
Men hvis noen gjør det og du kommer over det, si ifra til politiet først og last den ned etterpå
Sist endret av babbabou; 19. november 2007 kl. 14:12.
Sitat av inferno1296
det var jo en diskusjon for litt siden om hvordan man så videoer som var slettet fra youtube - tror de kom fram til en nettside der alle videoene ble lagret - en viss sjangse for at den er der da..
Vis hele sitatet...
Og den siden var?
Det er selvfølgelig ingen slik side.

Jøss, Erdal er jo rett her ute.
Sitat av Dably II
Det er selvfølgelig ingen slik side.
Vis hele sitatet...
Jo det gjør faktisk det. http://youtube.infamousx.com/ Men såvidt jeg vet må man ha id'en til den opprinnelige videoen for å finne den.
Sitat av DonTomaso
Jo det gjør faktisk det. http://youtube.infamousx.com/ Men såvidt jeg vet må man ha id'en til den opprinnelige videoen for å finne den.
Vis hele sitatet...
oppdaterte nettopp siden her og så at masse folk hadde spurt etter den men heldighvis fant dontomaso den
Så man må ha Url'en for og få tak i den?
Jeg synes ikke den virka så bra jeg (fikk ikke se noen video), men jeg testa det bare på en video som jeg har gjort privat, og ikke sletta.
Er det noen som har filmen som kan laste den opp? evt sende YouTube linken hvis den ikke er fjærnet.
tror det er liten sjanse for at folk ville lastet ned videon hvis de ikke visste hva den kunne bety.

Men hvis noen har sett den kunne de jo lett gjennom nettstedene de har besøkt og finne url'en som videoen hadde.

og derifra laste den ned fra http://youtube.infamousx.com
Sist endret av babbabou; 19. november 2007 kl. 19:19.
Er vel liten sjanse for det ja. Kunne sikkert tjent en del penger på den, hvis noen hadde den.
Dette er garantert en tom trussel, jeg kjenner de pøblene på den skolen der, og kan garantere at dette er et resultat av idiotisk tankegang, ikke en plan om å faktisk gjøre det.
Jeg får inntrykket av at med en gang en skoleskyting finner sted blir tullinger rundt om i verden til copycats og skal herme. Skoleskyting har nærmest blitt en trend.
Sitat av babbabou
Ville vært utrolig og tenke seg at noe sånt kunne skje i søte lille norge da
Jeg tror at grunnen til skole skytingene i USA skyldes tilgjengeligheten på våpen og mentaliteten og holdningen til våpen i USA.

Vet ikke hva forholdene er i Finland men var vanskelig og tenke seg at det kunne skje der.
Vis hele sitatet...
Han i Finland brukte et .22 kaliber våpen. Her på forumet finner du faktisk en tråd som forklarer hvordan du med relativ enkelhet kan skaffe deg et slikt på lovlig vis i Norge. Til skadedyrkontroll...

Personlig syns jeg det er bra at politiet slår såpass hardt nede på denne type saker. Heldigvis var det en oppmerksom dame i Storbritannia som tipset om denne videoen. Men det er nok ikke første gang dette kommer til å skje i Norge. I Oslo er det jo slåsskamper hver uke mellom ungdommer fra forskjellige "skolemiljøer". Foreløpig er det stump vold og steinkasting som gjelder, men det vil nok ikke slutte før noe alvorlig skjer.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Det er tydelig at han som lagde videoen hadde hatt godt av mer undervisning i Engelsk, så det ville være trist om han gikk hen og gjorde slutt på livet
Sitat av bronsky
Han i Finland brukte et .22 kaliber våpen. Her på forumet finner du faktisk en tråd som forklarer hvordan du med relativ enkelhet kan skaffe deg et slikt på lovlig vis i Norge. Til skadedyrkontroll...
Vis hele sitatet...
Hvis du faktisk leser den tråden så kommer det ganske godt frem at du ikke får våpenet sånn helt uten videre. Hvis du er redd for folk med .22 får du nesten starte en protestmarsj mot å la folk ta jegerprøve, men når alt kommer til alt er det faktisk mer stress å skaffe disse fislete .22-våpnene lovlig enn å komme i kontakt med folk som kan selge deg alt fra mitraljøser til granatkastere. Hva ellers er det vi har alle disse utlendingene til? Spøk til side, ikke tro du får våpen kastet etter deg til skadedyrkontroll bare fordi den tråden påstår det.
Offtopic. - Working Class hero - Marilyn manson <3
Sitat av Nichotin
Hvis du faktisk leser den tråden så kommer det ganske godt frem at du ikke får våpenet sånn helt uten videre. Hvis du er redd for folk med .22 får du nesten starte en protestmarsj mot å la folk ta jegerprøve, men når alt kommer til alt er det faktisk mer stress å skaffe disse fislete .22-våpnene lovlig enn å komme i kontakt med folk som kan selge deg alt fra mitraljøser til granatkastere. Hva ellers er det vi har alle disse utlendingene til? Spøk til side, ikke tro du får våpen kastet etter deg til skadedyrkontroll bare fordi den tråden påstår det.
Vis hele sitatet...

Jeg vet at det ikke er bare bare, og det var derfor jeg skrev "med relativ enkelhet".

De fleste jegere i Norge er jo ganske så ansvarlig, og sørger derfor for at våpnene deres er innlåst. Det er vel påbudt fra lovens side også, regner jeg med.

Så jeg mente i alle fall at man ikke trenger rare våpenet for å lage litt mayhem, og jeg vil tro at et .22 kal. våpen er lettere tilgjengelig for hvermansen, enn en Glock eller MG3. Særlig for en elev i ungdomsskolealder.
Nei, våpenskap er bare påbudt fra første pistol/revolver. Du kan ha opptil fire registrerte hagler/rifler uten FG-godkjent våpenskap, ref våpenforskriftene § 22-2.

"Med relativ enkelhet"... Altså, hvis du leser det jeg sakset fra våpenforskriftene i den andre tråden, så hadde du sett at du fremdeles trenger å kunne dokumentere relevant våpenopplæring og at politiet vil vurdere denne. Det er ingen lettvindt måte å skaffe seg dette på, og den delen av loven er for å ha et unntak for folk som ikke er jegere.
Når tv 2 nyhetskanalen dekket saken direkte spurte den dumme intervjueren politimannen om.

intervjuer - Filmen som personen skal ha laget skal visstnok være på engelsk?? er dette en 10 klasse elev fordi de har mestret engelsken så bra.

Politimann - Ehh.. filmen er på engelsk ja.
Vis hele sitatet...
Må innrømme at ideen om at det skal være en smart/voksen elev fordi engelsk ble brukt er utrolig dum.
Etter og ha sett filmen syns jeg ikke det ville vært no vanskelig for en 8 eller 9 klassing og skrive det som ble skrevet av engelsk i filmen.
Pia Haraldsen som var intervjueren eller?
Sitat av babbabou
Når tv 2 nyhetskanalen dekket saken direkte spurte den dumme intervjueren politimannen om.



Må innrømme at ideen om at det skal være en smart/voksen elev fordi engelsk ble brukt er utrolig dum.
Etter og ha sett filmen syns jeg ikke det ville vært no vanskelig for en 8 eller 9 klassing og skrive det som ble skrevet av engelsk i filmen.
Vis hele sitatet...
Så du har faktisk sett filmen? Gief link, please
Sitat av Jabbe
Så du har faktisk sett filmen? Gief link, please
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showp...5&postcount=21
Synes det er veldig bra at politiet slår hardt ned på slike trusler. Selv om det er spøk. For det er overhodet ikke noe å spøke med, jeg mener, truer du noen på livet kan det få store konsekvenser selv om det egentlig var en spøk. Nei, når noen er så dumme og spøke med sånt fortjener de alle de problemer med får i ettertid.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Ey, var faktisk en på skolen min som kanskje blir utvist, 6000kr i bot for å tullet litt med rasistme med en i klassen min i går.

Lett for at en liten plage kan gå ut over andre.
Brainiac: "Tullet litt" Hah, det sier jeg og. Lett for at en liten vri kan snu sannheten helt på hodet. 6000kroner i bot og utvisning skjer ikke uten god grunn.
At de driver og fjerner disse videoene bare for å "skåne" allmenheten er noe bullshit!
Jeg har mye mer forståelse for hvorfor politiet rygget ut på den ungdomskolen etter at de fant den videoen.
Og btw: Hvorfor det er så viktig å finne ut hvordan musikk skolemassakrerærne (sikkert feilstavet eller ikke et ord i detheletatt) liker og sånt?
Videoen er fjernet fra youtube, men den ligger på www.ba.no. De viste jo faktisk en snutt av videoen på tv2 nyhetene, så "for å skåne allmennheten", som du sier SecretAgentMan, er nok ikke grunnen til at de fjernet videoen fra youtube.
Syntes dette bare var på grensen til en trussel helt ærligt.. det blir jo ikke sakt dirkete at han skal skyte noen eller lignede..
Jeg kunne jo laget en der det står : jeg er så sulten at jeg kunne spist en hest" å så hatt ett bilde av en gård med hester i i bakgrunnen og så hadde det blitt full etterforskning
Om jeg hadde tenkt å lage en hestemasakre og gården blitt stengt.

Vet at eksemplet var dumt men helt ærligt altså.
Tror bare dette er en dum fjortiss som ikke skjønner seg på så mye og at det blir overreagert, men han trenger sefølgelig også en lekse
Synes det er for jævlig skrudd å prøve å spøke med noe av dette kaliberet.
Sitat av SecretAgentMan
At de driver og fjerner disse videoene bare for å "skåne" allmenheten er noe bullshit!
Jeg har mye mer forståelse for hvorfor politiet rygget ut på den ungdomskolen etter at de fant den videoen.
Og btw: Hvorfor det er så viktig å finne ut hvordan musikk skolemassakrerærne (sikkert feilstavet eller ikke et ord i detheletatt) liker og sånt?
Vis hele sitatet...
Fordi det er så fint og ha noe å skylde på.